2024-02-21, 16:56
Medlem
Andymeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Vad är det för "skada" som den orsakat?
Att jag går hjärtklappning och blir anfådd av minsta lilla. Jag har innan vaccinet kunnat lira hela innebandy matcher utan att byta av.
Nu kan jag knappt gå i vanlig takt till Coop som ligger 500 meter bort.
Citera
2024-02-21, 16:58
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andymeek
Att jag går hjärtklappning och blir anfådd av minsta lilla. Jag har innan vaccinet kunnat lira hela innebandy matcher utan att byta av.
Nu kan jag knappt gå i vanlig takt till Coop som ligger 500 meter bort.
Och nu har du fått för dig att det är ett vaccin som orsakat detta? Du har aldrig funderat på om det är något annat som skulle kunna vara orsaken? Eller du har fått en diagnos?
Citera
2024-02-21, 17:06
Medlem
[quote=Hermes88|87439899]En nyligen publicerad studie, den största av sitt slag hittills, har visat att COVID-vacciner från Pfizer, Moderna och AstraZeneca kan kopplas till sällsynta fall av hjärt-, hjärn- och blodrubbningar. Forskare har analyserat data från 99 miljoner vaccinerade personer i åtta länder och funnit en liten ökning av medicinska tillstånd relaterade till neurologiska, blod- och hjärtproblem.

Experter som Dr. Marc Siegel och Dr. Jacob Glanville har båda betonat att risken för dessa biverkningar fortfarande är mycket lägre än risken för allvarliga komplikationer från själva COVID-19. "Vaccination är fortfarande det mycket säkrare alternativet."

Finns inget att diskutera. Stäng tråden.
Citera
2024-02-21, 17:22
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Vi som inte tog "vaccin" (som ju egentligen inte ens är definitionen av ett vaccin men kallas så ändå för namnet har bäring sedan tidigare) och som påpekade hur viktigt det var med fysisk hälsa och annat för att bygga upp sitt immunförsvar och att det var mer riskabelt att ta vaccinet för en som är fysiskt frisk och ung än att ta det och att det inte stoppade spridning. Och att viruset läckte från ett labb osv osv.

Allt det där kallades konspirationsteorier och man var en foliehatt. Nu är mycket av det fakta och andra "konspirationer" så m labbläckan bland mycket annat väldigt troliga.

Kan folk som kallade folk för både det ena och det andra på riktigt nu be om ursäkt? Eller finns det inga äkta män och kvinnor kvar längre?
Citera
2024-02-21, 17:22
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladaKalle
Citat:
Ursprungligen postat av Hermes88
En nyligen publicerad studie, den största av sitt slag hittills, har visat att COVID-vacciner från Pfizer, Moderna och AstraZeneca kan kopplas till sällsynta fall av hjärt-, hjärn- och blodrubbningar. Forskare har analyserat data från 99 miljoner vaccinerade personer i åtta länder och funnit en liten ökning av medicinska tillstånd relaterade till neurologiska, blod- och hjärtproblem.

Experter som Dr. Marc Siegel och Dr. Jacob Glanville har båda betonat att risken för dessa biverkningar fortfarande är mycket lägre än risken för allvarliga komplikationer från själva COVID-19. "Vaccination är fortfarande det mycket säkrare alternativet."

Finns inget att diskutera. Stäng tråden.

Jag undrar dock hur man räknat.

För tar man vaccinet är man garanterad den ökade risken för olika komplikationer medan man faktiskt måste smittas av viruset för att man ska kunna drabbas av komplikationer från det.

Sen säger det inte så mycket att direkt jämföra risken från vaccin och risken från viruset eftersom man kan ta flera doser vaccin och fortfarande smittas av viruset.

Hur stor är risken att få komplikationer för varje dos vaccin? Är risken den samma för den första dosen som för den tredje?
Isf läggs dessa risker ihop till en totalt större risk. Och hur mycket minskar vaccinet risken att drabbas av dessa komplikationer från viruset? Blir risken mindre oavsett hur många doser man tar?

Sen har viruset blivit mindre farligt också i takt med att det muterat, om det fortfarande är farligare att inte vaccineras än att vaccineras varför fortsätter man då inte vaccinera hela befolkningen?
Senast redigerad av mendokse 2024-02-21 kl. 17:26.
Citera
2024-02-21, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Det jag hört om detta är att Robert Malone (en av forskarna som bidrog tidigt till utvecklingen av mRNA-teknologin) som själv varit emot vaccineringen, sade att vaccinskador kan behandlas med Ivermectin, han pratade mer om det på någon podcast, vet inte om det var Joe Rogans podcast. Bara att kolla upp.

