Citat:
Ursprungligen postat av
Mickey-D
Jag tycker att tävlingarna i Kanada och speciellt i USA var årets höjdpunkt. Banan i Minneapolis var utmärkt med upp-och nedförsåkning och utmanande kurvor samtidigt som banan omringades av ett jublande publikhav. I de intervjuer jag har hört har åkarna varit extremt positiva.
Jag hoppas verkligen att detta blir ett återkommande inslag i världscupen. Om alla tävlingar ska hållas i Europa får man döpa om världscupen till europacupen.
Tror du missade poängen helt. Det må vara fullsatta läktare och genomgående lyckat men det var det i vårt Ulricehamn också när det begav sig.
Det argumentet håller inte mot bakgrund av det faktum att vi nu förlorat en tävlingshelg. Aktuell helg försummades enbart p.g.a Nordamerikaturnén, glöm inte detta. Att vi är en grupp lama åskådare som inte har något att säga till om är bara förkastligt, går folk ihop sig och klagar kan man ta bort den här punkten inför nästa säsong och med tävlingar enbart i Europa får vi täta helger utan några mellanrum här och där.
Nu när vi rundar av till mars så ska det tävlas tätt. Vi har en Sundling i toppform som ska tävla tätt. Det ska fan i mig inte vara en Nordamerikaturné som sabbar detta.