2024-06-07, 23:11
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pg46
Har vel blitt bekreftet at finnene hadde noe ny spesialsmørning i Lahti som jo må sies å ha virket bra.
Jo, men det var väl bara Matintalo som körde med det? Om det var alla, så förklarar det inte varför Krista är chanslös mot Kerttu och Matintalo som tar en dubbel i Falun och sen vinner Krista i Lahti?
Citera
2024-06-09, 21:26
Medlem
Moonpools avatar
Moa Lundgren och Kvarnbrink flyttar till Sundsvall, bl.a. för att komma närmare Lars Ljung.
Citera
2024-06-09, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moonpool
Moa Lundgren och Kvarnbrink flyttar till Sundsvall, bl.a. för att komma närmare Lars Ljung.
Borde inte Lars Ljung flytta istället med tanke på att han är anställd av förbundet? Dessutom varför ska han vara personlig tränare till personer som står utanför landslaget.
Citera
2024-06-10, 07:55
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Borde inte Lars Ljung flytta istället med tanke på att han är anställd av förbundet? Dessutom varför ska han vara personlig tränare till personer som står utanför landslaget.
Finns väl inget förbud för en landslagstränare att träna även andra? Varför skulle det inte vara tillåtet?
Citera
2024-06-10, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Finns väl inget förbud för en landslagstränare att träna även andra? Varför skulle det inte vara tillåtet?
Nej, det är väl inget större problem egentligen och det gäller ju redan för Thomson. Däremot blir jag mer förvånad över att förbundet som satsar på elitträningsmiljöer avlönar en tränare på annan ort vilket leder till att åkare flyttar dit istället.
Citera
2024-06-10, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg

Är man anställd som landslagstränare så ska man väl ägna sig åt att träna och hjälpa landslagsåkare och inte hålla på med att träna andra skidåkare.
Citera
2024-06-10, 15:25
Medlem
Träning inom landslaget är väl inget som bedrivs på daglig basis så jag förstår inte riktigt kritiken mot Ljung i det här fallet.
Citera
2024-06-13, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Nej, det är väl inget större problem egentligen och det gäller ju redan för Thomson. Däremot blir jag mer förvånad över att förbundet som satsar på elitträningsmiljöer avlönar en tränare på annan ort vilket leder till att åkare flyttar dit istället.
Fast Lars Ljung bor väl utanför Söderhamn?
Citera
2024-06-13, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krebs
Ja och förbundet har beslutat att elitmiljöerna ska vara Östersund, Falun och Umeå
Citera
2024-06-14, 00:19
Medlem
Moonpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krebs

japp jag vet att han bor där.. och jag skrev närmare.... precis som William också resonerade då han flyttade tillbaka/till Sundsvall
Citera
2024-06-22, 20:44
Medlem
FNLSs avatar
Pärmen fortsätter minst två år till
Citera
2024-06-24, 16:41
Medlem
Alkibiadess avatar
https://www.svt.se/sport/langdskidor...alltid-en-risk

Själv tycker jag det är ganska ointressant att läsa om vad Poromaa tycker om rullskidor och rullskid-SM. Det som däremot skulle vara intressant att höra är vad Ribom tycker att man behöver förändra och utveckla.
Senast redigerad av Alkibiades 2024-06-24 kl. 16:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in