2024-02-21, 07:42
Medlem
En av de bästa dagarna när det gäller ryska förluster. 130å döda ryssar, 70 bepansrade fordon, 50 artilleri, 4 mlrs och mycket mer! Smart kommer stödet från väst och ryssarna har grejer från andra världskriget att sätta emot
Citera
2024-02-21, 07:43
Avslutad
Ännu ett su34 nedskjuten. Ett av de finaste planen som finns. En del röstar på mig-29. Det här kriget är vansinnigt

https://twitter.com/pstyle0ne1/status/1760186380724949392?s=46&t=bAqHDMQhVl3Aw3fKGHikqg
Citera
2024-02-21, 07:44
Medlem
Jack.Elams avatar
https://twitter.com/front_ukrainian/status/1760191415575789571
Citat:
This morning, the 🇺🇦Ukrainian military shot down another 🇷🇺Russian Su-34 fighter-bomber
Citera
2024-02-21, 07:46
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Håller med. Ryssland har räknat med detta. De bränner bara massa gammal WW2 utrustning.
Vilket uppenbart beror på att de gjort slut på de moderna vapnen!
Hur fan kan man vara så jävla korkad att man inbillar sig att man först beväpnar sina soldater med gamla,ww2 vapen för att först göra av med dessa vapen? Fullständigt efterblivet resonemang!
Citera
2024-02-21, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ännu ett su34 nedskjuten. Ett av de finaste planen som finns. En del röstar på mig-29. Det här kriget är vansinnigt

https://twitter.com/pstyle0ne1/status/1760186380724949392?s=46&t=bAqHDMQhVl3Aw3fKGHikqg

Detta förutspådde jag i förrgår, att ryska SU-34 samt SU-35 kommer att skjutas ner som samtliga KA-52. Nu är 7 plan nedskjuten på 5 dagar. Innan sommaren så är nog 70 plan ytterligare nedskjuten. Avmilitaliseringen fortsätter
Citera
2024-02-21, 07:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
MBP fullastad med ryssar kör på en mina och flyger i luften.

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/1avmfmx/a_russian_bmp_with_a_full_squad_of_infantry/

Det regnar ryssar!

Vet inte om det regnade ryzzar direkt, men dom fick nog lite ömma tår…
Citera
2024-02-21, 07:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81

600. Miljoner. Åt. Helvete.

Några kraschar. Några skjuts ner.

Andra brinner. Andra gånger.

Före och efter.

Krig är vansinne. Putin är vansinnig.
Citera
2024-02-21, 08:02
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Vilket uppenbart beror på att de gjort slut på de moderna vapnen!
Hur fan kan man vara så jävla korkad att man inbillar sig att man först beväpnar sina soldater med gamla,ww2 vapen för att först göra av med dessa vapen? Fullständigt efterblivet resonemang!

Tittar man på stridsvagnar och stridsfordon har man haft kraftiga förluster men enligt bedömare finns det tusentals både gamla och nya kvar i lager.

https://www.dagensps.se/varlden/sa-manga-stridsvagnar-har-ryssland-forlorat/
Citera
2024-02-21, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Tittar man på stridsvagnar och stridsfordon har man haft kraftiga förluster men enligt bedömare finns det tusentals både gamla och nya kvar i lager.

https://www.dagensps.se/varlden/sa-manga-stridsvagnar-har-ryssland-forlorat/

Står inte om dom fungerar eller inte.
Tusentals gamla , knappast nya…
Citera
2024-02-21, 08:52
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Står inte om dom fungerar eller inte.
Tusentals gamla , knappast nya…

Det står ju allt fr N T55 till T-90 vilket torde vara gammalt och nytt. Hade man bedömt att det var skrot ur funktion alls har jag svårt att tro man gjort denna bedömning i väst.
Citera
2024-02-21, 09:03
Medlem
Jack.Elams avatar
Twittertråd apropå att ett Ryskt befäl ville bli hedrad/inspektera/göra bort sig? Inför en trupp. Man tycker dom borde ha lärt sig från första gången.

https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1760044262018691168
Citat:
Russian sources report that there was a strike on Russian military training grounds in Trudivske area, Donetsk region. Russian sources regarding this:

“In Trudivske the formation of (ВЧ06705) fighters was organized at one of the training grounds, they were waiting for the big boss (We are finding out which one), the enemy hit with cluster munitions, as a result of which 65 people died.

I have videos and photos, but I won’t post them just now, FOR NOW.

The enemies have already written about this, all the information in detail, although there are no footages from the scene on the enemies’ channels now, I don’t want to be the primary source of this nightmare.

65 lives, 65 guys will not return home alive, because of the whim of the headquarters ghoul, and this is only in the morning, now the figure is probably different...”
Citera
2024-02-21, 09:10
Medlem
Area55s avatar
God morgon alla i denna tråd. Såväl ond som god.

Sverige och svenskarna har i stort(d v s en majoritet) redovisat sitt stöd för Ukraina och Ukrainas rätt att vara en självständig nation. Precis som vi skulle vilja vara i Sverige.
Något annat vore mycket märkligt att uttrycka eller kännas vid, som svensk.

