2024-02-18, 10:27
De kan väl gå över till Dressmann istället, där finns inte mycket under dessa stora/gigantiska storlekar
Citera
2024-02-18, 10:41
Medlem
Maxrockatanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjuvenFerdinand
Flashback från sin mest högklassiga sida... har ni inte nån vän släkting etc som är överviktig o som kämpar med det? Eller är alla ni har kring er Therese Johaug???
Förstår inte detta hat. Sen glömmer ni att de flesta tjocka inte sitter och proppar i sig Pringles-rör och har som enda motion att röra sig en aning i sidled när dom spelar Far cry eller när dom ska sträcka sig efter gott och blandat påsen.
Tänker tex på min mamma som kämpar med vikten och har så gjort sedan 70-talet. Släktingar vänner...

De här tjejerna verkar lite jobbiga men generellt sätt ska väl även tjocka kunna klä sig lite fint eller moderiktigt. Att känna sig hänvisad till stor a tält eller mysbyxor kan ju inte vara så kul

Skärpning Flashback...
Känner jag....
. "känner" du. Istället för att tänka. Att vara fet är ett aktivt val. Man "blir" inte fet, man gör sig fet genom bristande diciplin, lathet och självkontroll.
Citera
2024-02-18, 10:47
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tretiotreslak
Är du tjock och ledsen kan du öppna en egen butik och sälja kläder med endast XXXL+, det finns inget som stoppar dig... förutom möjligtvis din bristfällig conatus.

EDIT : Jag har stora fötter, har väldigt svårt att hitta skor som passar OCH är fina. Jag om någon bör ha rätt att klaga eftersom detta är något jag föddes med... att äta mindre chilli cheese kommer inte göra mitt behov av stora skor mindre.

Dressman XL finns för män och dit går manliga tjockisar utan att klaga. Inget större fel på sortimentet heller.

Kroppsaktivister är inget annat än psykiskt sjuka överviktiga.
Citera
2024-02-18, 10:50
Medlem
Glödskals avatar
Finns det någon publicerad undersökning om övervikts påverkan på klimatförändringar?
Jag inbillar mig att feta människor inte är klimatsmarta då de kräver mer mat, mer resurser till klädframställan samt det åtgår mer energi att transportera dem?
Citera
2024-02-18, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spallow
Man skulle kunna beskatta tjockisar med någon slags maskin som avgör ens bodyfat index och prisatter efter detta. Dom får dock billigare gurka.

Varför? Du antyder att det är en disciplinfråga och således bör tjockisarna bestraffas för detta? Du borde läsa på lite om kroppen och vad socker gör med kroppen. Folk har inte så stort val när det kommer till sådana här saker, som samhället dessutom tillåter att det står framme på alla möjliga och omöjliga ställen till en prissättning som vem som helst kan ha råd med.

Det är cyniskt, minst sagt.
Citera
2024-02-18, 11:20
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Precis så: den marknad "som inte finns" köper alltid slut på de stora storlekarna först och kvar i reabacken ligger XS-kläderna

Kan det vara för att de inte producerar betydligt mindre av de stora storlekarna. De gör ju inte en statisk beställning på samma antal av alla storlekar. Jag kill gissar nu men jag tror mig att bolaget har bättre uppföljning än att enbart kolla reakorgen.

Tänker att det är en extremt konstig tanke att producera kläder om man misstänker att de inte kommer att löna sig.

Jag som varit uppe i tre x i mina kläder vet om att vissa kläder som är i de storlekarna inte är de vackraste, eller lika snygga som man tänker sig att de ska vara när man tar på sig dem.

Men oavsett tänker jag att marknaden borde reglera detta med det klassiska utbud och efterfrågan. Att marknaden finns är det väl egentligen ingen som ifrågasätter? Men om de säljs av en annan aktör, och inte denna, blir det ju konstigt att denna ska ha kvar sitt utbud.
Citera
2024-02-18, 11:26
Medlem
leprasjuklings avatar
Visst kan man tycka att det är märkligt att det dels är så många feta, dels finns få butiker som säljer kläder till feta.
Uppenbarligen är det inte lönsamt trots att de är så många

Köper inte feta så mycket kläder som smala så det är en mindre målgrupp trots att de är så många?

