2024-02-24, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Nej, då hade jag väl skrivit 15 procent? Jag inkluderar utvandrade. Då är 25 procent i underkant om uppgifterna stämmer. Å andra sidan kanske vissa återvänder till det krigshärjade Ukraina Inc.

Så om lappland invaderas av Ryssland så har vi förlorat 75% av befolkningen enligt ditt tankeexperiment? Du verkar inte ta hänsyn till statdsbebyggelse och varierande befolkningstäthet i ditt resonemang.
Citera
2024-02-24, 09:59
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Så om lappland invaderas av Ryssland så har vi förlorat 75% av befolkningen enligt ditt tankeexperiment? Du verkar inte ta hänsyn till statdsbebyggelse och varierande befolkningstäthet i ditt resonemang.

Jag googlade antalet invånare i de annekterade oblasten och lade till utvandrare från Ukraina Inc. Det blir runt 30 procent. Notera att ryssarna betraktar de annekterade oblasten som ryskt territorium och att det kommer att krävas ett tredje världskrig för att Ryssland ska släppa eget territorium.
Citera
2024-02-24, 09:59
Medlem
attogs avatar
Citat:
Lever du i total förnekelse? De har annekterat 15 procent av Ukraina Inc. som därmed har förlorat 25 procent av befolkningen. Behovet av videoklipp säger nog mer om dina mordiska lustar än vad som händer i kriget.

Är du en posthora eller ska du börja bifoga källor och länkar till dina påståenden.
Du har så här långt haft 0 länkar.
Bara one-liners med propaganda. Ifrågasätter andra men bidrar med noll.
Så den låga nivån står du för i tråden.
Citera
2024-02-24, 10:01
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Otur för dig som inte verkar förstå vad krig innebär.
Normala människor fattar att det blir förluster på båda sidor och att den som anfaller råkar värst ut.

Det förstår absolut inte normala människor. Fast svenskar i detta avseendet är mer zombies än normala människor isåfall. Västerländsk media rapporterar aldrig om ukrainska förluster och att det bara är ryssland som drabbas negativt av enorma förluster vilket skett på båda sidor.
Citera
2024-02-24, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Nej! Prova att läs en gång till.
Jag säger att frånvaron av filmklipp från ryska sidan av egna framgångar tyder på att de inte har några framgångar.

En enorm majoritet av filmklippen i tråden visar ryssar som sprängs i bitar och trots rysshorornas envisa härjande kan de inte visa upp speciellt mycket via filmklipp.

Helt sant. Vi som har varit med ett tag minns ju hur ryzzen postande taffliga filmer och suddiga bilder på allt utom den påstått utslagna utrustningen. Någon typ av utrustning skymtade förbi men inte så att den kunde identifieras. Vi minns ju också de episka bilderna av skördetröskan som de försökte få till en Leopard 2 och hur våra små tråd-vatniks satt och runkade frenetiskt till bilderna. Även flera år gamla bilder från Irak. Den bilden var ju också episk. En utslagen Abrams, komplett med gröna palmer i bakgrunden. Och det skulle vara Ukraina i februari. Jo, just det...

Nu ska man kanske inte lita på vad ryzzarna säger men du har en viktig poäng här. Det faktum att det inte postas någonting i pro-ryzzka kanaler tyder på att det inte finns något att posta och inte ens något att fejka.

Vi väntar väl alla på att ryzztrollen ska sluta ha bögsex i fikarummet på trollfabriken och posta loss igen men just nu verkar det vara relativt lugnt. Det måste nästan bero på att, precis som du säger, det inte händer så mycket just nu.
Citera
2024-02-24, 10:02
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Man måste ju förstå Putin. Oemotsagd i 30 år så kan ju inte folk börja att säga mot den store ledaren.
Så enkelt är det i en diktatur.
I min hjärna dyker "dokumentären om Idi Amin" upp med jämna mellanrum när jag ser Putin, han har samma approach till sin omgivning som Idi.
Kommer ni ihåg när han läxade upp inrikesministernni Tv.
Spionchefen var det väl eller en i raden av mentalt kölhalade.
För dom som till äventyrs missat diktatorns ofentliga förnedring av Sergej Narysjkin finns klippet här:
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/putins-kanga-till-spionchefen-tala-tydligt

Man kan fråga sig om han alls lever - spionchefen - eller om han företagit sig en mollbergare med pik från någon högre våning. I.v.f så bör ingen längre tvivla på att lojalitet till Putin är det som ger tillgång till köttgrytorna i Ryssland
Senast redigerad av Taggad 2024-02-24 kl. 10:17.
Citera
2024-02-24, 10:04
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Är du en posthora eller ska du börja bifoga källor och länkar till dina påståenden.
Du har så här långt haft 0 länkar.
Bara one-liners med propaganda. Ifrågasätter andra men bidrar med noll.
Så den låga nivån står du för i tråden.

Du kan inte mena allvar att jag ska behöva styrka att ryssarna har annekterat 4 oblast?

Förstår du inte vilket löjets skimmer det drar över den indoktrinerade ekokammaren när du begär det?
Citera
2024-02-24, 10:05
Bannlyst
Citat:
Jag googlade antalet invånare i de annekterade oblasten och lade till utvandrare från Ukraina Inc. Det blir runt 30 procent. Notera att ryssarna betraktar de annekterade oblasten som ryskt territorium och att det kommer att krävas ett tredje världskrig för att Ryssland ska släppa eget territorium.

Nej.

Det skulle möjligtvis krävas ett utökat ryss-krig.¨

Men världskrig?

Not så much..

Förutom kanske Nordkorea och iran. Men såna skithål är det knappt man kallar för länder,
Citera
2024-02-24, 10:07
Medlem
attogs avatar
Citat:
Du kan inte mena allvar att jag ska behöva styrka att ryssarna har annekterat 4 oblast?

Förstår du inte vilket löjets skimmer det drar över den indoktrinerade ekokammaren när du begär det?

Jag pratar generellt. Alla dina inlägg är one-liners
Citera
2024-02-24, 10:09
Medlem
Citat:

Kom gärna med en källa till ditt efterblivna påstående, kamrat.
Citera
2024-02-24, 10:10
Medlem
Citat:

Nu har Ryssland annekterat 4 oblast men har inte kontroll över hela området.

Ungefär som om jag skulle skriva att jag nu har tagit över nebraska, lätt att påstå men ingen behöver inte innebära att man tagit över området.
Citera
2024-02-24, 10:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Asensgammaldags
Det förstår absolut inte normala människor. Fast svenskar i detta avseendet är mer zombies än normala människor isåfall. Västerländsk media rapporterar aldrig om ukrainska förluster och att det bara är ryssland som drabbas negativt av enorma förluster vilket skett på båda sidor.

Nämen, usch vad tråkigt! Känner du dig orättvist behandlad?

Du klarar dig inte med dina ryzz-källor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in