2024-02-21, 18:51
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Så stora frågan är när kommer den stora massdöden då 2-3 miljarder människor kommer dö? Döden skulle vara mycket plågsam också. Den skulle ju inträffa 2-3 år efter första dosen?

Jag överlevde två doser av Modernas vaccin. Med Myokardit i flera episoder. Jag klarade mig dock och sen efter något år eller så, försvann symptomen helt, tack och lov. Med det sagt rekommenderar jag absolut ingen
att ta något-somhelst vaccin i fortsättningen!

Detta var definitivt ett första, större försök, att avfolka planeten via virus och sedermera ett "Vaccin"!
Citera
2024-02-21, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyOpinion2
Okej va bra MEN
Jag har tagit alla sprutor och tänker på min pappas föräldrar två som dog i huset på gården i Spanska sjukan.
När dom väl var döda så brändes träkåken ner till grunden för att det inte fanns vaccin att tillgå på den tiden.
Tänker på den enda i Sverige som fick blodproblem och dog av Astra Zenecas försök till bot. Astra Zenecas gjorde dock allt dom kunde med sin teknik för att besegra sjukdomen.
Om Covid hade varit "Vi tar det i morgon" så 591 på 100 000 = 0,00591 * 7 000 000 000
Ger 41,3 miljoner döda i världen mot 3 miljoner som faktiskt dog p.g.a Covid-19 enligt WHO.

https://www.who.int/data/stories/the-true-death-toll-of-covid-19-estimating-global-excess-mortality
Vilken linje gick du på gymnasiet !

Tittar man på den officiella statistiken från tex the Uk och Frankrike så blir det uppenbart att WHO:s slutsatser inte har mycket med verkligheten att göra. Vaccinationskampanjen i Frankrike var misslyckad, vilket påvisats av tex statistikern Pierre Chaillot, som använt officiella data. Vaccineringen i the Uk var också en flopp, förutom för folk i åldersspannet 45-70 år under kampanjens första sex månader.

Du borde titta på faktiska resultat istället för att låta dig påverkas av en korrupt organisation som WHO.
Citera
2024-02-21, 18:59
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Så stora frågan är när kommer den stora massdöden då 2-3 miljarder människor kommer dö? Döden skulle vara mycket plågsam också. Den skulle ju inträffa 2-3 år efter första dosen?

Ser man på statistiken gällande överdödlighet, så går det som planerat.
Citera
2024-02-21, 19:05
Medlem
Så jävla sorgligt att aå många tagtit skiten hur kan det vara så svårt för folk att inse att vi har men fiende att göra. Är inte det rätt uppenbart?

Är det inte störstdel vita rasen som blivit i lurade vaccien? De gör verkligen allt för att förstöra och ta död på oss fort. Göra oss destruktiva och gudslösa. De fattiga länder men svag befolkning är inget hot tr jag, så de har dom kvar istället oss försöker utrota oss så fort de kan.

Jag tror många om inte alla videos från kina därremot va fake. Det sa kineser själva i videos som läckte på nätet. Globalisterna har vita folket som största hot. Dom står kina nära. Uppenbart va vi inte så stort hot' sorgligt jävla nog. Så korkade många är. Som annars är rätt smarta me tragiskt.
Citera
2024-02-21, 19:06
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Korrekt men risken är ganska stor att du inte bara kommer bli smittad en gång om du inte tar vaccinet.

Samma om man vaccinerar sig.

Citat:
Korrekt men risken är mycket mindre att du blir sjuk om du har vaccinerat dig.

Vad baserar du det på? Och hur mycket är mycket mindre?
Vaccinet fungerade bäst som skydd mot allvarlig sjukdom men som skydd mot att bli smittad verkar det inte ha fungerat så bra.
Även vaccinerade har blivit sjuka flertalet gånger och rent anekdotiskt har de vaccinerade i min omgivning varit sjuka betydligt oftare än de ovaccinerade. Kan ju såklart ha helt orelaterade skäl, t.ex. övrig livsstil. Själv har jag inte haft covid en enda gång, inte heller min tjej och inte min pappa och vi är de enda ovaccinerade i min familj medan alla andra i familjen haft covid flera gånger.

