2024-02-21, 19:39
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Ja, jag blir förbannad på att man inte diskuterar vaccinet och följer dess möjliga biverkningar mer än man gjort i media. Du såg kanske andra tråden ( (FB) Mainstream media idag: Stor studie bekräftar ökning av sjukdom efter COVID vaccin) med en ny studie, som NY Postskriver om. Vi får nu se hur och vad svenska medier skriver om detta:
COVID vaccines linked to slight increases in heart, brain, blood disorders: study

COVID vaccines from companies like Pfizer, Moderna and AstraZeneca have been linked to rare occurrences of heart, brain and blood disorders, according to the largest vaccine study to date.

Researchers from the Global Vaccine Data Network analyzed 99 million people who received jabs in eight countries and monitored for increases in 13 medical conditions, Bloomberg News reported.

The study, which was published in the journal Vaccine last week, found the vaccines were linked to a slight spike in neurological, blood and heart-related medical conditions. https://nypost.com/2024/02/20/us-news/covid-vaccines-linked-to-slight-increases-in-heart-brain-blood-disorders/
FOX News tar just upp ett fall med två föräldrar som menar att vaccinet dödade deras 18-åriga dotter: https://www.youtube.com/watch?v=zQdzb57fi1o

När nu dessa tragiska händelser kommer upp till ytan kan man även läsa bland kommentarerna att det finns en hel del som fått kraftiga biverkningar eller t.o.m. dött.

Eftersom majoriteten av drabbade inte skriver på div forum eller youtube tror jag mörkertalet är mycket, mycket högre än vi vet. Tyvärr finns det en del här inne som vidhåller både effektiviteten och säkerheten på dessa vaccin.

Fy fan vilket skräp vissa frivilligt låtit sig besprutas med.
Citera
2024-02-21, 20:23
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sound
När nu dessa tragiska händelser kommer upp till ytan kan man även läsa bland kommentarerna att det finns en hel del som fått kraftiga biverkningar eller t.o.m. dött.

Eftersom majoriteten av drabbade inte skriver på div forum eller youtube tror jag mörkertalet är mycket, mycket högre än vi vet. Tyvärr finns det en del här inne som vidhåller både effektiviteten och säkerheten på dessa vaccin.

I studien kan man läsa...

"Potential underreporting across countries may have led to an underestimation of the significance of potential safety signals. "

Så ja, man kan misstänka att vi bara ser toppen på ett isberg. Har erfarenhet hur vården inte vill rapportera biverkningar eftersom injektionerna är säkra o inte ger dessa "biverkningar"
Citera
2024-02-21, 22:18
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av donald12
I studien kan man läsa...

"Potential underreporting across countries may have led to an underestimation of the significance of potential safety signals. "

Så ja, man kan misstänka att vi bara ser toppen på ett isberg. Har erfarenhet hur vården inte vill rapportera biverkningar eftersom injektionerna är säkra o inte ger dessa "biverkningar"

