2024-02-21, 21:37
Medlem
Verkar satsas hårt nu på gymmen.
Citera
2024-02-21, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stefananderssonLKP
Verkar satsas hårt nu på gymmen.

Berätta mer.
Citera
2024-02-21, 21:56
Bannlyst
Har aldrig stött på en sådan här razzia eller sett det, är det måhända en myt som sprids för att skrämma folk från att vilja bli stora och starka?

I alla fall, lämna legitimation hemma och överila rätten att tiga om dom kommer, det råder inte legitemeringsplikt i Sverige och finns inget krav på att legitimera sig, att dom kommer hämta dig och och starta världens utredning för att identifiera dig pga ringa dopingbrott är lika med noll
Citera
2024-02-21, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fundersam1
Vart ovanligt tyst här.. inte hört om någon razzia i Gbg än, brukar ju smälla kring denna tiden på året. Kanske ligger runt hörnet?😁

Hörde att poliser var och kollade personer på Nordic Wellness Stig center och NW Eriksberg för några veckor sedan.
Citera
2024-02-22, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Har aldrig stött på en sådan här razzia eller sett det, är det måhända en myt som sprids för att skrämma folk från att vilja bli stora och starka?

I alla fall, lämna legitimation hemma och överila rätten att tiga om dom kommer, det råder inte legitemeringsplikt i Sverige och finns inget krav på att legitimera sig, att dom kommer hämta dig och och starta världens utredning för att identifiera dig pga ringa dopingbrott är lika med noll

Enligt mitt gym så är det personalen (oftast) som rapporterar om AAS-användare på gymmet. Där sedan polisen tar in misstänkt person. Sedan kör dem självklart ”drop-in” då och då.
Även poliser kan träna privat på vanliga gym och uppmärksamma saker.
Citera
2024-02-22, 13:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Labyrint
Enligt mitt gym så är det personalen (oftast) som rapporterar om AAS-användare på gymmet. Där sedan polisen tar in misstänkt person. Sedan kör dem självklart ”drop-in” då och då.
Även poliser kan träna privat på vanliga gym och uppmärksamma saker.

Såklart, själv kör jag ett litet F 24/7, lite besökare och utan personal när jag tränar, men vet andra som lurar och ser kurade ut och springer på sats med alla andra muppar, aldrig hört talas om att det här skett.

Är det skillnad mellan storstad och landsbygd?
Citera
2024-02-22, 17:49
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Såklart, själv kör jag ett litet F 24/7, lite besökare och utan personal när jag tränar, men vet andra som lurar och ser kurade ut och springer på sats med alla andra muppar, aldrig hört talas om att det här skett.

Runt 2011-2012 var det mycket vanligt med tillslag på gymmen, skedde på många orter i hela landet. Ibland var razziorna landsomfattande och det var många som torskade. Polisen gick efter en viss mall, det räckte med att du var grov för att du skulle bli misstänkt.
Senast redigerad av Kraftkarl 2024-02-22 kl. 17:51.
Citera
2024-02-22, 21:08
Medlem
Citat:

Tror absolut det är skillnad på storstad och landsbygd. Antal poliser i tjänst är en faktor.
Jag tror dem försöker göra det mer till "razzia" än in och plocka en och en.
Citera
2024-02-22, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pabben
Hörde att poliser var och kollade personer på Nordic Wellness Stig center och NW Eriksberg för några veckor sedan.
Fan alltså har en sån magkänsla nu, den ska man lita på. Får hålla mig till mindre attraktiva tider. 17.00 på 421 sisjön är ju som att be om det 😂
Citera
2024-02-22, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Labyrint
Tror absolut det är skillnad på storstad och landsbygd. Antal poliser i tjänst är en faktor.
Jag tror dem försöker göra det mer till "razzia" än in och plocka en och en.

Jag tänker åt motsatt håll faktiskt, i storstäder så sker skjutningar och mord med grov brottslighet och annat, ändå gången det händer någon för snutarna ute på landsbygden är väl när dom får lasra en fortkörare eller rycka någon som pissar på offentlig plats.

Men jag har aldrig stött på att folk torskat för doping på gym, bara utanför gymmet i andra sammanhang
Citera
2024-02-22, 22:34
Medlem
Citat:
Jag tänker åt motsatt håll faktiskt, i storstäder så sker skjutningar och mord med grov brottslighet och annat, ändå gången det händer någon för snutarna ute på landsbygden är väl när dom får lasra en fortkörare eller rycka någon som pissar på offentlig plats.

Men jag har aldrig stött på att folk torskat för doping på gym, bara utanför gymmet i andra sammanhang

I den stora stad jag bor i löser dem inga mordutredningar så dem lägger väl tid på gymmen då istället
Citera
2024-02-22, 23:24
Medlem
Västerås på tur!
Berörda gym kommer vara
Gymmet Sverige
Nordic wellnes
Friskis o svettis

Min polare blev plockad utanför nordic igår.
Tydligen ska kontrollerna sträcka sig över våren fick han veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in