Minns också studier från Israel där man såg att antikroppssvaret mot de nyare varianterna var svagare hos vaccinerade, resonemanget man förde då var att de gamla vaccinen blockerade bildandet av antikroppar genom att uppta samma mekanismer(minns inte riktigt hur detta går till) men inte ha uppdaterade antikroppar för de nyare mutationerna.

Citat:
Läste du inte ens artikeln? Myokarditrisken är för Moderna, andra dosen och för män under 30. Är du över 30 så spelar det ingen roll, du kommer inte att ha någon ökad risk för myokardit av vaccinen oavsett vilken du tar och risken för att du får myokardit om du får viruset är betydligt större även om du skulle ta ett Moderna.

Det där stämmer inte och är totalt ologiskt. Varför skulle risken för myokardit helt försvinna bara för att man råkar vara över 30?
Det som det handlade om var att risken för myokardit var större efter att ha tagit vaccinet än efter en infektion om man var en man under 40.

Citat:

Nej. Det framgår om du läser artikeln.

Vad framgår menar du?
Citera
2024-02-21, 19:07
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Kan detta vara kopplat till att människor med grundproblematik var hetast på att ta sprutorna, och sen med tiden ändå fått problem dom skulle fått med tiden?

Vad är naturliga konsekvenser av redan existerande grundproblematik och vad beror på sprutan, kan man dra en säker slutsats?

Min erfarenhet är att det sällan bara är en orsak till hälsoproblem, det kan vara alla möjliga orsaker bakom, vidare så är mitt intryck av min närhet att de flesta som vara krya och hälsosamma sket i sprutan

Min erfarenhet var att de som kan tänka individualistiskt, var de som INTE tog några sprutor.

En obeprövad teknik som fått nödgodkännande.
En ”medicin” som ingen tar ansvar för. Ett ingrepp i befolkningens kroppar som säljs med kändisar. Medial förföljelse av de som vägrar.
Beprövade mediciner som sades vara effektiva förbjuds og svartmålades.

Bara de enfaldiga kavlar upp armen o låter Dr Mengle utföra sitt massexperiment…
Citera
2024-02-21, 19:23
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andymeek
Både jag och frugan har problem med hjärtklappning och anfåddhet vid minsta ansträngning. Jag har alltid varit aktiv och nu orkar jag knappt göra något alls.

Vi tog våran andra spruta vintern 2021 enbart för att kunna få resa fritt för vi skulle flytta till Chile. Sen vart vi tvingade att ta 1 i Chile för att få handla i mataffärer.

Hur kan jag få skiten ur kroppen?
Är helt säker på att foliehattar kan köpa någon lösning för 10 000 dollar så de känner sig friska igen. Typ homeopatiska läkemedel.
Citera
2024-02-21, 19:23
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Juste hur gick det med den där 10%-iga dödligheten i corona som jag hittade bland dina gamla inlägg?
Ge fan i att använda ordet rysstroll när du är för blåst för att förstå icke-sambandet.
Du är lika konservativ som en broccoli med upprullad fiskarmössa är carnivore. Men för all del, kasta skit på dina få medmänniskor som kanske tycker lika som dig. Putin klagar säkert inte när du hjälper honom att framstå som det vettiga alternativet för en massa människor.

Svårt att säga eftersom corona inte kommer försvinna och hälsoeffekterna är kumulativa med varje infektion.
Ring mig om tio år så får vi se vem som har rätt.
Alla i Sverige har för övrigt legat till höger om Bolsonaro i den här frågan oavsett partifärg.
Uttala dig inte om "samband " i medicinska trådar när du inte förstår vad ordet samband betyder i det här sambandet.
Citera
2024-02-21, 19:24
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Min erfarenhet var att de som kan tänka individualistiskt, var de som INTE tog några sprutor.