Ja, jag antar att vi måste få ner det till hard facts, Mr Sound, alltså nån gång få siffror exakt vilka risker till exempel en man 16-24 löper om han tar vaccinet eller om han inte gör det, och den meningen var ju intressant, donald12. I den här studien heter det ju till exempel också att vaccinet kan signifikant högre risk för hjärtmuskelinflammation (inte riktigt "slight increases in heart (...) disorders" som NY Post får det till i sin rubrik):
we observed significantly higher risks of myocarditis following the first, second and third doses of BNT162b2 and mRNA-1273 as well as pericarditis after the first and fourth dose of mRNA-1273, and third dose of ChAdOx1, in the 0–42 days risk period. (…) However, our study confirms findings of previously identified rare cases of myocarditis and pericarditis following first and second doses of mRNA vaccines [21], [22], [23], [34]. A large cohort study of 23.1 million residents across four Nordic countries revealed an increased risk of myocarditis among young males aged 16–24 years, based on 4–7 excess events in 28 days per 100,000 vaccinees after a second dose of BNT162b2, and between 9 and 28 per 100,000 vaccinees after a second dose of mRNA-1273
En fördubblad risk jämfört med icke-vaccinerade enligt en studie.:
A systematic review by Alami et al. [38] concluded that mRNA vaccinated individuals were twice as likely to develop myocarditis/pericarditis compared with unvaccinated individuals, with a rate ratio of 2.05 (95 % CI 1.49–2.82).
Och därefter kommer de med att en studie visar att neurologiska biverkningar av Covid är upp till 617 gånger högre än vaccinet, vilket "antyder att vaccinets fördelar i hög grad överväger riskerna", och jag kollade deras referens (46) också och de säger just det. Jag har dock inte lusläst hela artikeln men jag undrar ju istället hur mycket risken sjunker om man får Covid efter vaccinationen. Deras mening är lite slapp kanske, för Covid kommer ju alla att få, så varför så spä på risken med vaccinet, kan folk tänka om de inte skriver ut hur mycket risken sjunker:
Frontera et al. [46] concluded that chances of having a neurological event following acute SARS-CoV-2 infection were up to 617-fold higher than following COVID vaccination, suggesting that the benefits of vaccination substantially outweigh the risks. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0264410X24001270?via%3Dihub
Det är sånt här jag tycker att inte minst våra svenska medier kunde sätta sig med, det vill säga att sammanställa alla för- och nackdelar i alla åldrar. Nu har Aftonbladet en artikel om det, men bakom betalvägg: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pQ7xQW/covidvaccin-kopplas-till-hjart-och-nervsjukdomar-ny-studie
Citera
2024-02-21, 23:08
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ja, jag antar att vi måste få ner det till hard facts, Mr Sound, alltså nån gång få siffror exakt vilka risker till exempel en man 16-24 löper om han tar vaccinet eller om han inte gör det, och den meningen var ju intressant, donald12. I den här studien heter det ju till exempel också att vaccinet kan signifikant högre risk för hjärtmuskelinflammation (inte riktigt "slight increases in heart (...) disorders" som NY Post får det till i sin rubrik):
we observed significantly higher risks of myocarditis following the first, second and third doses of BNT162b2 and mRNA-1273 as well as pericarditis after the first and fourth dose of mRNA-1273, and third dose of ChAdOx1, in the 0–42 days risk period. (…) However, our study confirms findings of previously identified rare cases of myocarditis and pericarditis following first and second doses of mRNA vaccines [21], [22], [23], [34]. A large cohort study of 23.1 million residents across four Nordic countries revealed an increased risk of myocarditis among young males aged 16–24 years, based on 4–7 excess events in 28 days per 100,000 vaccinees after a second dose of BNT162b2, and between 9 and 28 per 100,000 vaccinees after a second dose of mRNA-1273
A systematic review by Alami et al. [38] concluded that mRNA vaccinated individuals were twice as likely to develop myocarditis/pericarditis compared with unvaccinated individuals, with a rate ratio of 2.05 (95 % CI 1.49–2.82).
Och därefter kommer de med att en studie visar att neurologiska biverkningar av Covid är upp till 617 gånger högre än vaccinet, vilket "antyder att vaccinets fördelar i hög grad överväger riskerna", och jag kollade deras referens (46) också och de säger just det. Jag har dock inte lusläst hela artikeln men jag undrar ju istället hur mycket risken sjunker om man får Covid efter vaccinationen. Deras mening är lite slapp kanske, för Covid kommer ju alla att få, så varför så spä på risken med vaccinet, kan folk tänka om de inte skriver ut hur mycket risken sjunker:
Frontera et al. [46] concluded that chances of having a neurological event following acute SARS-CoV-2 infection were up to 617-fold higher than following COVID vaccination, suggesting that the benefits of vaccination substantially outweigh the risks. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0264410X24001270?via%3Dihub
Det är sånt här jag tycker att inte minst våra svenska medier kunde sätta sig med, det vill säga att sammanställa alla för- och nackdelar i alla åldrar. Nu har Aftonbladet en artikel om det, men bakom betalvägg: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pQ7xQW/covidvaccin-kopplas-till-hjart-och-nervsjukdomar-ny-studie

Svenska journalister är ett skämt, vi har en kår som inte klarar av granskande journalistik . Men men, hoppet finns alltid.

Snubblade över denna:
Citat:
How many deaths have been caused by ‘COVID vaccines’?

The European Medicines Agency (EMA) reported that 11 448 people have died in the EU following COVID-19 vaccines[1],

8 368 following Pfizer BioNTech vaccinations (which is 1 345 more deaths in 2022).

1 579 following AstraZeneca vaccinations.

1 161 following Moderna vaccinations.

339 following Janssen vaccinations.

1 following Nuvaxovid vaccinations.

0 following (inactivated, adjuvanted) Valneva vaccinations.

