2024-02-25, 09:55
Moderator
zanteras avatar
Blir kul med en final där man kan vara neutral och inte sitta med ångest över att Man Utd blir utrullade av Liverpool eller City.

Måste jag välja ett lag säger jag nog ändå Liverpool. Även om de är rivaler så uppskattar jag vad Klopp har gjort i klubben och även om chansen att vinna ligan, EL och FA Cupen finns kvar så hade ju detta iaf varit en titel för honom sista säsongen, oavsett hur det går i resten. Chelsea känns lite svåra att tycka om i dagsläget, däremot har de ju spelat bra mot de bättre lagen så det kan nog ändå bli en kul match.
Citera
2024-02-25, 10:05
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Jag hoppas att Liverpool vinner idag, men tror det kan bli en tuff match som avgörs på straffar. Chelsea har ju en benägenhet att spela bättre mot större motstånd, och denna trofén är ju det enda de har att kämpa för denna säsongen. Skadorna för Liverpool gör det ju inte enklare heller.

Hoppas på Liverpool eftersom det hade känts väldigt surt om nu Arsenal skulle gå miste om en trofé även denna säsong, samtidigt som det underpresterande Chelsea lyckas med inhemska cupen. Nä, då tycker jag Klopp förtjänar denna avskedspresent istället.

Jag har fortfarande hopp om att Arsenal tar hem ligan, men CL ser ju lite mer dystert ut för tillfället. Porto kommer la säkert parkera alla elva spelare runt straffområdet och hoppas på ett oavgjort resultat på Emirates.
Tack för hoppet, du har större hopp än vad jag har.

Liverpool har bara lyckas vinna 2 av nio finalvinster på ordinarie tid, Chelsea har lyckats nolla Liverpool 2 ggr. Dock har Klopp gått obesegrade åtta senaste mötena mot Chelsea, hoppas den trenden håller i sig.

Er vinst igår kan vara en bra boost inför returen mot Porto som kommer sälja sig dyrt, har de ringt Mourinho om manual att parkera buss på riktigt?

Grattis till trepoängaren igår, väldigt välförtjänt.
Citera
2024-02-25, 10:25
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Tack för hoppet, du har större hopp än vad jag har.

Liverpool har bara lyckas vinna 2 av nio finalvinster på ordinarie tid, Chelsea har lyckats nolla Liverpool 2 ggr. Dock har Klopp gått obesegrade åtta senaste mötena mot Chelsea, hoppas den trenden håller i sig.

Er vinst igår kan vara en bra boost inför returen mot Porto som kommer sälja sig dyrt, har de ringt Mourinho om manual att parkera buss på riktigt?

Grattis till trepoängaren igår, väldigt välförtjänt.

Tack, trodde själv inte vi skulle köra över Newcastle så hårt som vi gjorde. Geordies gjorde det finaste målet dock som var helt ostoppbar för Raya. Känns sjukt att vi gjort fler mål än City och hade verkligen inte förväntat mig det vid det här skedet i säsongen.

Visst, resultatet kan definitivt ge en boost och tror prestationen kommer vara bättre på hemmaplan, men samtidigt så visade sig Artetas brist på erfarenhet i CL slutspel senast i Porto. Skulle gissa att vi gör 1-0 på hemmaplan och vad som händer efteråt vågar jag inte tänka på än.

Jag tror ändå att Liverpool lyckas vinna på nått sätt idag, då deras kvalitét är så bra att de fortfarande kan prestera på en väldigt hög nivå även med många skador på nyckelspelare. Sen var det ju inte så länge sedan ni vann mot Chelsea med 4-1. Jag vill inte underskatta Chelsea i sånna här typer av matcher dock, men blir spännande att se vad som händer.

Lycka till!
Citera
2024-02-25, 10:38
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Tack, trodde själv inte vi skulle köra över Newcastle så hårt som vi gjorde. Geordies gjorde det finaste målet dock som var helt ostoppbar för Raya. Känns sjukt att vi gjort fler mål än City och hade verkligen inte förväntat mig det vid det här skedet i säsongen.

Visst, resultatet kan definitivt ge en boost och tror prestationen kommer vara bättre på hemmaplan, men samtidigt så visade sig Artetas brist på erfarenhet i CL slutspel senast i Porto. Skulle gissa att vi gör 1-0 på hemmaplan och vad som händer efteråt vågar jag inte tänka på än.

