Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Tror ändå att tuffe Uffe har vunnit något sista veckorna och samtalen med besvärlige Victor Orban gick bra.
Till och med 4 nya JAS Gripen blev sålda och vägen in i NATO verkar vara öppen.
Han visade sig vara en skicklig diplomat. M kommer nog att återhämta sig något. Även Strömmer har sett bra ut sista tiden.
Altså M har suktat efter NATO i 70 år. Det är deras största önskan på jorden att Sverige skall gå med för att leka krig med USA.
Lite trist för dem att det var S som satte igång processen på nolltid efter att Putin gick in i Ukraina och skramlat med kärnvapen (vilket jättemisstag det var av Putin att skrämma upp väst så mycket ändå)
Och när vi fortfarande inte var i NATO när M tog över fick de en fin present.
Men NATO-processen blev bara en lång, seg och pinsam process som folk på allvar tröttnat på. Det känns som att SD i princip öppet och aktivt har motarbetat den vid flera tillfällen genom att "organisera" koranbränningar och komma med idiot-utalanden och jag förstår egentligen inte hur Kristersson har kunnat hålla sig från att personligen utföra en "skolskjutning" på SD's kansli.
Men lita på att M kommer vara glada när NATO till slut är i hamn och vill rida på den vågen och slå sig för bröstet. Jag unnar dem det faktiskt, ungefär som jag unnar en jobbig unge att få vara glad på sin födelsedag.
Tyvärr tror jag inte det blir så mycker cred från svenska folket - folk har hunnit tröttna och 30x om förbereda sig mentalt. Dessutom är det ingen som känner att NATO är akut och viktigt längre vilket också minskar glädjen.