2024-02-17, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Kan tänka mig att det var något som presenterades för nuvarande lagkapten, som enligt många är seriens bästa spelare, så han ritade på för en förlängning.

https://www.difhockey.se/article/pw2as8w-1lead/view

Slutspelsschemat presenterades 13 februari på hemsidan https://www.difhockey.se/article/n4pas8s-1lead/view

Ok men ingen av dina länkar ger svar på frågan,tyvärr.
Citera
2024-02-17, 20:17
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Ok men ingen av dina länkar ger svar på frågan,tyvärr.
Finns det något annat lag som tvärsäkert säger att dom skall gå upp? Matcherna är ju ganska svåra att förutsäga resultaten för så det är nog bekvämast att ligga lågt utåt. Alla de lag som just nu ligger i serien för kvartsfinaler är jag tämligen säker på siktar på promovering
Citera
2024-02-17, 20:36
Medlem
Citat:
Finns det något annat lag som tvärsäkert säger att dom skall gå upp? Matcherna är ju ganska svåra att förutsäga resultaten för så det är nog bekvämast att ligga lågt utåt. Alla de lag som just nu ligger i serien för kvartsfinaler är jag tämligen säker på siktar på promovering

-Ja,
Vi är fast beslutna om att Brynäs IF ska tillbaka till SHL. Den resan och det jobbet ska vi göra tillsammans med alla er – supportrar, partners, funktionärer, spelare, ledare och anställda – alla ni som är Brynäs IF. Först ska vi sörja, sen ska vi tillbaka. Det finns inget annat.
Citera
2024-02-18, 08:50
Moderator
Gromguttens avatar
Leon Lerebäck stängs av tre matcher efter huvudtacklingen i fredags:

https://www.hockeyallsvenskan.se/article/ywlas8z-1el1/view

Christoffer Bjørk får bøta 5000 før att ha spelat utan halsskydd mot dif.
Citera
2024-02-18, 12:57
Medlem
SysterMorbids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Källa på det Kubun.

SysterMorbid har missat HAs straff på Grewe.

Nä, jag tyckte att det inte var tillräckligt, han fick alltså fyra matcher för tacklingen på Noren.

Sen tittar man på Niederbach tackling mot Timrå igår där han får fyra matcher avstägning, fan inte alls i samma dignitet på dessa tacklingar.

Så någon borde sätta åt Grewe rejält, sluta dalta och ge igen med samma mynt. Domarna får se mellan fingrarna när det smäller till på spelare som själv är skoningslösa.
Citera
2024-02-20, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SysterMorbid
Nä, jag tyckte att det inte var tillräckligt, han fick alltså fyra matcher för tacklingen på Noren.

Sen tittar man på Niederbach tackling mot Timrå igår där han får fyra matcher avstägning, fan inte alls i samma dignitet på dessa tacklingar.

Så någon borde sätta åt Grewe rejält, sluta dalta och ge igen med samma mynt. Domarna får se mellan fingrarna när det smäller till på spelare som själv är skoningslösa.

Tror att du får ta din medicin och hålla dej borta från läktare oavsett sport.
Citera
2024-02-21, 17:05
Medlem
kubuns avatar
Så Västerås kan vinna är det ett trendbrott och det kommer mera som bär till slutspel eller var det bara en lyckosam trea som håller nedflyttningsspöket på behörigt avstånd? Säsongen hur som hittills långt under förväntning
Citera
2024-02-21, 21:39
Medlem
Lite oväntat att BIK vaknat till såpass. Först jämna steg med SSK och DIF men mål insläppt i sudden, sedan tre raka vinster mot Västerås, Almtuna (med 10-0) och ikväll tabelltvåan AIK, sina klassmålvakter till trots.

Ser att man möter Östersund, Västervik och Tingsryd på ett bräde snart också. Intressant.
Citera
2024-02-21, 22:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Forest-Militia
Lite oväntat att BIK vaknat till såpass. Först jämna steg med SSK och DIF men mål insläppt i sudden, sedan tre raka vinster mot Västerås, Almtuna (med 10-0) och ikväll tabelltvåan AIK, sina klassmålvakter till trots.

Ser att man möter Östersund, Västervik och Tingsryd på ett bräde snart också. Intressant.

Bik har det så kända psykologiska momentumet.
Ett exempel på dess motsats hämtar jag från ett annat lag DIF i detta fall.
D@hlströms val vid 2 mot 1 och tom målbur..visar på en låg (IQ) spelförståelse..
Tyvärr så domineras truppen av denna låga spelförståelse.. vilket syns när man stress testar oss i egen zon..och när vi pressar så är det totalt osynkat..
Lägsta nivån är alldeles för låg för att ta sig upp närmsta åren tyvärr..
Detta i match mot Mora den 21/2-24.

Vad var medicinen hos Bik ?
Citera
2024-02-22, 07:57
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Bik har det så kända psykologiska momentumet.
Ett exempel på dess motsats hämtar jag från ett annat lag DIF i detta fall.
D@hlströms val vid 2 mot 1 och tom målbur..visar på en låg (IQ) spelförståelse..
Tyvärr så domineras truppen av denna låga spelförståelse.. vilket syns när man stress testar oss i egen zon..och när vi pressar så är det totalt osynkat..
Lägsta nivån är alldeles för låg för att ta sig upp närmsta åren tyvärr..
Detta i match mot Mora den 21/2-24.

Vad var medicinen hos Bik ?
Ja så förbaskat dumt när han med lätthet borde ha kunnat skjuta in 5-3 i öppet mål väljer att försöka passa en spelare som väl i princip slutat att åka för pass då han säkerligen, som alla andra, väntade sig ett skott i mål
Citera
2024-02-22, 09:56
Avslutad
Citat:
Ja så förbaskat dumt när han med lätthet borde ha kunnat skjuta in 5-3 i öppet mål väljer att försöka passa en spelare som väl i princip slutat att åka för pass då han säkerligen, som alla andra, väntade sig ett skott i mål

Om du sett matchen ifråga så borde du vetat att det handlade om 4-2.
Citera
2024-02-22, 10:49
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Om du sett matchen ifråga så borde du vetat att det handlade om 4-2.
Ja jag såg matchen och det stod 4-3 till Djurgården. Mora vände spelet efter tomkassemissen och gjorde i anfallet efteråt 4-4 19 sekunder kvar för att sen vinna efter straffar. Skitsura 2 poäng åt helvete för ett hjärnsläpp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in