Citat:
Ursprungligen postat av
fido1986
Lite skoj att se hur Dumpens fans börjar radikaliseras. De har börjat låsa in sig i mindre grupper fria från kritik där de skapar en egen bubbla, en egen världsbild.
Syftet verkar i praktiken vara att trakassera gäddor och anhöriga. Se pappa stors minnessida för de anhöriga. Han är inte i livet. Det är enbart de anhöriga som skadas, finns inget annat syfte än att förnedra och skada dem.
Själva drivkraften verkar vara glädjen att få skada och förnedra. Vi befinner oss i en spiral av händelser. Sådant brukar alltid sluta i katastrof förr eller senare. De triggar varandra att göra allt konstigare grejer.
Låsa in sig?
Det är en öppen grupp där alla är välkomna
I gruppen uppmanas tydligt att inte trakassera anhöriga, pappa stora minnessida har jag inte sett och är det så att folk skriver nedsättande kommentarer där så är det knappast ngt alla som försvarar dumpen står bakom, jag tycker det är förjävligt, jag tycker både gäddorna och dess anhöriga bör lämnas ifred
Vi kan bara se till oss själva och att vi själva agerar civiliserat och föregår med gott föredöme, om andra går för långt i det hela är inget den enskilde kan ta ansvar för