2024-02-18, 00:03
Medlem
zannazezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3Godisar
Men i princip inga klädkedjor säljer kläder över xl..???

Förstår att det är svintråkigt! Men gör ens H&M det? Tvek.

Jo det gör dom, har upp till 4XL på vissa kläder
Citera
2024-02-18, 00:40
Medlem
Dilkingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mingla101
Ja alltså XXL behöver ju inte vara särskilt stort egentligen, jag använder själv kläder som är XL och jag är normalbyggd.
Men löjligt att börja gapa om det. Finns ju femtielva andra butiker att handla big size kläder på väl..

Nä, inte om du är XL
Citera
2024-02-18, 01:45
Medlem
swimmingpools avatar
Om alla klädmärken inte sålde kläder till tjocka, kommer tjocka bli ännu fulare med fula kläder.
Citera
2024-02-18, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Menar du godzilla wear ?

Varför gnäller tjockisarna? De får banta eller byta butik helt enkelt.

Det är deras grej att gnälla helt enkelt.
Hade don varit normala i huvudet hade dom naturligtvis aldrig släppt självdisciplinen och blivit så tjocka från början.
Citera
2024-02-18, 06:25
Avslutad
Humor att se tjockisarna rasa på sociala medier. Som om det skulle göra någon skillnad. Uppenbarligen är det så att de feta kvinnorna inte köper tillräckligt med kläder för att företaget ska göra vinst på stora storlekar. Eftersom det är så att money talks at the end of the day så kommer företaget att agera i sitt eget ekonomiska intresse snarare än att försöka blidka en massa fetton som hellre lägger pengarna på ostbågar än på företagets sortiment.

Den så kallade aktivist-eran verkar ha nått vägs ände. De feta, fula och dumma har i drygt femton års tid kunna tvinga sin vilja igenom bara genom att vara många och gapiga på sociala medier. Jag får för mig att det inte riktigt funkar längre.
Citera
2024-02-18, 07:05
Medlem
tretiotreslaks avatar
Är du tjock och ledsen kan du öppna en egen butik och sälja kläder med endast XXXL+, det finns inget som stoppar dig... förutom möjligtvis din bristfällig conatus.

EDIT : Jag har stora fötter, har väldigt svårt att hitta skor som passar OCH är fina. Jag om någon bör ha rätt att klaga eftersom detta är något jag föddes med... att äta mindre chilli cheese kommer inte göra mitt behov av stora skor mindre.
Senast redigerad av tretiotreslak 2024-02-18 kl. 07:08.
Citera
2024-02-18, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Ja ännu mera skatt :
Det kan jag dock se som positivt för kommer minska kostnaderna (skattepengarna) för sjukvården rätt rejält
Citera
2024-02-18, 07:53
Medlem
citymormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vojne
Så fläskbergen ska gå runt nakna?

Dom får väl svepa in sig i lakan och gå och skämmas. Så dom gör något åt sitt äckliga utseende. Det här tramset om att alla är vackra måste upphöra.
Citera
2024-02-18, 07:57
Medlem
Maureliuss avatar
Tillverkare av kläder ska givetvis inte promota den västerländska livsstilen och propagandan, att under applåder och fanfarer heja på dem som äter ihjäl sig. Victoria secret som gjorde allt för att hänga på woke höll på att stryka med i dårskapen, numera är man back to basics, slipper se vanställda i leggings.
Citera
2024-02-18, 07:58
Medlem
Är man så tjock att man inte kan ha de kläder som säljs i en vanlig affär bör man få hjälp av sjukvården. Dessa bör också kunna låna ut specialkläder till de som är så feta under tiden de får behandling. När de gått ned i vikt bör all hjälp sedan villkoras med att de fortsätter ha ett lågt kaloriintag. Likt för alkoholister. Börjar se supa igen upphör den allmänna hjälpinsatsen. Alkolister får väl antabus. Vad jag vet finns det nu liknande medicin som minskar hungern vilket bör kunna avhålla de feta från att frossa. Därav finns längre ingen ursäkt.

Hade jag varit feminist hade jag varit vansinnig på att människor med ett sjukligt maniskt beroende-beteende försöker kapa feminismen till att försvara det beteendet och hur synd det är om dem. Det har ju inget med feminism att göra, någon slags ”rätt att vara sjukligt fet”. Som att det vore en feministisk rätt att vara heroinist.
Citera
2024-02-18, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Ja ännu mera skatt :

Tycker du att skatt är dåligt? Om socker var sönder beskattat så vart det inte så stor belastning på sjukvården och man kanske kunde använda de pengarna till något annat såsom att förbättra skolorna? Låter det som en dum idé eller? Hönshjärna där.
Citera
2024-02-18, 08:12
Medlem
Ett genuint korkat beslut av Monki.

De hade tre val:

- Sluta med kläder större än XL och inte säga något och hoppas slippa bojkott och skitstorm

- Fortsätta göra kläder i XXL men, redan som nu, i ett väldigt litet antal och modeller så kan de vara som alla andra affärer

- Sluta med XXL och basunera ut det över hela världen och riskera bojkott och skitstorm.

De gör det sistnämnda ...
.

Monki tillhör HM som också är väldigt dåliga på stora storlekar. Det är genomgående i koncernen vad det verkar.

En gissning är att Monki inte mår så bra ekonomiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in