Citat:
Nu funderar jag lite kring fannis situation kring lanus (skrattade när jag skrev det såklart). Hur hade ni reagerat om er partner hade blivit busted med att stjäla narkotika från jobbet? Hade ni verkligen gjort slut direkt?? Alltså hela grejen är ju sjuk och faktumet att man stjäl från äldre är vidrigt. Men känns typ lite hårt att lämna någon pga det?? Jag tror jag hade tvingat min sambo att söka hjälp, i detta fallet(?) mot spelmissbruk. Sen hade jag väl inte i första taget tänkt på att ivrigt försöka bli gravid mitt i det hela.
Ärligt nu, vad hade ni gjort? Jag är kluven kring hela grejen och hoppas aldrig att man hamnar i fannis situation. Finns ju såklart inget rätt eller fel i hur man väljer att göra, ens egna handlingar får ju alltid stå för en själv
Ärligt nu, vad hade ni gjort? Jag är kluven kring hela grejen och hoppas aldrig att man hamnar i fannis situation. Finns ju såklart inget rätt eller fel i hur man väljer att göra, ens egna handlingar får ju alltid stå för en själv
Jag hade varit extremt hård om min partner hade dolt ett spelmissbruk (vilket i sin tur garanterat påverkat en gemensam ekonomi), stulit läkemedel från äldre som välkomnar en i sitt hem, åkt fast men fortsatt gå dit under falsk ”flagg” för att fortsätta (!!) stjäla från dessa personer som även är beroende av sina läkemedel. Och i Fannis fall, gjort allt detta medans hon gråtit sig igenom dagarna och ägnat hela sitt liv åt att förverkliga deras gemensamma (?) dröm. Hade aldrig fullt ut kunnat lita på en sån person igen, så gör inte en frisk individ. Och då är förutsättningarna för en sund relation jävligt dåliga. Sen är riskerna för återfall ett annat kapitel.. Har alldeles för mycket självrespekt för att dela mitt korta liv med en sån hal människa. Och jag har separat med barn så vet precis vad det innebär.