Då är just detta märkligt:
Citat:
As of 10 April 2023, a total of 50 648 deaths caused by ‘COVID vaccines’ had been reported in EudraVigilance – broken down by disease (heart conditions, central nervous system disorders, etc.). Why then, in the EMA’s latest report of 8 December 2022, is it stated that only 11 448 deaths were flagged and recorded in the EudraVigilance database?
https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/E-9-2023-001201_EN.html

Så frågan är vad siffran verkligen är uppe i och hur många av dem som avlidit fått felaktig dödsorsak.
Citera
2024-02-21, 23:15
Medlem
donald12s avatar
Citat:

För vaccin är underrapporteringen väldigt hög så jämförelser blir automatiskt skeva till injektionernas fördel. Har erfarenhet av att läkare inte vill rapportera biverkningar pga att injektionerna inte kan ge dessa typ. Så imponerande att det lyckades komma fram en studie som lyfte varningssignaler trots detta. Så vi ska bara se det som att det är konstaterat att dessa problem kan orsakas av injektionerna men inte tolka några absoluta risker ur studien.

Sen när man pratar om naturlig infektion vilken variant pratar man om då? Orginal Wuhan lab virus eller omicron? Väldigt stor skillnad där o tror man cherry pickar för att få injektionerna se bättre ut.

""Underreporting" is one of the main limitations of passive surveillance systems, including VAERS. The term, underreporting refers to the fact that VAERS receives reports for only a small fraction of actual adverse events."
Citera
2024-02-22, 11:00
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:

Exakt! Det är ju egentligen den frågan alla vill ha svar på. Tråden är sedan en tid tillbaka fylld av vaccinhatare som är emot vaccin av religiös övertygelse, snarare än vetenskaplig. Att både vaccin och covid kan ge upphov till problem vad gäller blodproppar m.m. har ju varit känt länge. Är risken för detta och inkl nervskador över 600 gånger högre för covid än för covidvaccin känns det ändå betydligt mer rationellt att ta vaccin om det ger skydd mot covid. Vill man ducka dessa risker måste man isolera sig för att undvika sjukdomen och vaccinet. Bäst vore förstås om inte sjukdomen fanns alls. Den är ett jävla elände. Det finns i alla fall för mig ett tydligt före och ett efter vad gäller covidpandemin.
Citera
2024-02-22, 11:11
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Exakt! Det är ju egentligen den frågan alla vill ha svar på. Tråden är sedan en tid tillbaka fylld av vaccinhatare som är emot vaccin av religiös övertygelse, snarare än vetenskaplig. Att både vaccin och covid kan ge upphov till problem vad gäller blodproppar m.m. har ju varit känt länge. Är risken för detta och inkl nervskador över 600 gånger högre för covid än för covidvaccin känns det ändå betydligt mer rationellt att ta vaccin om det ger skydd mot covid. Vill man ducka dessa risker måste man isolera sig för att undvika sjukdomen och vaccinet. Bäst vore förstås om inte sjukdomen fanns alls. Den är ett jävla elände. Det finns i alla fall för mig ett tydligt före och ett efter vad gäller covidpandemin.

Så du har haft covid eftersom du beskriver sjukdomen som ett ”jävla elände”? Alla jag känner till som haft covid beskriver den på ett annat sätt, inte heller har de som ej tagit vaccinet fått bekymmer efteråt.

Tror alla dessa rapporter är ungefär som klimatet, allt ska tillskrivas människan eller i detta fall viruset. Det goda är givetvis sprutorna och trampbil.
Citera
2024-02-22, 14:37
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Så du har haft covid eftersom du beskriver sjukdomen som ett ”jävla elände”? Alla jag känner till som haft covid beskriver den på ett annat sätt, inte heller har de som ej tagit vaccinet fått bekymmer efteråt.

Tror alla dessa rapporter är ungefär som klimatet, allt ska tillskrivas människan eller i detta fall viruset. Det goda är givetvis sprutorna och trampbil.

Ett par hundra tusen sjukhusinläggningar och 20+ tusen döda skulle jag absolut beskriva som ett jävla elände. Det har ju även fått andra följdverkningar som påverkan på ekonomi m.m. Jag känner flera personer som varit svårt sjuka i covid, men känner faktiskt ingen som blivit svårt sjuk av vaccinet. Kanske inte jättekonstigt visserligen om det är 600 gånger större risk/chans att du blir svårt sjuk av sjukdomen jämfört med vaccinet. Det är ju bara enkel sannolikhetslära det kokar ned till då.
Citera
2024-02-22, 15:38
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ett par hundra tusen sjukhusinläggningar och 20+ tusen döda skulle jag absolut beskriva som ett jävla elände. Det har ju även fått andra följdverkningar som påverkan på ekonomi m.m. Jag känner flera personer som varit svårt sjuka i covid, men känner faktiskt ingen som blivit svårt sjuk av vaccinet. Kanske inte jättekonstigt visserligen om det är 600 gånger större risk/chans att du blir svårt sjuk av sjukdomen jämfört med vaccinet. Det är ju bara enkel sannolikhetslära det kokar ned till då.

