2024-02-16, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dengubbengerinte

▶huvudvärk.

I detta inlägget, börjar jag med att berätta för dig, att vad beträffar just HUVUDVÄRK, så är den ingen Sjukdom ... den är ett SYMPTOM.

Extra tillägg: Jag har sett att flera skribenter i IBS-Tråden skrivit ordet SYMTOM istället för det korrekt skrivna ordet, SYMPTOM.

Förklaring till det ovan skrivna: Det Grékiska ordet (Symptó-ma) ... är ett sammansatt ord med för-ledet
[ Sym- ] och med huvud-ordet som i detta fallet är
[ Ptó-ma ]

[ Sym- ] är ett så kallat För-Led som kopplas till olika så kallade huvud-ord och med betydelserna [ Sam- och Samman- ] ... som till exempel ... ( Sam-Spel, Sam-Hörighet ) och, ( Samman-Kopplad, Samman-Fogad ) så som ordet ( Sym-Pati ) egentligt ( Sym-path-í-a )

[ Ptó-ma ] med betydelsen ( Ett fall ) eller
( Ett ned-fall )

Ordet ( Sym-Ptó-m ) betyder i detta fallet, att Samman-falla ( med något, eller någon )

Beträffande Huvudvärk, så sammanfaller den med till exempel: en Virus-infektion eller med en Tarm-infektion och kallas då för ett Symptóm.

▶Beträffande dina Huvudvärks-problem så har jag ställt ett antal frågor till dig nedan sedda och, som jag gärna vill, att du sedan svarar på.

✔ Fråga 1. ) En Vecka har 7 dagar ... Hur många gånger per Vecka besväras du av Nauséa-problem ... ?

✔ Fråga 2. ) Hur många gånger per vecka besväras du av Huvudvärk ... ?

▶Frågorna som vidare följer handlar om vilken typ av Huvudvärk som du, som individ besväras av.

✔ Fråga 3. ) På huvudet ( Cáp-ut ) och sett uppifrån ... upplever du huvudvärken på den högra sidan ... ? ... eller, på den vänstra sidan av huvudets topp ... ? ... samt, eller i mitten-regionen ... ?

✔ Fråga 4. ) Upplever du huvudvärken och sett enligt bak-huvudets region ... ? ... samt, eller i ditt nack-parti ... ? ... detta gäller för enbart den högra sidan ... eller också, enbart för den vänstra sidan samt, eller enbart vid mitten.

✔ Fråga 5. ) Upplever du huvudvärken vid Tinningarna ... antingen på både höger och vänster sida samtidigt ... ? ... eller enbart på en dera sida ... ?

✔ Fråga 6. ) Upplever du huvudvärken i antingen, över Pann-regionen ... ? ... eller i nedre Pann-regionen ... ? ... och då gäller frågan för höger sida, eller vänster sida samt, eller i mitten.

✔ Fråga 7. ) Har du några problem med dina tänder
( Dént-es ) eller med dina så kallade käk-leder ... ?

✔ Fråga 8. ) Har du någon typ av syn-anmärkning
( 👓 👀 ) ... det vill till exempel säga, besväras du av något syn-fel ... ?

Frågorna som ovan är ställda till dig och beträffande dina huvudvärks-besvär handlar om, att huvudvärk är oftast lokaliserad till olika platser hos olika individer .......

och därför vill jag att du deklarerar ( klargör ) för mig genom att beskrivnings-avgränsa din huvudvärk till ett bestämt område, det vill säga, att du anger platsen och själva sätet där du upplever att din huvudvärk finns.

Mvh/
@Joker👤Mannen/

Inlägget är nu genomläst och färdig-redigerat samt klart för att läsas/ ◀
Senast redigerad av JokerMannen 2024-02-16 kl. 14:33.
Citera
2024-02-16, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
I detta inlägget, börjar jag med att berätta för dig, att vad beträffar just HUVUDVÄRK, så är den ingen Sjukdom ... den är ett SYMPTOM.

Extra tillägg: Jag har sett att flera skribenter i IBS-Tråden skrivit ordet SYMTOM istället för det korrekt skrivna ordet, SYMPTOM.

Förklaring till det ovan skrivna: Det Grékiska ordet (Symptó-ma) ... är ett sammansatt ord med för-ledet
[ Sym- ] och med huvud-ordet som i detta fallet är
[ Ptó-ma ]

[ Sym- ] är ett så kallat För-Led som kopplas till olika så kallade huvud-ord och med betydelserna [ Sam- och Samman- ] ... som till exempel ... ( Sam-Spel, Sam-Hörighet ) och, ( Samman-Kopplad, Samman-Fogad ) så som ordet ( Sym-Pati ) egentligt ( Sym-path-í-a )

[ Ptó-ma ] med betydelsen ( Ett fall ) eller
( Ett ned-fall )

Ordet ( Sym-Ptó-m ) betyder i detta fallet, att Samman-falla ( med något, eller någon )

Beträffande Huvudvärk, så sammanfaller den med till exempel: en Virus-infektion eller med en Tarm-infektion och kallas då för ett Symptóm.

▶Beträffande dina Huvudvärks-problem så har jag ställt ett antal frågor till dig nedan sedda och, som jag gärna vill, att du sedan svarar på.

✔ Fråga 1. ) En Vecka har 7 dagar ... Hur många gånger per Vecka besväras du av Nauséa-problem ... ?

✔ Fråga 2. ) Hur många gånger per vecka besväras du av Huvudvärk ... ?

