2024-03-11, 01:37
Medlem
Står klart

Podden: Förhörsrummet
Avsnitt: Malin mannen
Citera
2024-03-11, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paradozz
Står klart

Podden: Förhörsrummet
Avsnitt: Malin mannen

Hehe läste lite för snabbt. Tack.
Citera
2024-03-13, 15:59
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Finns en riktigt intressant podd att lyssna på

FörhörsRummet, Malin mannen

Alla polisförhör spelas upp. Satan va elak man blir på gärningsmannen! Bara massa skit som kommer ur munnen.

Jag hoppas det kommer en fortsättning från nutida förhör
Nu har jag lyssnat klart, jäkligt irriterande att lyssna på hans sjuka svammel, till och med hans advokat verkar ju vilja att han ska erkänna istället för att ljuga och prata strunt.

Han låter ju helt utvecklingsstörd när de gång på gång frågar varför han sätter sig själv i skiten genom sina lögner ifall han nu skulle vara oskyldig och han bara säger att han inte bryr sig om att han blir mer misstänkt!

Men å andra sidan om han verkligen inte vill erkänna mordet, kanske inte ens för sig själv så är det ju rationellt att spela mongo och det lyckades ju, även om han väl åkte fast långt senare?

Men jäklar också så störd han måste vara, hur kan en tonårskille vara så besatt av sadism som han var? Med alla teckningar och sinnessjuka dockor? Gud vet vad han hade dockorna till!

Det är då för väl att han inte kommer att föra sina gener vidare i alla fall.

Edit: Hoppas också på de nya förhören trots att de kommer att vara ännu mer bizarra!
Senast redigerad av orrtupp 2024-03-13 kl. 16:01.
Citera
2024-03-13, 23:41
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Nu har jag lyssnat klart, jäkligt irriterande att lyssna på hans sjuka svammel, till och med hans advokat verkar ju vilja att han ska erkänna istället för att ljuga och prata strunt.

Han låter ju helt utvecklingsstörd när de gång på gång frågar varför han sätter sig själv i skiten genom sina lögner ifall han nu skulle vara oskyldig och han bara säger att han inte bryr sig om att han blir mer misstänkt!

Men å andra sidan om han verkligen inte vill erkänna mordet, kanske inte ens för sig själv så är det ju rationellt att spela mongo och det lyckades ju, även om han väl åkte fast långt senare?

Men jäklar också så störd han måste vara, hur kan en tonårskille vara så besatt av sadism som han var? Med alla teckningar och sinnessjuka dockor? Gud vet vad han hade dockorna till!

Det är då för väl att han inte kommer att föra sina gener vidare i alla fall.

Edit: Hoppas också på de nya förhören trots att de kommer att vara ännu mer bizarra!

Det är verkligen ett av de mest bisarra fallen rent "berättarmässigt" från gärningsman. Det enda jag kan komma på som är lite likt är Mats Alms historier i Linda Chen fallet. Men Olof är faktiskt ännu värre, Mats Alm var en riktig idiot på flera sätt men Olof går liksom ännu längre med sina "runkeri över lik" historier. Man får verkligen intryck av ganska många skruvar lösa. Det är liksom mycket värre än bara en mordhistoria med sexuella inslag...bara där tyder ju allt på en väldigt skev människa...men den gode Olof lyckas på något jävla vänster att framstå ÄNNU värre än så med sina bisarra berättelser. Måste vara ganska unikt?
Citera
2024-03-14, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Det är verkligen ett av de mest bisarra fallen rent "berättarmässigt" från gärningsman. Det enda jag kan komma på som är lite likt är Mats Alms historier i Linda Chen fallet. Men Olof är faktiskt ännu värre, Mats Alm var en riktig idiot på flera sätt men Olof går liksom ännu längre med sina "runkeri över lik" historier. Man får verkligen intryck av ganska många skruvar lösa. Det är liksom mycket värre än bara en mordhistoria med sexuella inslag...bara där tyder ju allt på en väldigt skev människa...men den gode Olof lyckas på något jävla vänster att framstå ÄNNU värre än så med sina bisarra berättelser. Måste vara ganska unikt?
Han förstår ju att allmänheten kommer döma som skyldig oavsett så en historia kan ju inte förvärra det.

När kommer fanskapet ut och hur ska han klara sig? Hur mycket dömdes han att betala i skadestånd sammanlagt?
Citera
2024-03-14, 10:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler

Ja det här är en historia utan dess like. Jag har lyssnat på inspelningarna från sista rättegången där han fälldes och det absolut skönaste i detta är när åklagaren frågar runk-Olle: "Men Olof, vill du verkligen att vi ska tro på det här?" Rätten köpte inte skitsnacket för fem öre och nu får han gå i fängelsekorridorerna med ryggen mot väggen. Tyvärr inte tillräckligt länge, men jag tror dom flesta är nog så tacksamma att han faktiskt fälldes. Straffet är sekundärt.
Citera
2024-03-15, 09:37
Medlem
st33rs avatar
Jag kan tänka mej han har det rätt bra i fängelse. Olof har ju en störning där man trivs bra att vara ensam, han är sluten och pratar inte om det han gjort. Han är van med tristessen sen åren i Sveg då han väl bara jobbade och gick hem till
Datorn . Han sköter sig, och sitter på en lågsäkerhetsavdelning där inga medfångar utgör nåt hot. Han sköter sig säkert exemplariskt. Glor på tv, äter och har nåt sorts jobb på dan

2,5 år är ingenting för honom.
Citera
2024-03-15, 09:39
Medlem
st33rs avatar
Nån som bor i trakten och vet om hans anhöriga och släktingar tar honom i försvar och tror att han är skyldig?
Citera
2024-03-15, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Ja det här är en historia utan dess like. Jag har lyssnat på inspelningarna från sista rättegången där han fälldes och det absolut skönaste i detta är när åklagaren frågar runk-Olle: "Men Olof, vill du verkligen att vi ska tro på det här?" Rätten köpte inte skitsnacket för fem öre och nu får han gå i fängelsekorridorerna med ryggen mot väggen. Tyvärr inte tillräckligt länge, men jag tror dom flesta är nog så tacksamma att han faktiskt fälldes. Straffet är sekundärt.

Vart har du hört dom inspelningarna? Skulle vilja höra va idioten säger
Citera
2024-03-15, 12:47
Avslutad
Citat:
Vart har du hört dom inspelningarna? Skulle vilja höra va idioten säger

https://sverigesradio.se/avsnitt/rattegangen-om-mordet-pa-malin-lindstrom-och-mannens-nya-version
Citera
2024-03-15, 13:11
Medlem
Citat:

Instämmer helt. Sjukare människa finns nog inte.
Citera
2024-03-15, 14:17
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
https://sverigesradio.se/avsnitt/rattegangen-om-mordet-pa-malin-lindstrom-och-mannens-nya-version

Konstigt, varför har de förvränngt hans röst? I alla crime-poddar och dokumetära program som släpptes efter rättegången så hade ingen förvrängt rösten. Är det för att den släpptes innan domen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in