Jag tror ändå att Liverpool lyckas vinna på nått sätt idag, då deras kvalitét är så bra att de fortfarande kan prestera på en väldigt hög nivå även med många skador på nyckelspelare. Sen var det ju inte så länge sedan ni vann mot Chelsea med 4-1. Jag vill inte underskatta Chelsea i sånna här typer av matcher dock, men blir spännande att se vad som händer.

Lycka till!

Var inte Havertz ett finare spelmål? Jorginhos boll, Gabis löpning och en pass som ger ett så öppet läge att inte ens Kai kan missa. 😁

Jag tror och hoppas att Liverpool tar hem finalen. Vi är ju alla röda 🙃
Citera
2024-02-25, 11:05
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Var inte Havertz ett finare spelmål? Jorginhos boll, Gabis löpning och en pass som ger ett så öppet läge att inte ens Kai kan missa. 😁

Jag tror och hoppas att Liverpool tar hem finalen. Vi är ju alla röda 🙃

Jo sant, det var definitivt ett fint spelmål, men tycker iofs att Sakas mål var minst lika fint också.

Havertz var riktigt bra faktiskt och jag var på väg att kalla honom bäst på plan innan han missade det där drömläget att sätta ett till. Fortfarande en väldigt bra insats dock och det var ju faktiskt han som skapade hela chansen som ledde till Sakas mål, inte bara assisten, utan att han vann tillbaks bollen för att skapa anfallet från första början. Tycker han får för lite cred vad han gör utan bollen, då hans press, nickdueller och löpningar alla är viktiga i spelet.

Gabriel har varit väldigt underskattad men börjar äntligen få den uppskattning han förtjänar. Tycker han varit den bästa försvararen i Arsenal den här säsongen, man ser hur mycket det betyder för honom att hålla nollan. Saliba har också varit bra såklart, men skulle säga att han var bättre i början av säsongen och att Gabriel har växt och växt på ett annat sätt ju längre in i säsongen vi kommit. Ännu ett mål han gjorde igår också, som han tyvärr inte fick tilldelat sig på grund av självmål.
Citera
2024-02-25, 11:20
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Jo sant, det var definitivt ett fint spelmål, men tycker iofs att Sakas mål var minst lika fint också.

Havertz var riktigt bra faktiskt och jag var på väg att kalla honom bäst på plan innan han missade det där drömläget att sätta ett till. Fortfarande en väldigt bra insats dock och det var ju faktiskt han som skapade hela chansen som ledde till Sakas mål, inte bara assisten, utan att han vann tillbaks bollen för att skapa anfallet från första början. Tycker han får för lite cred vad han gör utan bollen, då hans press, nickdueller och löpningar alla är viktiga i spelet.

Gabriel har varit väldigt underskattad men börjar äntligen få den uppskattning han förtjänar. Tycker han varit den bästa försvararen i Arsenal den här säsongen, man ser hur mycket det betyder för honom att hålla nollan. Saliba har också varit bra såklart, men skulle säga att han var bättre i början av säsongen och att Gabriel har växt och växt på ett annat sätt ju längre in i säsongen vi kommit. Ännu ett mål han gjorde igår också, som han tyvärr inte fick tilldelat sig på grund av självmål.

Sakas mål var så oväntat, kändes som bollen rullade i evigheter, men han gör det väldigt bra. Såg att han är den första engelsman sen Wrighty att göra mål i 5 raka ligamatcher för Arsenal.

Kai är väldigt underskattad, senaste PL-matcherna har han varit inblandad i väldigt många mål. Även om det inte är assist eller mål så påverkar han spelet tillräckligt för att skapa luckor åt dom andra. Och som mot Liverpool så var han i 10 dueller mer än någon annan spelare på planen, han vinner inte majoriteten av duellerna men han stör tillräckligt för att bollen ska kunna plockas upp av någon annan.☺️

Gabi har verkligen utvecklats sedan Saliba kom in, nästan blivit en annan spelare. Han tvingas inte till dumdristiga beslut osv. En riktigt bra kombo vi har där bak, förhoppningsvis blir dom kvar i många år dessutom.
Citera
2024-02-25, 11:43
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:

Lycka till!
Newcastle gjorde oväntat svag insats men det fråntar inte er insats. Ja Newcastle’s mål var snyggt men de fick inspiration från er

Gäller nog få hål första timmen sen växer deras tuppkam och er motor brukar varvet ner runt samma tid, går det till förlängning är det nog hugget som stugget.

