2024-02-22, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Putins mord på Navalny är tecken på svaghet och rädsla. Storköp av iranska missiler och T-55 samt MT-LB vid fronten är ju ingen styrkedemonstration utan tecken på ren desperation. Jag tror att Putin är livrädd och pressad. Folket i Pentagon måste nog slita av sig håret när man är på väg att få ryssen på knä så skapar Trump och en liten grupp anti-amerikanska republikaner påhejade av Fox news kaos i landet inför presidentvalet.

är du säker på detta, i ärlighetens namn tycker jag det verkar mer som Ukraina ligger risigt till, Avdiivka har fallit och därmed en stark fästning, uppe i nord-ost tar dom en plätt då och då, verkar sikta på att skapa en gräns från Kupiansk ner mot Oskol(flod/sjö)som blir en trolig gräns.
Med andra ord JAG TROR inte att Putin planerar för så mycket mer erövringar, FRED nu så kanske Odessa är säkrat som Ukrainsk stad. inget önskescenario men realistiskt och om då övriga annekterade områden blir en egen republik så begränsar man segern något för Ryssland.
Kom igen nu all ukrainavänner, spy på mig, kalla mig bla bla bla
visa hur lågt nivån i denna tråd kan gå
Tack för kaffet
Citera
2024-02-22, 14:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Jo, man kan såklart kritisera västvärlden för att ha varit aggressiva mot Putin och Ryssland.
Men det är av anlednig, man har inte litat på Putin. Helt enkelt.

Trump tänker på ett annat sätt, han kommer från affärsvärlden, litar inte på någon oavsett. Den enda amerikanska presidenten eller västliga ledaren som nånsin varit kapabel att hantera Putin är Trump. Hadde han fått 4 år till hadde vi aldrig fått det här kriget. Men nu blev det inte så. Batikhäxorna fick det som dem ville.
Nu vette fan hur det blir, oavsett president i USA. Världen är i gungning nu.

Du vet att Trump bokstavligen går i Putins ledband? Du är medveten om att ryzzarna har timmar med videklipp med Trump som blir dominerad av en ryzk dominatrix, blir smiskad, piskad och pissad på?

https://www.dn.se/nyheter/varlden/uppgifter-om-rysk-hallhake-pa-trump-tas-pa-stort-allvar/

https://www.vanityfair.com/news/2021/10/christopher-steele-donald-trump-russia-dossier-golden-shower
Citera
2024-02-22, 14:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av koktkille
är du säker på detta, i ärlighetens namn tycker jag det verkar mer som Ukraina ligger risigt till, Avdiivka har fallit och därmed en stark fästning, uppe i nord-ost tar dom en plätt då och då, verkar sikta på att skapa en gräns från Kupiansk ner mot Oskol(flod/sjö)som blir en trolig gräns.
Med andra ord JAG TROR inte att Putin planerar för så mycket mer erövringar, FRED nu så kanske Odessa är säkrat som Ukrainsk stad. inget önskescenario men realistiskt och om då övriga annekterade områden blir en egen republik så begränsar man segern något för Ryssland.
Kom igen nu all ukrainavänner, spy på mig, kalla mig bla bla bla
visa hur lågt nivån i denna tråd kan gå
Tack för kaffet

8 månader, 30 000 avlivade ryzzar, 1500 pansarvagnar. Per grushög.

Det går bra nu!
Citera
2024-02-22, 14:23
Medlem
Taggads avatar
Gangsterregimen och diktatorn Putin vill statuera exempel vilket som bekant är gängledares sätt att hålla sig kvar vid makten.
Citat:
Källor till El País: Kreml skickade sina lönnmördare

- Spanska diplomatkällor uppger att Spanien ser mycket allvarligt på uppgifterna och att man avser att ”svara kraftfullt” om Moskvas inblandning bekräftas.

Enligt underrättelseuppgifterna har lönnmördarna redan hunnit lämna Spanien.

Det var i augusti förra året som Kuzminov flög sin ryska Mi-8-helikopter till en ukrainsk bas och överlämnade sig själv.
https://omni.se/t/mordade-desertoren/e0a7e58c-2601-4958-945c-267098e1d275
Senast redigerad av Taggad 2024-02-22 kl. 15:12.
Citera
2024-02-22, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Intressant intervjuv i FOX news.

https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1760416983793758687?s=20

Här har vi en riktig hårding. En som verkligen står upp mot dom ryzka invällarna. Som hellre lever under konstant dödshot 24/7/365, istället för att dra sig tillbaka till ett sommarställe nere i Europa och leva lyxliv i resten av sitt liv på pengarna han drog in som firad filmstjärna.
Citera
2024-02-22, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Gangsterregimen med diktatorn Putin som ledare vill statuera exempel vilket känneteckar gängledare.

Citat:
Källor till El País: Kreml skickade sina lönnmördare

- Spanska diplomatkällor uppger att Spanien ser mycket allvarligt på uppgifterna och att man avser att ”svara kraftfullt” om Moskvas inblandning bekräftas.

Enligt underrättelseuppgifterna har lönnmördarna redan hunnit lämna Spanien.

Det var i augusti förra året som Kuzminov flög sin ryska Mi-8-helikopter till en ukrainsk bas och överlämnade sig själv.
https://omni.se/t/mordade-desertoren/e0a7e58c-2601-4958-945c-267098e1d275

Bajs-putin och piss-ryzzarna har en jäkla förmåga att göra sig superpopulära överallt dom är...
Citera
2024-02-22, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Putin har ju nått riktigt smaskigt på Trumpen därav att Trumpen agerar som en lite försvarslös flicka i Putins närhet.

