2024-02-25, 09:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Det är swish pengar och kändisskap som driver dom. Att dom skulle ha gjort detta ideellt och ingen uppmärksamhet är bs. Jag tror att dom flesta är överens om det.

Ja tom en åsna begriper att man måste ha en inkomst för att leva i Sverige.
Citera
2024-02-25, 10:00
Medlem
fido1986s avatar
Lite skoj att se hur Dumpens fans börjar radikaliseras. De har börjat låsa in sig i mindre grupper fria från kritik där de skapar en egen bubbla, en egen världsbild.

Syftet verkar i praktiken vara att trakassera gäddor och anhöriga. Se pappa stors minnessida för de anhöriga. Han är inte i livet. Det är enbart de anhöriga som skadas, finns inget annat syfte än att förnedra och skada dem.

Själva drivkraften verkar vara glädjen att få skada och förnedra. Vi befinner oss i en spiral av händelser. Sådant brukar alltid sluta i katastrof förr eller senare. De triggar varandra att göra allt konstigare grejer.
Citera
2024-02-25, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
En skiss till ett försvar:

Dumpen bedriver journalistik för att belysa ett synnerligen allvarligt samhällsproblem. Dumpen gör det inom ramen för yttrandefrihetsgrundlagen som just syftar till att garantera ett fritt meningsutbyte och informationsspridning.

Vidare är syftet att bilda opinion genom att bland annat rapportera om händelser som exemplifierar samhällsproblemet, alltså det som grundlagsskyddade nyhetsmedier traditionellt ägnar sig åt.

Förtalsfrågan måste alltid bedömas i ljuset av grundlagens extra skydd som medier med utgivningsbevis kommer i åtnjutande av. Vid bedömningen av intressekollisionen mellan den beskylldes (gäddan) rätt att vara fredad från ärekränkning och den beskyllandes (Dumpen) rätt att publicera, bör därför rätten fästa särskild vikt vid den roll den grundlagsstadgade yttrandefriheten har i vårt land. I synnerhet gäller detta nyhetsförmedling/informationsspridning som till sin karaktär är sådan, att den har ett särdeles skyddsvärt intresse. Dumpens journalistik är av den karaktären, då den ämnar granska och illustrera ett allvarligt samhällsproblem inom ramen för en fri och öppen debatt.

Den uthängda gäddan må vara en okänd Svensson och ingen makthavare. Försvarlighetsbedömningen kan emellertid inte enbart omfatta detta enskilda sakförhållande. Det vore att läsa lagen väl snävt. Ty det måste anses vara försvarligt att peka ut gäddan med hänsyn till vad denne har visat sig vara villig och beredd att göra: utpekandet tjänar ett allmänintresse, eftersom utpekandet medvetandegör människor om att skydda barn i gemen mot potentiell fara.

Oberoende av en enskild gäddas potential i sagda hänseende är det dessutom genom publiceringen fråga om att skildra och exemplifiera ett samhällsproblem av mycket stort allmänintresse. Det visar icke minst den omfattande politiska aktiviteten under senare år kring sexualbrott mot barn.
Hatten av!
Citera
2024-02-25, 10:58
Medlem
Jag är lite oroad över att det inte längre är med någon riktig pedofil. Förstå mig rätt. Men de absolut farligaste har lärt sig. De kommer aldrig kunna nästla sig in i nätverk osv igen tyvärr. Numer är det bara totalt efterblivna incels som skulle gå på vad som helst.
Citera
2024-02-25, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Lite skoj att se hur Dumpens fans börjar radikaliseras. De har börjat låsa in sig i mindre grupper fria från kritik där de skapar en egen bubbla, en egen världsbild.

Syftet verkar i praktiken vara att trakassera gäddor och anhöriga. Se pappa stors minnessida för de anhöriga. Han är inte i livet. Det är enbart de anhöriga som skadas, finns inget annat syfte än att förnedra och skada dem.

Själva drivkraften verkar vara glädjen att få skada och förnedra. Vi befinner oss i en spiral av händelser. Sådant brukar alltid sluta i katastrof förr eller senare. De triggar varandra att göra allt konstigare grejer.
Trodde aldrig jag skulle hålla med dig din vidriga människa och jag inser att vi hyser liknande åsikt här av helt skilda anledningar, men trakasserier av anhöriga gör mig riktigt illa berörd. Jag tror många gäddor blandar sig i det här i den lilla slutna gruppen.
Citera
2024-02-25, 11:13
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:

Låsa in sig?
Det är en öppen grupp där alla är välkomna

I gruppen uppmanas tydligt att inte trakassera anhöriga, pappa stora minnessida har jag inte sett och är det så att folk skriver nedsättande kommentarer där så är det knappast ngt alla som försvarar dumpen står bakom, jag tycker det är förjävligt, jag tycker både gäddorna och dess anhöriga bör lämnas ifred

Vi kan bara se till oss själva och att vi själva agerar civiliserat och föregår med gott föredöme, om andra går för långt i det hela är inget den enskilde kan ta ansvar för
Citera
2024-02-25, 12:21
Medlem
Citat:

Dumpen tar avstånd från att gäddornas familjer trakasseras så sluta koppla ihop idioter med Dumpen.
Det är inte Dumpens fel att gäddor finns och skadar barn.
Det är inte Dumpens fel att det finns sjuka människor som tar varje chans att ge sig på andra människor.
Det är inte Dumpens fel att det finns hjärnslappa idioter som försöker lägga på dem allehanda konspirationsteorier rörande deras verksamhet.
För den som verkligen vill veta finns informationen fullt synlig och lättillgänglig
Citera
2024-02-25, 13:15
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Tro mig, de hade inte gjort det utan betalning.
Din trovärdighet är extremt låg, kolsyrad eller ej, men självklart kan de inte finansiera verksamheten helt på egen bekostnad.
Citera
2024-02-25, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Din trovärdighet är extremt låg, kolsyrad eller ej, men självklart kan de inte finansiera verksamheten helt på egen bekostnad.
På vilket sätt är Fotbollskillen92 s inlägg inte trovärdiga? Han uttrycker sin åsikt Precis som du själv gör. Bara för att han inte tycker som dig! På flashback är det åsiktsfrihet.
Citera
2024-02-25, 14:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Mardröm. Tror få skulle ta sig an det även om det var med hög lön. Krävs nog kall också.

Skulle tro det.
Citera
2024-02-25, 15:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Trodde aldrig jag skulle hålla med dig din vidriga människa och jag inser att vi hyser liknande åsikt här av helt skilda anledningar, men trakasserier av anhöriga gör mig riktigt illa berörd. Jag tror många gäddor blandar sig i det här i den lilla slutna gruppen.

Säkert att de skriver här. Försvarar och förringar. En upp och nervänd värld då de inte kan låta barnen vara ifred och sedan hugger på allt de Dumpens ekonomi till att alla barn inte tar skada. Det är endast en gränslös dåres försvarstal.
Citera
2024-02-25, 15:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Ja det är nästan lite humor att dårarna här inte fattar att man måste ha en inkomst.

Ja, hur mycket kan man förvänta sig? Att de ska bära kostnaderna själv? Tiden? Hoten? Påhoppen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in