En obeprövad teknik som fått nödgodkännande.

Nej, tekniken är inte oprövad.
Nej, inga vacciner är ”nödgodkända”.

Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
En ”medicin” som ingen tar ansvar för. Ett ingrepp i befolkningens kroppar som säljs med kändisar. Medial förföljelse av de som vägrar.
Beprövade mediciner som sades vara effektiva förbjuds og svartmålades.
Nej, inga mediciner har förbjudits.
Citera
2024-02-21, 19:25
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Samma om man vaccinerar sig.

Nej lägre risk.

Citat:
Vad baserar du det på? Och hur mycket är mycket mindre?

Matematik är inte din grej, jag föreslår att du håller dig borta från alla typer av spel och dobbel tills du begriper en vetenskaplig artikel.

Citat:
Vaccinet fungerade bäst som skydd mot allvarlig sjukdom men som skydd mot att bli smittad verkar det inte ha fungerat så bra.

Men det är fortfarande bättre än ingenting, och var det i synnerhet fram till omikronvarianten. Idag spelar det väl inte så stor roll men den här artikeln handlar inte om det.

Citat:
Även vaccinerade har blivit sjuka flertalet gånger och rent anekdotiskt har de vaccinerade i min omgivning varit sjuka betydligt oftare än de ovaccinerade. Kan ju såklart ha helt orelaterade skäl, t.ex. övrig livsstil. Själv har jag inte haft covid en enda gång, inte heller min tjej och inte min pappa och vi är de enda ovaccinerade i min familj medan alla andra i familjen haft covid flera gånger.

Men statistiskt så är det ju inte så och jag kan dessutom räkna upp fem stycken som dog av covid. Fyra av dem innan några vaccin fanns på marknaden.

Citat:
resonemanget man förde då var att de gamla vaccinen blockerade bildandet av antikroppar genom att uppta samma mekanismer(minns inte riktigt hur detta går till) men inte ha uppdaterade antikroppar för de nyare mutationerna.

Ja men det är inte samma vaccin nu som det var för två år sen heller. Mekanismen gäller om du tar samma vaccin tre gånger mot en ny variant, inte tar tre olika vaccin för tre olika varianter.

Citat:
Det där stämmer inte och är totalt ologiskt. Varför skulle risken för myokardit helt försvinna bara för att man råkar vara över 30?

Det står så iaf. Det råder dessutom ingen ökad risk för myokardit för Pfizer vilket är den variant som de flesta fick i Sverige.

Citat:
Det som det handlade om var att risken för myokardit var större efter att ha tagit vaccinet än efter en infektion om man var en man under 40.

Nej nej nej. Risken för myokardit av viruset gäller alla åldrar, vaccinet gäller bara män under 30 och andra dosen av Moderna.

Citat:
Vad framgår menar du?

Att den sammanlagda risken är större om du inte tar vaccinet, i synnerhet om du aldrig varit infekterad eftersom du då antagligen har lägre immunförsvar mot viruset om du skulle få en kritisk mängd virioner i kroppen. Det är ju fullt möjligt att du bara undvikt att bli utsatt för viruset.
Citera
2024-02-21, 19:29
Medlem
HC47s avatar
Lite som att antyda att cellgifter är jättehemskt eftersom att det ökar risken för lite allt möjligt.

Risken att få allvarliga skador av vaccinet är betydligt mindre än risken att få allvarliga skador från Covid-19. Denna studie förändrar inte detta, även om det ger oss mer kunskap på området. Statistiken och forskningen i helhet är fortfarande solklar: vaccinet hjälper.
Citera
2024-02-21, 19:32
Medlem
Andymeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Och nu har du fått för dig att det är ett vaccin som orsakat detta? Du har aldrig funderat på om det är något annat som skulle kunna vara orsaken? Eller du har fått en diagnos?

Finns inget annat som kan vara orsaken. vi har inte gjort något annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in