Det sjuka var ju att de blev typ säljstopp på ivermectin hos många apotek när detta blev känt. Folk försökte skaffa ivermectin för hästar.

Nåväl om den funkar eller ej återstår att se men verkar ju som den gör de då många apotek drog tillbaka den förmodligen efter påtryckningar från Läkemedelsverket och dyl.

Jag tog en spruta, och just den batchen ska tysligen varit en saltlösning(vet dock ej hur pålitligt det var men man kunde kolla alla batcher på div webbsidor) men jag hoppas det bara va de. Glad jag ej föll för grupptrycket och tog fler
Citera
2024-02-21, 17:46
Medlem
Gridiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermes88
En nyligen publicerad studie, den största av sitt slag hittills, har visat att COVID-vacciner från Pfizer, Moderna och AstraZeneca kan kopplas till sällsynta fall av hjärt-, hjärn- och blodrubbningar. Forskare har analyserat data från 99 miljoner vaccinerade personer i åtta länder och funnit en liten ökning av medicinska tillstånd relaterade till neurologiska, blod- och hjärtproblem.

För vissa typer av mRNA-vacciner noterades en högre risk för myokardit, vilket är en inflammation i hjärtmuskeln. Vissa viralvektorbaserade vacciner kopplades till en högre risk för blodproppar i hjärnan, samt en ökad sannolikhet för Guillain-Barres syndrom, en neurologisk störning där immunsystemet attackerar nerverna. Andra potentiella risker inkluderade inflammation i en del av ryggmärgen efter viralvektorbaserade vacciner och inflammation samt svullnad i hjärnan och ryggmärgen efter både viralvektor- och mRNA-vacciner.

mRNA-vacciner (som Pfizer-BioNTech och Moderna):
- Kopplades till en högre risk för myokardit (inflammation i hjärtmuskeln). Denna risk var särskilt noterbar efter den andra dosen av vaccinet.
- Även perikardit (inflammation av hjärtats yttre fodral) nämndes i samband med ökad risk efter den tredje dosen, specifikt i New York Post-artikeln, men det var inte klart specificerat till vilket vaccin detta tillstånd var mest förknippat.

Viralvektorbaserade vacciner (som AstraZeneca):
- Kopplades till en högre risk för blodproppar i hjärnan.
- En ökad risk för Guillain-Barres syndrom (en sällsynt neurologisk störning där immunsystemet attackerar nerverna) noterades bland de som fick AstraZenecas vaccin.
- Transversell myelit (inflammation i en del av ryggmärgen) och akut disseminerad encefalomyelit (inflammation och svullnad i hjärnan och ryggmärgen) identifierades också som potentiella säkerhetssignaler efter mottagande av viralvektorbaserade vacciner.

Vad tänker ni om dessa nya upptäckter? Är det något som påverkar er syn på COVID-vaccination?

https://nypost.com/2024/02/20/us-news/covid-vaccines-linked-to-slight-increases-in-heart-brain-blood-disorders/

https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-02-19/largest-covid-vaccine-study-yet-finds-links-to-health-conditions

Från nypost - “The odds of all of these adverse events is still much, much higher when infected with SARS-CoV-2 (COVID-19), so getting vaccinated is still by far the safer choice,” Jacob Glanville, CEO of biotech company Centivax, told Forbes.

Sen tar jag hellre en hjärtmuskelinflammation än att farsan åker på covid och i värsta fall dör.
Citera
2024-02-21, 17:48
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse

För tar man vaccinet är man garanterad den ökade risken för olika komplikationer medan man faktiskt måste smittas av viruset för att man ska kunna drabbas av komplikationer från det.

Sen säger det inte så mycket att direkt jämföra risken från vaccin och risken från viruset eftersom man kan ta flera doser vaccin och fortfarande smittas av viruset.

Hur stor är risken att få komplikationer för varje dos vaccin? Är risken den samma för den första dosen som för den tredje?
Isf läggs dessa risker ihop till en totalt större risk. Och hur mycket minskar vaccinet risken att drabbas av dessa komplikationer från viruset? Blir risken mindre oavsett hur många doser man tar?

