2024-02-21, 10:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Naturen2021
Ja de måste ha varit otroligt många missar. Stackars anhörig. Rekommenderar att lyssna på dokumentären. Han och Mats Alm är rätt lik. Men O verkar ha någon form av störning . Mats tror ju på sig själv medan O är mer oförklarlig med att han ljuger gång på gång och ändrar saker som vilken sida på vägen han gått på och hur mycket pengar han hade , och sen säger jag minns inget alls om några pengar eller vilken sida jag gått på. Kan någon förklara hur han fungerar?
Han fungerar inte alls.
Påminner även om Allan som dödade Liselotte.
Full av skit och inte riktigt avnavlad..

När släpps ha ut egentligen? Hans straff blev skrattretande kort, undrar vart han tar sin tillflykt vid muck? Husum eller Sveg?
Citera
2024-02-21, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Han fungerar inte alls.
Påminner även om Allan som dödade Liselotte.
Full av skit och inte riktigt avnavlad..

När släpps ha ut egentligen? Hans straff blev skrattretande kort, undrar vart han tar sin tillflykt vid muck? Husum eller Sveg?
Fick han 5 år 2022? Han är då fri efter 2/3 där han skall fortsätta gå på frivård resterande av tiden men han är då hemma.
Han kommer väl ut i år då om ingen annan orkar räkna mer precis
Citera
2024-02-21, 14:53
Medlem
Telestos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturen2021
Fick han 5 år 2022? Han är då fri efter 2/3 där han skall fortsätta gå på frivård resterande av tiden men han är då hemma.
Han kommer väl ut i år då om ingen annan orkar räkna mer precis
Jag försöker
Häktad 2/6 22
5 år, 2/3 = 3 år 4 mån
Dvs 2/10 25

Häktad typ 6 månader i första vändan.

Då landar vi i månadsskifter mars/april 25.

Sedan räknar kriminalvården lite speciellt, så det kan vara någon vecka tidigare.
Citera
2024-02-22, 22:20
Medlem
I dagsläget sitter ”lögnhalsen” på Karlskoga anstalten skulle jag tro. Om ett drygt år kan han vara ute i det fria igen.

Enligt en artikel i Örnsköldsviks allehanda 2023-07-15: "Tidigast datum för villkorlig frigivning 22 mars 2025".
”Telesto” räknade så gott som rätt!

Tala om att bli behandlad med silkesvantar, trots att ha haft ihjäl en 16-årig flicka på det grymma sätt som han gjorde. Det är oerhört stötande!
Citera
2024-02-23, 21:30
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
I dagsläget sitter ”lögnhalsen” på Karlskoga anstalten skulle jag tro.

Varför tror du att han sitter just på karlskoga-anstalten?
Citera
2024-02-24, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Varför tror du att han sitter just på karlskoga-anstalten?

Infon finns i artikeln i Örnsköldsviks Allehanda 2023-07-15. Han flyttades alltså från Kumla till Karlskogaanstalten ung. vid den tiden, juli 2023 någon gång. Exakt datum finns inte angivet. Någon info att han därefter ska ha flyttats från Karlskogaanstalten finns inte vad jag vet.

Karlskogaanstalten har säkerhetsklass 2, alltså en lägre klass än Kumla.
Citera
2024-02-24, 14:44
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
Infon finns i artikeln i Örnsköldsviks Allehanda 2023-07-15. Han flyttades alltså från Kumla till Karlskogaanstalten ung. vid den tiden, juli 2023 någon gång. Exakt datum finns inte angivet. Någon info att han därefter ska ha flyttats från Karlskogaanstalten finns inte vad jag vet.

Karlskogaanstalten har säkerhetsklass 2, alltså en lägre klass än Kumla.

Aha. Frågade inte för att ifråfasätta, utan för att jag inte vet nåt om olika anstalter. Tänkte Karlskoga kanske tog emot en viss typ av dömda

Men det känns väl som Olof i princip skulle kunna sitta på öppen anstalt. Känns inte som det finns nån rymningsrisk.

Skulle dock vara intressant veta om det gjorts nån psykiatrisk bedömning för risken för återfall.
Han har ju inte gjort sig skyldig till övergrepp vare sig för eller efter mordet.

Det är väl det som känns så kusligt. En dag såg han en tjej som var ensam, hon gick på en relativt ödslig vägbit . Ett infall, när tillfälle gavs. Skulle det kunna ske igen? Det är en gåta. De flesta såna här förbrytare brukar ju bygga upp mot sitt brott eller begå liknande brott runtomkring. Det här kom liksom bara helt ensamt. Och eftersom han inte erkänner brottet vet vi inte om han ångrar det eller om det överhuvudtaget påverkar honom. Han är ju schizoid. De är oberörda och kalla.

Skulle kännas tryggast för samhället om han fick bo på nåt sorts grupp-boende med egna bostadsenheter och personal i närheten. Det kanske kunde förhindra att han går i sin egen värld och bygger upp för nåt liknande igen. Men det kommer ju inte ske.
Senast redigerad av swimp78 2024-02-24 kl. 14:47.
Citera
2024-02-26, 19:29
Avslutad
Finns fupen kvar att beskåda nånstans?
Citera
2024-02-29, 10:49
Medlem
prinsessan-estelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zibpka
Finns fupen kvar att beskåda nånstans?
detta är det jag har borde vara FUP! https://easyupload.io/flfuv8
Citera
2024-02-29, 18:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av prinsessan-estelle
detta är det jag har borde vara FUP! https://easyupload.io/flfuv8

Tack så mycket🤩
Visst fanns det en länk i den här tråden med vallningsfilmen? Eller minns jag fel?
Senast redigerad av zibpka 2024-02-29 kl. 18:29.
Citera
2024-03-10, 19:55
Medlem
Finns en riktigt intressant podd att lyssna på

FörhörsRummet, Malin mannen

Alla polisförhör spelas upp. Satan va elak man blir på gärningsmannen! Bara massa skit som kommer ur munnen.

Jag hoppas det kommer en fortsättning från nutida förhör
Citera
2024-03-10, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paradozz
Finns en riktigt intressant podd att lyssna på

FörhörsRummet, Malin mannen

Alla polisförhör spelas upp. Satan va elak man blir på gärningsmannen! Bara massa skit som kommer ur munnen.

Jag hoppas det kommer en fortsättning från nutida förhör

Vart kan man lyssna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in