En nyligen gjord mätning visar att bara en av tio i Europa tror på ukrainsk seger.
https://omni.se/matning-en-av-tio-i-europa-tror-pa-ukrainsk-seger/a/zEvXnK
Citat:
Ursprungligen postat av
SkogsSaab
I det här inlägget visar du de vi flesta insett sen länge.
Nej inte de flesta, bara några få. Vissa kan inte nyanserat på Ukrainakriget.
Citat:
Du är emot vårt civiliserade samhälle, du vill tillbaka till medeltiden då man tog vad man ville om man var starkare än sin granne. Personligen tror jag mer på att leva tillsammans och försöka handla med varandra och att överenskommelser skall hållas.
Jag har aldrig skrivit att jag tror på den starkes rätt, utan jag skriver hur krig alltid fungerat.
Just nu är Ryssland mera segervis och borde vara de som vinner på en fredsförhandling.
Du har väl sett i tidigare krig hur segrarna gör upp om landområden som krigsbyte.
Citat:
Men då du inte ens inser Rysslands inblandning 2014(Vilket du tydligt visade i ett borttaget inlägg) så får jag nog i inse att du enbart är en primitiv obegåvad person.
Stämmer icke. Du kan inte skylla på mig att du inte skriver rätt och sedan läser fel.
Citat:
Men tack för ett tydligt inlägg var du står.
Jag står bakom fred i Ukraina, men det har jag inte sett dig göra ännu.
Dessutom verkar de flesta européer tycka som jag att en kompromiss i Ukraina (på ett eller annat sätt) är den rätta vägen att gå.
Det är ju smart att inte vilja ha onödigt mycket krig, därför tycker jag att Sveriges regering agerar helt fel i nuläget genom att olovligt skicka massa skattepengar och stridsbåtar till Ukraina. De borde fokuser på en diplomatisk lösning istället, det är det vi har politiker till för. Svenska folket skulle behöva skattepengarna själva.