Liverpool har iår lyckas hitta en väg ut förutom mot er och mot Tottenham blev det självmål i matchens sista spark. Hoppas det finns en vinnarväg idag också
Lite imponerad är man allt, ni går som tåget och Liverpool har massor av problem av olika slag likt förbaskat är en ledning ett faktum hoppas vi kan leda den ett tag till 👍🏻

Tack för lyckönskningen.
Citera
2024-02-25, 11:51
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Sakas mål var så oväntat, kändes som bollen rullade i evigheter, men han gör det väldigt bra. Såg att han är den första engelsman sen Wrighty att göra mål i 5 raka ligamatcher för Arsenal.

Kai är väldigt underskattad, senaste PL-matcherna har han varit inblandad i väldigt många mål. Även om det inte är assist eller mål så påverkar han spelet tillräckligt för att skapa luckor åt dom andra. Och som mot Liverpool så var han i 10 dueller mer än någon annan spelare på planen, han vinner inte majoriteten av duellerna men han stör tillräckligt för att bollen ska kunna plockas upp av någon annan.☺️

Gabi har verkligen utvecklats sedan Saliba kom in, nästan blivit en annan spelare. Han tvingas inte till dumdristiga beslut osv. En riktigt bra kombo vi har där bak, förhoppningsvis blir dom kvar i många år dessutom.

Jaså det visste jag inte, stort för Saka ju! Han blev ju kritiserad tidigare under säsongen för att underprestera, men kollar man hans G+A just nu så är det ju ändå imponerande. Han sticker ju speciellt ut eftersom Arsenal generellt sätt delar på målen mycket, men han leder ju både skytteligan och assisten inom laget. Otroligt viktig spelare för oss och starkt att han alltid är spelbar utan större skador, även fast han blir fälld så mycket. Hoppas verkligen han håller säsongen ut.

Jag tror Saliba och Gabriels partnerskap kommer hålla ett bra tag, och förhoppningsvis bli legendariska gunners i framtiden om de vinner tunga titlar tillsammans. Saliba vill väl säkert fortsätta Arsenals tradition av legendariska fransmän i laget
Citera
2024-02-25, 14:10
Medlem
Drickbacks avatar
Dessa har topp 3 kvar att möta i serien, inkludera FA - EL - CL som ska in i schemat.

Liverpool
Nottingham (B)
City (H)
Everton (B) kan flyttas pga FA match
Brighton (H)
Sheffield U (H)
Manchester U (B)
Crystal Palace (H)
Fulham (B)
West Ham (B)
Tottenham (H)
Aston Villa (B)
Wolverhampton (H)

Man City
Manchester U (H)
Liverpool (B)
Brighton (B) Kan flyttas pga FA
Arsenal (H)
Aston Villa (H)
Crystal Palace (B)
Luton (H)
Tottenham (B)
Nottingham (B)
Wolverhampton (H)
Fulham (B)
West Ham (H)

Arsenal
Sheffield U (A)
Brentford (H)
Chelsea (H) Kan flyttas pga FA (Chelsea)
Man City (B)
Luton (H)
Brighton (B)
Aston Villa (H)
Wolverhampton (B)
Tottenham (B)
Bournemouth (H)
Manchester U (B)
Everton (H)

Visst får Arsenal ledigt efter Porto fram till City 13-31/3 om Chelsea går vidare i FA, möter Leeds.
Citera
2024-02-25, 15:21
Medlem
Generalanderssons avatar
Vem ser Liverpool-fansen helst som deras nästa manager efter Klopp?

Alonso, de Zerbi, Gerrard, Potter, Amorin, Zidane, Mourinho eller Janne Andersson?
Citera
2024-02-25, 15:37
Medlem
NotDeads avatar
Kan gynna pochettino en titel på denna nivå utav titlar. Enbart honom.
Citera
2024-02-25, 18:40
Medlem
zebra121s avatar
Tippade inför säsongen att Liverpool skulle vinna minst tre titlar. Det kommer definitivt bli minst tre men troligen fyra stycken.

Folk snackar mycket om City men Liverpool klarar sina uppdrag ännu bättre.

Fyra titlar lär det bli. Det är världens bästa lag vi pratar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in