I detta inlägget, börjar jag med att berätta för dig, att vad beträffar just HUVUDVÄRK, så är den ingen Sjukdom ... den är ett SYMPTOM.
Extra tillägg: Jag har sett att flera skribenter i IBS-Tråden skrivit ordet SYMTOM istället för det korrekt skrivna ordet, SYMPTOM.
Förklaring till det ovan skrivna: Det Grékiska ordet (Symptó-ma) ... är ett sammansatt ord med för-ledet
[ Sym- ] och med huvud-ordet som i detta fallet är
[ Ptó-ma ]
[ Sym- ] är ett så kallat För-Led som kopplas till olika så kallade huvud-ord och med betydelserna [ Sam- och Samman- ] ... som till exempel ... ( Sam-Spel, Sam-Hörighet ) och, ( Samman-Kopplad, Samman-Fogad ) så som ordet ( Sym-Pati ) egentligt ( Sym-path-í-a )
[ Ptó-ma ] med betydelsen ( Ett fall ) eller
( Ett ned-fall )
Ordet ( Sym-Ptó-m ) betyder i detta fallet, att Samman-falla ( med något, eller någon )
Beträffande Huvudvärk, så sammanfaller den med till exempel: en Virus-infektion eller med en Tarm-infektion och kallas då för ett Symptóm.
▶Beträffande dina Huvudvärks-problem så har jag ställt ett antal frågor till dig nedan sedda och, som jag gärna vill, att du sedan svarar på.
✔ Fråga 1. ) En Vecka har 7 dagar ... Hur många gånger per Vecka besväras du av Nauséa-problem ... ?
✔ Fråga 2. ) Hur många gånger per vecka besväras du av Huvudvärk ... ?
▶Frågorna som vidare följer handlar om vilken typ av Huvudvärk som du, som individ besväras av.
✔ Fråga 3. ) På huvudet ( Cáp-ut ) och sett uppifrån ... upplever du huvudvärken på den högra sidan ... ? ... eller, på den vänstra sidan av huvudets topp ... ? ... samt, eller i mitten-regionen ... ?
✔ Fråga 4. ) Upplever du huvudvärken och sett enligt bak-huvudets region ... ? ... samt, eller i ditt nack-parti ... ? ... detta gäller för enbart den högra sidan ... eller också, enbart för den vänstra sidan samt, eller enbart vid mitten.
✔ Fråga 5. ) Upplever du huvudvärken vid Tinningarna ... antingen på både höger och vänster sida samtidigt ... ? ... eller enbart på en dera sida ... ?
✔ Fråga 6. ) Upplever du huvudvärken i antingen, över Pann-regionen ... ? ... eller i nedre Pann-regionen ... ? ... och då gäller frågan för höger sida, eller vänster sida samt, eller i mitten.
✔ Fråga 7. ) Har du några problem med dina tänder
( Dént-es ) eller med dina så kallade käk-leder ... ?
✔ Fråga 8. ) Har du någon typ av syn-anmärkning
( 👓 👀 ) ... det vill till exempel säga, besväras du av något syn-fel ... ?
Frågorna som ovan är ställda till dig och beträffande dina huvudvärks-besvär handlar om, att huvudvärk är oftast lokaliserad till olika platser hos olika individer .......
och därför vill jag att du deklarerar ( klargör ) för mig genom att beskrivnings-avgränsa din huvudvärk till ett bestämt område, det vill säga, att du anger platsen och själva sätet där du upplever att din huvudvärk finns.
Mvh/
@Joker👤Mannen/
Inlägget är nu genomläst och färdig-redigerat samt klart för att läsas/ ◀
Senast redigerad av JokerMannen 2024-02-16 kl. 14:33.
Senast redigerad av JokerMannen 2024-02-16 kl. 14:33.