Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Seriöst för fan: Eftersom vi inte vet exakt vilka alla sakfelen är i Lottes bok, varför håller då IB03 med flera på att referera till den? Begriper ni inte att ni riskerar att skapa trådsanningar på grund av okunskap? Peter Thylén var tydlig med att Lotte bland annat hade "ställt frågor på ett sådant sätt att hon fick de svar som hon ville ha". Hur jävla oseriöst är inte det? Och ni bara sväljer skiten? Vet hut!
Skall du som intresserad av fallet och som journalist som du säger att du är, bara hänvisa till vad Peter Thylen säger om denna boks sakfel utan att själv läsa den... ? Hur skall du bedöma vad som blir trådsanningar eller inte när du inte ens har läst denna bok ?
Alltså börja med att LÄS BOKEN annars skall du inte uttala dig om den, så du vet vad du snackar om för något. Hur boken är upplagd och vad den innehåller. Vi kan om du vill bryta ner denna ljudbok från start till mål och jämföra den med de offentliga källor vi har till hands som P4-dok. t e x, men om du vägrar läsa boken så kan du ju bara fortsätta att luta dig mot vad i praktiken blir KFs
förundersökningssekretess. Nej, detta kan vi kolla själva mot dessa källor samt av de intervjuer som hon gör med bl a kända poliser för detta fall. Litar man inte på detta kan man lika gärna ifrågasätta PW och Mats också då.
Ljudboken är 2.09 h lång. Lotte var på plats 1992 vid häktningsförhandlingen av dansken ErAn , för Ekstra bladet. Boken innehåller inledning och epilog och en massa allmänna beskrivningar om festkvällen och allt annat tillhörande samt intervjuer med en massa folk, så det är ett ganska
begränsat material vi har att göra med där sakfel kan återfinnas.
Det avsnitt i boken som Peter Thylen menar och där dessa sakfel finns är alltså i den viktiga
"heta zonen", alltså det som handlar om brottsplatsen Lekplatsen/Kohagen och dess tillhörande vittnen. Denna del börjar vid 43.00 min , med den intervju hon gjorde med vittnet "Hanna" hösten 2020 och genomgång av det hon sade i polisförhör. Här finns inga sakfel, men fel finns i bl a killarnas vittnesmål och indirekt påverkan på vittnet Carina i sin forcering mot ErAn. En forcering där skälen av den står i öppen dager. Avsnittet slutar vid c.a 51:30 min.
Lotte misstänker starkt ErAn därför vill hon ha in hans Ford Sierra både till den bil Carina sett där hon skickar bilder på olika "framhjulsdrivna" Fordar från 80-talet som hon säger ,samt till vad killarna ser. Det skall sägas att hon också leker med tanken om ändå det falska vittnet talade sanning och då också då med ErAns bil som upplockare av Helena utanför Stadt.
Vid 48:38 :
"Polisen hittade däckavtryck vid skogsstigen på Lekplatsen och kunde konstatera att bilen var framhjulsdriven" Därefter då så börjar Lotte kolla upp bilder på fordar som hon skickar till Carina även på bakhjulsdrivna Ford Sierra som Carina pekar ut. Här felkopplar de alltså.
Vid 1:10 h börjar Jenvens scenario.
I avsnittet vid 1:17 där Jenven lägger fram sitt scenario och vad han tror händer i Kohagen i synnerhet vid Lekplatsen:
"Där hittar polisen senare hjulspår från en framhjulsdriven bil och nedtrampade buskar och fotavtryck i en människas storlek." Jag som har ljudboken
vet inte om just denna mening är Jenven som säger själv med säkerhet. Den tryckta boken kanske visar detta med citattecken om möjligt.
De som intervjuas av Lotte är bl a Anders Eriksson på KF, Lars Johansson Skövde-Polisen, Mikael Rönnlund, KM och sist i en lång, ingående och än mer komprometterande del vill jag säga för: Eri*k "dansken" Anders*en.
Här säger han en del saker som INTE finns med i någon förundersökning. Ja, det kan jag säga. Ni vet vilka.