Du glömmer att justera för rapporteringsfrekvensen av biverkningar gällande vaccin. Så de där 600 gångerna är enbart fantasier av vaccinlobbyn. Vet ju själv hur läkare inte vill rapportera biverkningar.

Själv vet jag 2 personer som dött kort tid efter vaccinet pga proppar men känner ingen som blivit ordentligt sjuk av covid. Jobbar på en större arbetsplats där vi hade stor smittspridning o jag vet ingen som blev riktigt sjuk o behövde vård. Vanliga Svenssons som lever hälsosamt märkte knappt något typ. Men visst, det finns invandrargrupper med D-vitaminbrist o metabola problem som blev sjuka men det är inget jag märkte av.

Att man tog livet av folk med palliativ behandling o skyllde på covid gör ju att det inte går att säga att 20+ tusen dog pga covid. Hur många hade dött om man inte hade vägrat massor av äldre sjukhusvård?
Citera
2024-02-22, 19:37
Medlem
korrektamund0s avatar
Missade ni förresten ett tant korrektamund0 hade rätt IGEN när hon redan Januari 2022 förutspådde vilka som skulle få Nobelpriset (det var inte dummerjönsen Malone som springer runt och gör bort sig på diverse vloggar och andra desinformationscentraler för antivaxxxiiiin-krigare, han fick inget pris, nej...).

Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det var därför jag försökte förklara att Malones bidrag har varit att komma på att katjonisera lipiden (jag har också förklarat att den tekniken var banbrytande). Men därifrån är det som sagt en myriad problem som skall lösas och där har Malone inte ens medverkat.

Citat:
Nej, han har inte uppfinnit mRNA-vaccinet. Han har heller inte uppfunnit mRNA-tekniken.

Det Malone gjort är att utveckla (och patentera) en teknik för att leverera mRNA genom att använda en katjonisk lipid (det är att ge lipiden en elektrisk laddning som är Malones stora bidrag). Om du inte känner till den aktuella forskningen föreslår jag att du läser här:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/2762315/

Dock, det mesta av Malones forskning har vidareutvecklas och används inte längre i egentlig mening. Konceptet är uppfunnet av Malone, men den ursprungliga tekniken som Malone "uppfann" används inte längre utan har ändrats helt och hållet.

En mer korrekt beskrivning av Malones bidrag till mRNA-vaccinernas utveckling och tekniken bakom denna skulle vara "personen som uppfann konceptet bakom tekniken att leverera mRNA genom att katjonisera en lipid".

Det finns andra som forskat och också publicerat i ämnet i över 20-30 års tid. Jag skulle dessutom inte bli förvånad om någon av dessa namn kommer upp i diskussionen om Nobelpriset i Medicin. Malone kommer inte komma på fråga eftersom han knappt medverkat i uppfinningen mRNA-vaccin. Oavsett vad vissa mindre kunniga här på FB anser.

Var det någon av er som inbillade sig eller hoppades på att jag till sist skulle haft fel i något?
Citera
2024-02-22, 22:21
Medlem
Citat:
Missade ni förresten ett tant korrektamund0 hade rätt IGEN när hon redan Januari 2022 förutspådde vilka som skulle få Nobelpriset (det var inte dummerjönsen Malone som springer runt och gör bort sig på diverse vloggar och andra desinformationscentraler för antivaxxxiiiin-krigare, han fick inget pris, nej...).

Var det någon av er som inbillade sig eller hoppades på att jag till sist skulle haft fel i något?

Nej då, i och med att minst en professor vid K.I. som delar ut Nobelpriset i medicin själv är med i ett företag som tillverkar mRNA-vaccin mot Covid så var det kanske inte alls konstigt att man även gav ett Nobelpris i detta i raketfart. Det är ju bra produkt-reklam. Annars brukar ju Nobelpris delas ut många decennier efter upptäckter, men här var det kanske en del av en reklamkampanj.
Citera
2024-02-22, 22:24
Medlem
bandspelarens avatar
Citat:

Det kom inte som någon överraskning för mig heller. Jag förutspådde att det inte skulle komma några efteranalyser som på nåt sätt kritiserar den linje som togs. Gäller ej bara vaccin utan hela grejen med nedstängningar, instängningar och gränsstängningar.
Nu har krutuppfinnarna fått pris, fåren har fått en undersökning som säger de är smarta. Regeringarna har fått noll kritik för sin coronapolitik. Alla styranden och myndigheter gjorde utomordentligt ifrån sig. Ovaccinerade fick en dumstrut. Men det var det värt. Jag ångrar mig inte.
Jag har inte förutspått något i detalj men allt som skett passar in i min bild av hur saker fungerar i dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in