Hoppas att nån lägger ut detta material någon gång! Världen kommer inte vara sig lik därefter.

Jo, vem vet? Miss Maxvell kanske sålde bilder till flera länder. 🤷🏻‍♂️

Men Trump är svårskrämd altså.

Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nej de var i dåvarande Tjeckoslovakien i Böhmen, Mähren etc. https://de.wikipedia.org/wiki/Sudetendeutsche

Tack, tack, men det här är uppklarat nu. En språkgrej.

Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Världen är i gungning och det kan tyvärr bli värre. Jag tror dock inte att Trump är beredd att skicka Nato-trupper mot ryssarna.

Hehe Trump kan man aldrig vara helt säker på, det är hans MO. Måla upp ett helvete och sen erbjuda en väg ut för motståndaren. (kunden )
Lite roligt att Trump är av tysk avstamning, den absolut största folkgruppen i USA, det blir isåfall Ryssland vs Tyskland igen. Och det enda ryssar är rädda för är tyskar. Det är sen gammalt.

Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Putin försvarar Nazitysklands angeepp mot Polen för att rättfärdiga ryssarnas angrepp mot ukraina.

Ja, ett retoriskt trick. Alla bra lögner har en kärna av sanning. Djävulskt bra på att ljuga är Putin.
Citera
2024-02-22, 14:28
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Världen är i gungning och det kan tyvärr bli värre. Jag tror dock inte att Trump är beredd att skicka Nato-trupper mot ryssarna.

USA-trupper kan han ev om han blir vald, kontrollera.

Citat:
Ok.. Allt du skriver liknar någon form av tvärtomspråk dock. Den är uppenbarligen USAs försvar av den unipolära och liberala världsordningen som orsakar destabilisering och konflikter över hela världen. Behöver man verkligen konkretisera ett sådant påstående?

Ryssland är f.ö. på pappret en demokrati. Numera är demokrati så utvattnat att det inte finns någon mening med att prata om annat än papperslappen.

Apropå papperslappen, fredsavtalet, papperslappen. Var är den? Du skulle återkomma.

Citat:
Även jag har uppmärksammat att inte ens grundläggande fakta penetrerar djupen i den här ekokammaren, så jag länkar gärna om du är mer specifik.
Det var fina ord för att du varken fattar eller bidrar med något konstruktivt i debatten.
Kikar man på din posthistorik, så innehåller den 0, zero, nada, niet länkar eller back up till va du postar.
Du är troligen en posthora. Baraspammar med propaganda och inga källor.

Citat:
Uttalandet om väst stöd för Ryssland är däremot baserat på egna observationer och behöver även kvalificeras ytterligare; den lilla tänkande delen av väst.
Jag antar att vi struntar i FN.
Som ryss vet du ju att du vet bättre än alla andra.

Citat:
I så fall har du att se fram emot ett världskrig innan semestern, du förstår väl att det är enda möjligheten för att Ukraina ska få tillbaka territorium?
Ok, om det är så ni vill ha det.

Citat:
Mer än halva, utan tvekan!
Nu består världen inte till 50% av ryssar, som tur är. Men jag kan köpa att 100% av er ryssar är korkade.
Citera
2024-02-22, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Du vet att Trump bokstavligen går i Putins ledband? Du är medveten om att ryzzarna har timmar med videklipp med Trump som blir dominerad av en ryzk dominatrix, blir smiskad, piskad och pissad på?

https://www.dn.se/nyheter/varlden/uppgifter-om-rysk-hallhake-pa-trump-tas-pa-stort-allvar/

https://www.vanityfair.com/news/2021/10/christopher-steele-donald-trump-russia-dossier-golden-shower

Uhh, han har köpt en hora. Finns vel ingen politiker på planeten jorden som inte gjort det.

Det här har noll värde isåfall. Om det äns är sant. Luktar sosselögn.
Citera
2024-02-22, 14:48
Medlem
Enl Kyivpost röstar Tyska bundestag återigen emot att skicka Taurus missiler till Ukraina

https://twitter.com/KyivPost/status/1760636002543051077
Citera
2024-02-22, 14:56
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Putins mord på Navalny är tecken på svaghet och rädsla. Storköp av iranska missiler och T-55 samt MT-LB vid fronten är ju ingen styrkedemonstration utan tecken på ren desperation. Jag tror att Putin är livrädd och pressad. Folket i Pentagon måste nog slita av sig håret när man är på väg att få ryssen på knä så skapar Trump och en liten grupp anti-amerikanska republikaner påhejade av Fox news kaos i landet inför presidentvalet.

Ja, jag trodde aldrig att de vi ser/upplever just nu, med 100 % republikanskt obstruerande i saken. Detta då emot Ryssland. Aldrig !

Paketet skulle ha varit färdigt i mitten utav dec, nu är det bara dryga veckan till mars. Då måste man säga som det är : Rent obstruerande. Man ger ju blaffen även i mexico-gränsen..,för Biden har ju gått långt till att blidka i denna fråga, sen blev den inte så viktigt...helt plötsligt.

Trist är det, i europa har ju länder faktiskt börjat gå ifrån att ha "vaknat".., till att "agera". Långt ifrån alla länder tills nu.., men för de som "vaknat".., så de tänker inte gå och sova igen.

Men för stunden är jag pessimistisk, tre månader utan jänkarnas stöd..., det är mycket illa !
Citera
2024-02-22, 15:10
Medlem
Den ryska skribenten som rapporterade att ryzzarna hade +16 000 döda i Avdiivka har hittas död med kula genom huvudet. Fick dem det att se ut som självmord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in