2024-02-21, 17:58
Medlem
Pixelmans avatar
Svar till Andymeek

Svar till Andymeek:

Testa att banta, du och frugan, så kanske ni blir mindre andfådda. Det nedan skrev du i förra månaden. Bla bla bla. Förstår mig inte på lögnare som dig, vad är din agenda?

Vila i frid Rasmus? Du menar väl Pontus?

Btw, vi vaccinvägrare hade rätt. Precis som vi foliehattar har rätt om flera andra grejer.
Senast redigerad av Pixelman 2024-02-21 kl. 18:03. Anledning: Glömde hänvisa till person
Citera
2024-02-21, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Jag känner till massor av felaktiga uppgifter och påståenden som sprids av Joe Ladapo. Inte minst visar han att han inte ens förstår elementär mikrobiologi och immunologi. Jag har ingen aning om man kan lita på Floridas hälsomyndighet, men Ladapo är okunnig och har fel i en hel del.

Jag tycker de skulle skicka honom tillbaka till skolbänken. Nu har jag förstått att han är en politisk tillsättning, men man borde kunna begära att han kan enkel mikrobiologi, och det gör han bevisligen inte. Brukar inte den killen vara med i Del Bigtree's shower där de skriker vaxxxiiiiiiin...? Jag tror det. Objektiv kille, det där...

För att förtydliga för trådens läsare. Det är alltså den högste chefen för Floridas hälsomyndighet som varnar för covid-vaccin av MRNA-typ och vill att de stoppas. Han är enligt Floridas hälsomyndighets webbsida även professor i medicin och tog läkarexamen vid Harvard. Intressant att du benämner professor Ladopo som "killen". Har du bättre cv än honom måhända?

https://www.floridahealth.gov/about/ssg/index.html
Citera
2024-02-21, 18:07
Medlem
Pixelmans avatar
Joseph Abiodun Ladapo (född 16 december 1978) [1] är kirurg i Florida sedan 2021. [2]

Efter att ha immigrerat till USA från Nigeria , fick Ladapo en MD och en Ph.D. i hälsopolitik från Harvard University . Han tjänstgjorde som professor i medicin vid New York University och anställdes senare vid University of California, Los Angeles , innan han utnämndes till sin nuvarande position av Floridas guvernör Ron DeSantis .

Ladapo motsätter sig könsbejakande vård och rådgivning för transpersoner och icke-binära minderåriga. [3] [4] [5] Under covid-19-pandemin motsatte sig Ladapo vaccin- och maskmandat , ifrågasatte säkerheten för covid-19-vacciner och motsatte sig professionella medicinska organisationer. [6] [7] [8] Hans kritiker har stämplat många av hans uttalanden som desinformation och citerat hans stöd för oprövade behandlingar.

Citat:
Ursprungligen postat av Writer.X
För att förtydliga för trådens läsare. Det är alltså den högste chefen för Floridas hälsomyndighet som varnar för covid-vaccin av MRNA-typ och vill att de stoppas. Han är enligt Floridas hälsomyndighets webbsida även professor i medicin och tog läkarexamen vid Harvard. Intressant att du benämner professor Ladopo som "killen". Har du bättre cv än honom måhända?

Citera
2024-02-21, 18:09
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Writer.X

Du behöver inte ens en tvåveckors kurs i mikrobiologi för att kunna avfärda Ladapo's påståenden om DNA-integrering och och oncogenicity som rent trams.

Han är medlem i Americas Front Line Doctors. Du kan kanske kolla upp de lite.
Citera
2024-02-21, 18:10
Medlem
Gridiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Ja men pojk, tänk. Damage control. 0.1% chans att dö av viruset om du är under 40 år. Anthony Fauci sa väl senast att vaccinen hjälper typ 40%. Sedan verkar det knappt finnas någon data på hur mycket de minskar spridning. Det jag såg anekdotiskt och det man hört bland människor är att folk tagit vaccinet och ändå spridit vidare viruset, eller att de blivit allvarligt sjuka trots vaccinet. Den som fortfarande köper denna smörja är så förbannat naiv att man borde ha en godman.

Ja fast det är och var fortfarande större risk att drabbas av dess hemska biverkningar genom att få covid jämfört med de olika vaccinerna. Men det ska väl inte vara några problem om du är ung och frisk
Citera
2024-02-21, 18:13
Medlem
AussieRedMans avatar
Fick 3 stora fettknölar några månader efter vaccinering, en moderna en Pfizer. Bak nacke o rygg. Läkarna säger ofarliga och troligen inte kopplat t vaccin, men vet i tusan. Finns det som misstänkt biverkning eller bara slump?
Citera
2024-02-21, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pixelman
Svar till Andymeek:

Testa att banta, du och frugan, så kanske ni blir mindre andfådda. Det nedan skrev du i förra månaden. Bla bla bla. Förstår mig inte på lögnare som dig, vad är din agenda?

