Citat:
Ursprungligen postat av
BästeHrMongolid
Jag konstaterar bara att du inte satt dig in i företaget öht. Det är bara fakta, inte ett argument.
Jo jag har koll på Tesla och vet framför allt att bilbranschen (särskilt EV-sektorn) är en av de sämsta branscherna som finns. Vet man inte detta är man inte det minsta insatt i något som har med bolag och investeringar att göra och bör endast investera i indexfonder alternativt låta en förvaltare ha hand om ens ekonomi.
Sen gäller det att leva i harmoni med samtiden och förstå vart vi är och vart vi är på väg och förstå att implementeringen av den alltjämt nya teknologin alltid tar mycket längre tid än vad man tror. Kulturmarxist verkar ha svårt med denna biten t.ex. Jag har förmodligen mycket bättre koll på dagens teknologi samt eventuell framtida sådan än er Teslahaussare här i tråden som prenumererar på Illustrerad vetenskap (eller för den delen mer seriösa skrifter) där ni kanske läser om implantat, koldioxidfångare, smarta linser, självrengörande kläder, resonansbyggnader (total ljudisolering genom genom t.ex små mikrofoner på fönstren som skickar motsatta ljudvågor jämfört med inkommande utifrån, alltså destruktiv interferens), självrengörande fönster och kläder (t.ex UV-ljus träffar nanopartiklar som bryter ner smuts med en viss våglängd), Pocket Size MRI-maskin (som t.ex scannar oss varje morgon för sjukdomar), kvant-, optiska- och DNA-datorer, varma supraledare (för transport), osynlighet genom negativ refraktion osv osv. Allt detta och mycket mer avancerade saker än så kan mycket väl bli framtiden (inklusive elbilar, kanske t.o.m flygande sådana…), dock knappast inom ett antal decennier eller i många fall ens under din livstid (med tanke på vad och hur du har skrivit i tråden misstänker jag att du är ganska ung), så det dröjer alltså. Det verkar som att ni tror att detta är hur världen för oss alla kommer se ut om ett par år. Lev i verkligheten, inte i fantasin, åtminstone inte om man har tänkt investera pengar.