Sen har viruset blivit mindre farligt också i takt med att det muterat, om det fortfarande är farligare att inte vaccineras än att vaccineras varför fortsätter man då inte vaccinera hela befolkningen?

Mina Hjärtproblem är över nu, var väl 6-7 Månader sen de gick bort. Tog Modernas Skräp-vaccin(2 doser) och kommer garanterat
aldrig ta någon mer "Vaccin" hädanefter.

Helt otroligt vad Big-Pharma lyckats hjärntvätta, inte bara "the Rank and File", utan även Läkarkåren i stort!
Senast redigerad av Henselon 2024-02-21 kl. 18:23.
Citera
2024-02-21, 17:49
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Vi som inte tog "vaccin" (som ju egentligen inte ens är definitionen av ett vaccin men kallas så ändå för namnet har bäring sedan tidigare) och som påpekade hur viktigt det var med fysisk hälsa och annat för att bygga upp sitt immunförsvar och att det var mer riskabelt att ta vaccinet för en som är fysiskt frisk och ung än att ta det och att det inte stoppade spridning. Och att viruset läckte från ett labb osv osv.

Allt det där kallades konspirationsteorier och man var en foliehatt. Nu är mycket av det fakta och andra "konspirationer" så m labbläckan bland mycket annat väldigt troliga.

Kan folk som kallade folk för både det ena och det andra på riktigt nu be om ursäkt? Eller finns det inga äkta män och kvinnor kvar längre?
Jo, det är ett vaccin och det har aldrig varit något annat än ett vaccin vilken definition du än än använder dig av.

Nej, vaccinet har aldrig tagits fram för att stoppa spridningen.

Vad gäller påståendet om att bli kallad "foliehatt" har du just givit exempel på exakt VARFÖR någon får epitet som "foliehatt" och "antivaxxxiiiin-krigare". Det är helt enkelt för att du väljer att sprida konspirationer, felaktigheter och rent nonsens. Det är det du gör ovan.

Här har du ett par ytterligare exempel på trams som killar med din inställning vräkt ur sig:

Det är alltid bra att värna om hälsan.
Citera
2024-02-21, 17:54
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Det jag hört om detta är att Robert Malone (en av forskarna som bidrog tidigt till utvecklingen av mRNA-teknologin) som själv varit emot vaccineringen, sade att vaccinskador kan behandlas med Ivermectin, han pratade mer om det på någon podcast, vet inte om det var Joe Rogans podcast. Bara att kolla upp.
Nej, det finns ingen empirisk forskning värd namnet som visar att Ivermectin har profylaktisk eller terapeutisk effekt på SARS-CoV-2 annat än in vitro i en dos som uppgår till ett par tusen gånger den tillåtna.
Citera
2024-02-21, 17:56
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gridiot
Från nypost - “The odds of all of these adverse events is still much, much higher when infected with SARS-CoV-2 (COVID-19), so getting vaccinated is still by far the safer choice,” Jacob Glanville, CEO of biotech company Centivax, told Forbes.

Sen tar jag hellre en hjärtmuskelinflammation än att farsan åker på covid och i värsta fall dör.

Ja men pojk, tänk. Damage control. 0.1% chans att dö av viruset om du är under 40 år. Anthony Fauci sa väl senast att vaccinen hjälper typ 40%. Sedan verkar det knappt finnas någon data på hur mycket de minskar spridning. Det jag såg anekdotiskt och det man hört bland människor är att folk tagit vaccinet och ändå spridit vidare viruset, eller att de blivit allvarligt sjuka trots vaccinet. Den som fortfarande köper denna smörja är så förbannat naiv att man borde ha en godman.
Citera
2024-02-21, 17:58
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse

Korrekt men risken är ganska stor att du inte bara kommer bli smittad en gång om du inte tar vaccinet.

Citat:

Korrekt men risken är mycket mindre att du blir sjuk om du har vaccinerat dig.

Citat:

Läste du inte ens artikeln? Myokarditrisken är för Moderna, andra dosen och för män under 30. Är du över 30 så spelar det ingen roll, du kommer inte att ha någon ökad risk för myokardit av vaccinen oavsett vilken du tar och risken för att du får myokardit om du får viruset är betydligt större även om du skulle ta ett Moderna.

Citat:

Nej. Det framgår om du läser artikeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in