Det finns enstaka individer som grundar sina inlägg på USA-hat, Nato-hat, EU-hat. Troligen på någon upplevd förorätt historiskt. Vi har ett ex i Serbien, där Nato gick in och stoppade folkmordet. Folk med serbisk bakgrund.
Vi har Irak, där USA gick in och stoppade Saddam Hussein, när denne anföll Kuwait. Folk som är muslimer eller gamla Saddam-anhängare.

Jag anar att man som nysvensk, tagit med sig gammalt groll till Sverige, något jag absolut motsätter mig att man gör. Den skiten stannar där ni kommer ifrån.

Nedan har du gjort inlägg som jag kommenterar.
Jag vill börja med att säga att du argumenterar för att vad vi i Sverige, Väst, Nato, USA m.m anser är rätt och gör. Fast du förstår inte detta. Men läs nedan och inse sensmoralen.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Ja men så där har många länder agerat historiskt när de är starkare än sina motståndare. Och om det går bättre för Ryssland än Ukraina i kriget så kan Putin uppnå det du skriver ovan.

Då måste det vara ok att USA/Nato/whoever, går in och rensar i Ryssland eller andra länder. enl den med störst nävars rätt! Jag säger go go go Nato!

Citat:
Det hjälper inte hur bra Ukraina än är om de har för lite resurser på helt avgörande områden.

Då är det ok att enligt Folkrätten stötta Ukraina, vad vi i bl a Sverige gör.

Citat:
I krig måste man ha alla strategiska styrkor och synkronisera dem.
Är det rysk köttvågstaktik du tänker på? Slakta sina egna landsmän, för egen vinnings skull.
Ja, det kan man göra.
Bara ett men, man tar med sig andra länders folk i denna slakt. Det är absolut inte ok.
Men å andra sidan, låt oss nu inom Nato organisera oss och slå tillbaka. ok?

Citat:
Jag tror du tänker lite fel här, i krig är det ingen som bryr sig om rätt och fel utan det är nävrätten som styr och ställer.
Ja, i detta kan du ha rätt, i vad du säger. Inte desto mindre är det fel. Oavsett hur många hundra år tillbaka i tiden man letar argument. Men låt oss ta till nävarna. Blir väldigt bra då! Eller hur?

Citat:
Okej jag förstår, din personliga åsikt men jag tycker naturligtvis inte samma sak.

Jag tycker inte att (kan i v f hoppas) det du uttrycker kan vara din egen åsikt, utan endast förmedlar någon form Mearsheimer-analys. Det r inte dina tankar utan du upprepar vad någon annan sagt, som du har stor tilltro till. Ett utfall av realismteorier, som har vissa kretsar.
Undrar om Mearsheimer har tänkt på att han kan få Bellum omnium contra omnes. Allas krig mot alla.
Tror inte Mearsheimer är så smart i alla lägen.

Fredsförhandlingar
Alla vägar bär till Rom....eller först anfaller vi Ukraina, sedan ber vi om fredsförhandlingar.
Putin ville inte ha fred. Han vill ta mark, av olika skäl. Han ville utvidga enl NWO.
Så lägg ner det snacket. Det är inte så här det går till.
Hade Putin istället för att hota sin grannländer i stort sett 24 år, hade inte länder såsom Ukraina sett det som nödvändigt att att vända sig till EU/Nato. De hade det ju så bra, brödrafolken!
Putin hade kunnat uppnå vänskap med sina grannar och väst, med alla de rikedomar man sitter på. Varför gjorde man inte det?

De flesta i denna tråden argumenterar utifrån en moralkompass. Det, behöver inte betyda att man inte inser att Ukraina i det långa loppet skulle kunna stå sig slätt jmf med Ryssland, utan hjälp.

Skulle man anse att Ryssland har rätt i det de gör, måste man starkt ifrågasätta personens integritet, moral och lojalitet.
Men jag tror i bästa fall, vill du i ditt fall bara vill tramsa och reta folk. Visa att du kan ge fingret åt alla, bakom tangentbordet. Som den anarkist du är.

Tyvärr har det tandlösa FN, visat att det fria väst, måste nu steppa upp och ta saker i egna händer.
Det är kanske tyvärr dags att skaffa kärnvapen. Det är en väg som Putin nu tydligt pekat ut för oss.
Den starkes rätt! Härligt!

Ryssland har visat att man föraktar FN. Man sänder dekret till grannländer och olika organisationer, där man dikterar NWO.
Hänvisar till förorätter. "Ni har varit stygga mot oss"
Det nesliga nedläggandet av det älskade Sovjetunionen. Men NU, ska vi bli en stormakt igen!

Man sår splitt bland motståndare, för ett enat väst klarar man inte av. Men en efter en och låt oss se om artikel 5 håller...
Hur var det nu igen, med styrkor, resurser. Nej, det har man inte.

Det är inte en persons listiga/intelligenta tankar bakom detta, utan en sjuk psykopat. Och detta gillar folk? Hmmmm...

Men låt oss vandra linan hela vägen ut, ni älskare av anarkism. Motståndare till FN, FN-stadgar, Folkrätten och den ordning som gällt sedan 1945.
Ett roligt experiment som ni vill ta oss ut på, med er ledare Putin i spetsen!
Varför sitter ni kvar här i Sverige?? Hos en majoritet av oss Svenskar som vill leva efter den ordning som rått sedan 1945. Ni borde alla ut på barrikaderna, i Ryssland eller fronten för att slåss för NWO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in