Kommer smala köpa mindre i butiker där de även har kläder för feta?
Citera
2024-02-18, 11:31
Medlem
bomhulls avatar
Bra där monki.
Jag tänker köpa mer kläder där då dom stödjer den hälsosamma kroppen och inte övergödda valrossar
Citera
2024-02-18, 11:36
Medlem
Varje gång en klädbutik inte erbjuder större storlekar än bassortimentet eller gör existerande storlekar för små så ska det gråtas ut i media. Jag som kvinna i andra änden av spannet med storlek XXS har alltid haft enormt svårt att hitta passade kläder. Många klädbutiker gör inte storlekar mindre än XS, och många av dom butiker som faktiskt erbjuder mindre storlekar syr dessa i omgång motsvarande en egentligen större storlek. Hittar jag inget som passar så letar jag i någon annan butik, det är inte svårare än så. Idag finns dessutom många nischade butiker som erbjuder petite-storlekar, tall-storlekar, extra stora storlekar och liknade. Ja det må kosta lite mer, men det är en förutsättning för att mindre populära storlekar ska kunna erbjudas. Företagen sysslar inte med välgörenhet, självklart kommer dom inte lägga pengar på ett sortiment som säljer dåligt.

Det komiska i detta är att dom som gråter ut i media för så otroligt mycket stöd. Om jag med storlek XXS hade gråtit ut över butikernas "smalhetsdiskriminering" så hade det troligen inte alls fått medhåll.
Citera
2024-02-18, 11:44
Medlem
Tycker att det är helt rätt väg att gå. Detta kommer att pusha folk att hålla sig i form.
Tycker även att man ska beskatta socker betydligt mer än vad man gör idag.
Man kan ju alltid drömma om att även i framtiden ska det vara möjligt, att kunna beskatta feministkvinnor och sojapojkar extra för att dom har dålig inverkan på samhället.

Dom få som dock lider av kraftig benstomme är det lite synd om.
Men då kan man ju alltid handla på Stadium Outlet.

Men dock till er tjockisar som verkligen vill ha jackan, då har ni ett mål att jobba för 😉
Citera
2024-02-18, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schwarzknopf
Varför? Du antyder att det är en disciplinfråga och således bör tjockisarna bestraffas för detta? Du borde läsa på lite om kroppen och vad socker gör med kroppen. Folk har inte så stort val när det kommer till sådana här saker, som samhället dessutom tillåter att det står framme på alla möjliga och omöjliga ställen till en prissättning som vem som helst kan ha råd med.

Det är cyniskt, minst sagt.

Socker gör samma sak för fetton som för mig. Enda skillnaden är att jag äter det innan jag går på gymmet och tänker med skallen och därför är jag inte fet utan 105kg muskler. Ja det är en disciplinfråga.
Citera
2024-02-18, 12:07
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/k...lekar-tas-bort

Klädkedjan Monki har beslutat att sluta sälja storlekar större än XL.
Storlekarna XXL, XXXL och XXXXL kommer därmed inte gå att köpa framöver.
Feminister och kroppsaktivister rasar mot beslutet: "Kvinnohatare".

Klädkedjan kommer inte längre att erbjuda storlekar över XL. Som en följd av detta kommer bilderna på modeller som bär dessa storlekar också att tas bort, eftersom produkterna inte längre kommer att vara tillgängliga för försäljning.

Monki uppger att beslutet beror på brist på efterfrågan för klädstorlekarna över XL.

Feminister och kroppsaktivister rasar mot kedjans beslut och har startat en hatkampanj mot kedjan i sociala medier. Kroppsaktivister hävdar att klädkedjan skapar skam kring "naturligt vackra kvinnors kroppar".

"Kvinnohatare"
"Äckligt beslut"
"Bojkotta kroppsnazisterna på Monki"

- Bör Monki fortsätta sälja XXL, XXXL och XXXXL för att blidka feministernas vrede?
- Var ska kvinnor på över 120 kg nu köpa sina kläder?

Fettona kan sy sina egna kläder. Det finns inget positivt med att vara fet. Det ökar risken för sjukdomar som diabetes, hjärt- och kärlsjukdomar, och i kvinnors fall även livmoders- och äggstockscancer. Fetma hos kvinnor sätter östrogenbalansen ur spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in