2024-02-24, 18:46
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Länka gärna

https://www.facebook.com/photo/?fbid...52163344850060
Citera
2024-02-24, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9

Där lär ha gått en hel del tid. Men som många varit inne på, att stå på benen är trots allt en del av sporten
Citera
2024-02-24, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
. Men som många varit inne på, att stå på benen är trots allt en del av sporten
Ja många har varit inne på det men det är en trött spaning eftersom ingen heller krävt att resultatlistan från loppet ska göras om.
Senast redigerad av Ahmed945 2024-02-24 kl. 19:59.
Citera
2024-02-24, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Ja många har varit inne på men det är en trött spaning eftersom ingen heller krävt att resultatlistan från loppet ska göras om.

Citera
2024-02-24, 21:22
Medlem
Green-Spirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9

Linn Svahn tog ut segern i förskott och gjorde sälen redan mitt på banan…
Citera
2024-02-24, 23:20
Bannlyst
Ingen med kommentar angående inlägg 3168? Ni är helt fine med Nordamerikaturné mitt i säsongerna? Kanske bara jag som tycker att det känns oerhört överflödigt och att man förlorar en hel del onödig tid på det, tidsomställning, resande osv osv. Det som faktiskt kan innebära en extrahelg gås förlorat bara för att det ska åkas tvärs över jordklotet och detta enbart för sakens skull. Hoppas innerligt att Nordamerika inte blir till ett stående inslag mot kommande säsonger.
Citera
2024-02-25, 00:11
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strelow
Ingen med kommentar angående inlägg 3168? Ni är helt fine med Nordamerikaturné mitt i säsongerna? Kanske bara jag som tycker att det känns oerhört överflödigt och att man förlorar en hel del onödig tid på det, tidsomställning, resande osv osv. Det som faktiskt kan innebära en extrahelg gås förlorat bara för att det ska åkas tvärs över jordklotet och detta enbart för sakens skull. Hoppas innerligt att Nordamerika inte blir till ett stående inslag mot kommande säsonger.

Det är vad det är. Vem bryr sig? Tror du FIS är inne hör och läser?
Citera
2024-02-25, 09:29
Medlem
Citat:

Jag tycker att tävlingarna i Kanada och speciellt i USA var årets höjdpunkt. Banan i Minneapolis var utmärkt med upp-och nedförsåkning och utmanande kurvor samtidigt som banan omringades av ett jublande publikhav. I de intervjuer jag har hört har åkarna varit extremt positiva.

Jag hoppas verkligen att detta blir ett återkommande inslag i världscupen. Om alla tävlingar ska hållas i Europa får man döpa om världscupen till europacupen.
Citera
2024-02-25, 09:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Det är vad det är. Vem bryr sig? Tror du FIS är inne hör och läser?

För helvete, du sitter väl inte här inne för att du hatar underhållningen? Så jävla usel slutsats om att FIS styr och att tittarna inte har något att säga om. Det är ju för helvete vi som är näringen till stor del. Att de tar bort en helg från oss, när det återstår ynka 2-3 veckor kvar av säsongen till priset av att det bara måste förläggas världscup i Nordamerika är bara så verklighetsfrånvänt så det inte går.
Citera
2024-02-25, 09:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Jag tycker att tävlingarna i Kanada och speciellt i USA var årets höjdpunkt. Banan i Minneapolis var utmärkt med upp-och nedförsåkning och utmanande kurvor samtidigt som banan omringades av ett jublande publikhav. I de intervjuer jag har hört har åkarna varit extremt positiva.

Jag hoppas verkligen att detta blir ett återkommande inslag i världscupen. Om alla tävlingar ska hållas i Europa får man döpa om världscupen till europacupen.

Tror du missade poängen helt. Det må vara fullsatta läktare och genomgående lyckat men det var det i vårt Ulricehamn också när det begav sig.

Det argumentet håller inte mot bakgrund av det faktum att vi nu förlorat en tävlingshelg. Aktuell helg försummades enbart p.g.a Nordamerikaturnén, glöm inte detta. Att vi är en grupp lama åskådare som inte har något att säga till om är bara förkastligt, går folk ihop sig och klagar kan man ta bort den här punkten inför nästa säsong och med tävlingar enbart i Europa får vi täta helger utan några mellanrum här och där.

Nu när vi rundar av till mars så ska det tävlas tätt. Vi har en Sundling i toppform som ska tävla tätt. Det ska fan i mig inte vara en Nordamerikaturné som sabbar detta.
Citera
2024-02-25, 09:44
Medlem
Citat:

Mer nordamerika! Lägg in en sprint i Central Park också!
Senast redigerad av ccnut 2024-02-25 kl. 09:47.
Citera
2024-02-25, 09:51
Medlem
Citat:
Tror du missade poängen helt. Det må vara fullsatta läktare och genomgående lyckat men det var det i vårt Ulricehamn också när det begav sig.

Det argumentet håller inte mot bakgrund av det faktum att vi nu förlorat en tävlingshelg. Aktuell helg försummades enbart p.g.a Nordamerikaturnén, glöm inte detta. Att vi är en grupp lama åskådare som inte har något att säga till om är bara förkastligt, går folk ihop sig och klagar kan man ta bort den här punkten inför nästa säsong och med tävlingar enbart i Europa får vi täta helger utan några mellanrum här och där.

Nu när vi rundar av till mars så ska det tävlas tätt. Vi har en Sundling i toppform som ska tävla tätt. Det ska fan i mig inte vara en Nordamerikaturné som sabbar detta.

Om en helg är så viktig så får man väl förlänga säsongen med en vecka? Förhållandet mellan försäsongsträning (~8 månader) och tävling (~4 månader är ändå alldeles för skevt. Att besöka Nordamerika är oerhört viktigt för att etablera sporten där och därmed öka intäkterna och i förlängningen göra så att fler aktiva kan leva på sin idrott. Ulricehamn borde naturligtvis också vara i kalendern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in