Citat:
Ursprungligen postat av
Thelonegunman
Putin vill inte ha några fredsförhandlingar. Han vill behålla det han stulit och slippa undan sina kriminella handlingar.
Ja men så där har många länder agerat historiskt när de är starkare än sina motståndare. Och om det går bättre för Ryssland än Ukraina i kriget så kan Putin uppnå det du skriver ovan.
Det hjälper inte hur bra Ukraina än är om de har för lite resurser på helt avgörande områden.
I krig måste man ha alla strategiska styrkor och synkronisera dem.
Citat:
Putin kan få fred imorgon om han drar sig tillbaka till de gränser Ryssland har erkänt under Budapestuppgörelsen. Eftersom Putin så flagrant ljuger och bryter tidigare gågna avtal måste man vara en komplett idiot som fredsförhandlar med Putin. Putins rykte och löften är värda lika mycket som ett ryskt utedass.
Jag tror du tänker lite fel här, i krig är det ingen som bryr sig om rätt och fel utan det är nävrätten som styr och ställer.
Citat:
Du kommer inte med så mycket argument. Du bara rapar upp plump rysk z-propaganda och gör dig själv till en nicke-docka för en grym diktatur.
Okej jag förstår, din personliga åsikt men jag tycker naturligtvis inte samma sak.