Citat:
Ursprungligen postat av
trazkei
Det är inte en helt lätt fråga för klubbar med mindre publikstöd. Jag hatar att VAR tar bort mycket känslor från sporten. Men jag hatar också att storlagen får mycket mer domslut med sig när domare inte klarar av att stå emot hårt tryck.
Håller man på en större klubb förstår jag att det är en lätt fråga dock. Klart man inte vill bli av med sina domarfördelar och ingen vill egentligen ha massa avbrott eller vara rädda för att fira mål.
Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
Jag är okej med VAR om det används för att rätta till uppenbara fel och inte medför långa spelstopp med flera minuters överläggning som förstör matchupplevelsen. Inte heller tycker jag att domaren på plan ska behöva springa ut till någon jävla skärm vid sidlinjen. Dom i VAR-båset får typ 30 sekunder att fixa till domslutet sen får det räcka.
Done and done. Best of both worlds.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kung_Ingenting
Precis. Massvis med folk är emot VAR på grund av att det sköts uselt på annat håll. Men varför inte istället jobba för att VAR ska skötas ordentligt istället?
Som du säger, kör ett domarrum där det sitter lite folk och kollar kamerabilder, dom får X antal sekunder på sig att ta sina beslut som dom direkt meddelar till domaren på plan som får rätta sig efter deras beslut.
Det blir snabbt, det blir rättvist. Förhoppningsvis.
Citat:
Ursprungligen postat av
bananjuice
Känns svårt att lita på förbundets förmåga att införa VAR på ett sätt som inte blir pannkaka.
Enig.
Gillade Stockholms fotbollsförbunds beslut utifrån hur jag har förstått att de argumenterade.
"Vi är inte kategoriskt emot, vi vill se ett konkret förslag först att ta ställning till och rösta om.". Typ.
Sannolikheten att vi skulle få fram ett system som faktiskt vore till fördel för sporten all and all känns dock osannolikt när ingen annan hittills har lyckats.