Vila i frid Rasmus? Du menar väl Pontus?

Btw, vi vaccinvägrare hade rätt. Precis som vi foliehattar har rätt om flera andra grejer.

Bra letat.

Sen känner jag själv många som åkte på exakt samma biverkningar av Covid-19.

I grunden tyckte jag vi skötte det snyggt i Sverige. Har en plattfotsryssälskare på jobbet som inte ens han har några större klagomål längre. Han ser Tegnell som en hjälte vilket är lite roligt.
Citera
2024-02-21, 18:29
Bannlyst
Jag resonerar ut ett svenskt perspektiv, hur många som är vaccinerade nere vid det kedjerökande och alkoholiserade medelhavet bryr jag mig inte om.

Men om vi leker vidare med resonemanget, borde det inte vara en jävla skillnad på om man tagit 1 spruta eller 7 sprutor?

Har du kört en booster i halvåret med ett mördande gift, borde antalet sprutor påverka och också vara intressant i bedömningen.
Citera
2024-02-21, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andymeek
Både jag och frugan har problem med hjärtklappning och anfåddhet vid minsta ansträngning. Jag har alltid varit aktiv och nu orkar jag knappt göra något alls.

Vi tog våran andra spruta vintern 2021 enbart för att kunna få resa fritt för vi skulle flytta till Chile. Sen vart vi tvingade att ta 1 i Chile för att få handla i mataffärer.

Hur kan jag få skiten ur kroppen?
Varken jag eller frugan har känt ett skit efter våra sprutor.

Sprutorna tog vi helt frivilligt eftersom vi följde statens påbjudna rekommendationer.

Varför känner ni så men inte vi? Båda våra erfarenheter är "anektdotiska", men kan psykosomatiska förklaringar för er del vara relevant kanske?
Citera
2024-02-21, 18:40
Medlem
fittslems avatar
Så stora frågan är när kommer den stora massdöden då 2-3 miljarder människor kommer dö? Döden skulle vara mycket plågsam också. Den skulle ju inträffa 2-3 år efter första dosen?
Citera
2024-02-21, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar

Har du kört en booster i halvåret med ett mördande gift, borde antalet sprutor påverka och också vara intressant i bedömningen.

Man tycker ju det. Jag laddade ned den officiella statistiken från NHS, the national health service i the UK, från tiden jan 2021 till och med juni 2022, nedbruten på ålder, kön och vaccinationsstatus (ovaccinerad, nyligen vaccinerad, två sprutor, samt tre sprutor.) Till skillnad från annan manipulerad statistik hade NHS faktiskt infört en kategori "nyligen vaccinerad", istället för att placera nyvaccade blande de ovaccade, med argumentet att "de inte hunnit utveckla immunitet ännu". Alla fattar ju att man gör så för att man vill att problemen som uppkommer med de nyvaccade skall tynga ned siffrorna för de ovaccade.

Vad man kan se från denna statistik är att dödligheten ökar mycket just de första veckorna efter den första sprutan. Men veckorna efter den andra och tredje sprutan ökar dödligheten alls inte lika mycket, även om den ökar.

Det verkar alltså som att de flesta vars öde det var att dö snabbt efter en injektion dog efter första sprutan.
Senast redigerad av ankylosaurus 2024-02-21 kl. 18:47.
Citera
2024-02-21, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Det går inte. Nu betalar du priset för att du inte kunde lugna dig med resandet något år eller två. Känns det värt det?

Det fanns skäl till varför femton procent av befolkningen tackade nej till sprutorna, trots propaganda och demonisering och hot om att inte få handla mat. En liten obekvämlighet under en period då ger livslång frihet nu. Tänkte man steget längre så förstod man nämligen att Covidhysterin inte skulle vara för evigt utan blåsa över på ett par år. Vilket den också gjorde. Ingen hysteri varar för evigt. Narrativen ändras med några års mellanrum.

Okej va bra MEN
Jag har tagit alla sprutor och tänker på min pappas föräldrar två som dog i huset på gården i Spanska sjukan.
När dom väl var döda så brändes träkåken ner till grunden för att det inte fanns vaccin att tillgå på den tiden.
Tänker på den enda i Sverige som fick blodproblem och dog av Astra Zenecas försök till bot. Astra Zenecas gjorde dock allt dom kunde med sin teknik för att besegra sjukdomen.
Om Covid hade varit "Vi tar det i morgon" så 591 på 100 000 = 0,00591 * 7 000 000 000
Ger 41,3 miljoner döda i världen mot 3 miljoner som faktiskt dog p.g.a Covid-19 enligt WHO.

https://www.who.int/data/stories/the-true-death-toll-of-covid-19-estimating-global-excess-mortality
Vilken linje gick du på gymnasiet !
Senast redigerad av MyOpinion2 2024-02-21 kl. 18:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in