2024-02-24, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuslimSlayer
Kan nog vara så, att terpenerna reglerar sammansättningen av cannabinoider (thc, cbd, cbn och så vidare) vilket i sin tur ger mer åt body high alternativt psykoaktivt hög.

Alla olika ämnen påverkar om effekterna blir indica/sativa eller imellan. Cannabinoider, terpener men även bioflavoner som finns i växten(detta saknas i vapes om man inte lagt i något extrakt som extraherar även det). Det är en rätt så komplex medicin, såsom naturmediciner brukar oftast vara.
Citera
2024-02-24, 06:24
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0.N4M3
Alla olika ämnen påverkar om effekterna blir indica/sativa eller imellan. Cannabinoider, terpener men även bioflavoner som finns i växten(detta saknas i vapes om man inte lagt i något extrakt som extraherar även det). Det är en rätt så komplex medicin, såsom naturmediciner brukar oftast vara.
Du har rätt i att allt påverkar men inte att det skulle göra dem indica/sativa.
Det är två olika sorter av hampa och har inget med effekt att göra.
Ja det fanns skillnader i effekt förr.
Citera
2024-02-24, 19:12
Medlem
Kongokims avatar
Aldrig testat HHC/andra alternativa och kör originalet ganska sällan, köpte från Sumpas (9% THC) Core-vapen. JÄVLIGT starkt, kanske bara jag som har fjuttig tolerans men blev riktigt go på 2 stabila bloss, höll ungefär 3-4h.

Rekommenderas men väntar med fullständig recension tills jag testat 13mg gummiesarna, kommer börja riktigt långsamt där med en halv
Citera
2024-02-24, 22:50
Medlem
AGHORIBABA1008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Hur mycket påverkad blir man? Är de så man får hålla sig inne eller? Syns de skulle du säga?

Jag tog en och en halv HERO El Gringo 13mg THCH, jag blev väck i typ ett och ett halvt dygn på det också kändes det som. Tog några vapebloss på det också ska sägas.
Citera
2024-02-25, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N0.N4M3

Bioflaviner? Det har jag aldrig hört om förut, intressant.

Varför är det så svårt för alla dessa tillverkare att skapa en vape som verkligen smakar weed? Hade varit guld!
Citera
2024-02-25, 11:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kongokim
Aldrig testat HHC/andra alternativa och kör originalet ganska sällan, köpte från Sumpas (9% THC) Core-vapen. JÄVLIGT starkt, kanske bara jag som har fjuttig tolerans men blev riktigt go på 2 stabila bloss, höll ungefär 3-4h.

Rekommenderas men väntar med fullständig recension tills jag testat 13mg gummiesarna, kommer börja riktigt långsamt där med en halv

Toleransen gör verkligen all skillnad och det verkar som att vanlig cannabis i mitt fall orsakar mig att inte känna av altnoider alls.

Har jag kvällen innan tagit ett par bloss av en vanlig joint, känner jag knappt av noiderna dagen efter.

Om man inte rökt på länge och endast använder noiderna funkar dem nog bättre.
Citera
2024-02-25, 11:35
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuslimSlayer
Bioflaviner? Det har jag aldrig hört om förut, intressant.

Varför är det så svårt för alla dessa tillverkare att skapa en vape som verkligen smakar weed? Hade varit guld!
San Fransisco är den som kommer närmast,köp denna.
Citera
2024-02-25, 22:46
Medlem
mjukosten78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongokim

Aldrig vapeat någonting. Är exempelvis denna produkt https://sumpansgodis.se/butik/thch-v...-gringo-0-5ml/ något man kan använda direkt eller behöver jag en extra manick?
Citera
2024-02-26, 08:44
Medlem
StonedMonkeys avatar
Tänkte nog införskaffa en vape från hero med thch och 10-oh-hhc, eller tycker ni thcjd är bättre? Någon som testat båda?
Citera
2024-02-26, 09:09
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukosten78
Aldrig vapeat någonting. Är exempelvis denna produkt https://sumpansgodis.se/butik/thch-v...-gringo-0-5ml/ något man kan använda direkt eller behöver jag en extra manick?
Den går att använda direkt.
Citera
2024-02-26, 09:11
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Tänkte nog införskaffa en vape från hero med thch och 10-oh-hhc, eller tycker ni thcjd är bättre? Någon som testat båda?
Thc-h är välmående och thc-jd mer psykedelisk upplever jag.
Föredrar thc-h till vardagen och thc-jd till fritiden.
Citera
2024-02-26, 11:05
Medlem
mjukosten78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Den går att använda direkt.

Ok, hur länge räcker en 1ml? Vet att det är en "hur långt är ett snöre" fråga men snackar vi några timmar eller flera kvällar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in