▶Frågorna som vidare följer handlar om vilken typ av Huvudvärk som du, som individ besväras av.

✔ Fråga 3. ) På huvudet ( Cáp-ut ) och sett uppifrån ... upplever du huvudvärken på den högra sidan ... ? ... eller, på den vänstra sidan av huvudets topp ... ? ... samt, eller i mitten-regionen ... ?

✔ Fråga 4. ) Upplever du huvudvärken och sett enligt bak-huvudets region ... ? ... samt, eller i ditt nack-parti ... ? ... detta gäller för enbart den högra sidan ... eller också, enbart för den vänstra sidan samt, eller enbart vid mitten.

✔ Fråga 5. ) Upplever du huvudvärken vid Tinningarna ... antingen på både höger och vänster sida samtidigt ... ? ... eller enbart på en dera sida ... ?

✔ Fråga 6. ) Upplever du huvudvärken i antingen, över Pann-regionen ... ? ... eller i nedre Pann-regionen ... ? ... och då gäller frågan för höger sida, eller vänster sida samt, eller i mitten.

✔ Fråga 7. ) Har du några problem med dina tänder
( Dént-es ) eller med dina så kallade käk-leder ... ?

( 👓 👀 ) ... det vill till exempel säga, besväras du av något syn-fel ... ?

Frågorna som ovan är ställda till dig och beträffande dina huvudvärks-besvär handlar om, att huvudvärk är oftast lokaliserad till olika platser hos olika individer .......

och därför vill jag att du deklarerar ( klargör ) för mig genom att beskrivnings-avgränsa din huvudvärk till ett bestämt område, det vill säga, att du anger platsen och själva sätet där du upplever att din huvudvärk finns.

Mvh/
@Joker👤Mannen/

Fråga 1: detta varierar kraftigt, från 0-4.

Fråga 2: samma svar här som Fråga 1.

Fråga 3: mitten, lite frammåt.

Fråga 4: nej, fram och upptill, ca 2-3 fingrar bakom hårfästet.

Fråga 5: inte vid tinningarna.

Fråga 6: övre pannregionen mitt i.

Fråga 7: nej.
Citera
2024-02-16, 17:53
Medlem
Citat:
Fråga 1: detta varierar kraftigt, från 0-4.

Fråga 2: samma svar här som Fråga 1.

Fråga 3: mitten, lite frammåt.

Fråga 4: nej, fram och upptill, ca 2-3 fingrar bakom hårfästet.

Fråga 5: inte vid tinningarna.

Fråga 6: övre pannregionen mitt i.

Fråga 7: nej.

Bäste Tråd-kamrat och Tråd-diskutör.

✔ Fråga nummer 8. ) blev tidigare, och av någon anledning inte besvarad av dig och, sålunda, blev
o-besvarad.

( 👓 👀 ) det vill till exempel säga, besväras du av något synfel ... ?

▶Alla frågorna som jag tidigare har ställt till dig är av vikt och betydelse och, för att sålunda kunna leda mig till bästa tänkbara förståelse beträffande dina olika Sym-Ptó-m-er samt gällande dina Mag- och Tarm-besvär.

Ordet ( Sålunda ) vilket jag ofta använder i mina skrivna inlägg, betyder (På Det Sättet) eller, ( På Ett Sådant sätt ) ... Jag är en så kallad "Skribentárisk Sålundare"

◼ Vi kommer, du och jag, att så småningom fördjupa oss inom ett område som kallas för Gastro-Intestinál
Dia-Gnóstik och Symptóm-Baserade detaljer samt därtill också, beträffande Smärt-Fysiologin vilket är mitt speciella område som berör hela Mag- och Tarm-kanalen.

Extra tillägg: Jag har sett att många personer skriver ➡ (Mag och Tarmkanalen) eller, enbart (Mag Tarmkanalen) och, beträffande mitt sätt att skriva ... är [ Mag- och Tarm-kanalen ] ... detta gör jag med anledning av att ordet [ Mag- ] med ett till-kopplat bindestreck och, ordet
[ Tarm- ] .. också med ett till-kopplat bindestreck skall visa att ordet [ Mag- ] och ordet [ Tarm- ] gemensamt delar på ordet som i detta fallet är [ -Kanal ]

Enligt det ovan skrivna, så handlar det om både Magsäcken:s kanaler så som, om Tarmarna:s kanaler.

Till exempel: så är In-Ór-o-Dúctus Ventriculí en ingångs-kanal till Magsäcken och ..... Ex-Ór-o-Dúctus Ventriculí är Magsäcken:s utgångs-kanal vilka tvenne ord normalt är Cardía och Pylórus .....

och jag har tidigare framfört i ett av mina skrivna inlägg, att jag finner det lustigt att man inom Läkar-området kallar både den över Mag-munnen och Hjärtat för
[ Cardía ] Det Latínska ordet [ Cardía ] betyder ordagrant just Hjärtat, eller Hjärta ( ❤ ) men, inte över Mag-mun.

Mvh/
@Joker👤Mannen/

Senast redigerad av JokerMannen 2024-02-16 kl. 18:13.
Citera
2024-02-16, 18:11
Medlem
Citat:
Bäste Tråd-kamrat och Tråd-diskutör.

✔ Fråga nummer 8. ) blev tidigare, och av någon anledning inte besvarad av dig och, sålunda, blev
o-besvarad.

( 👓 👀 ) det vill till exempel säga, besväras du av något synfel ... ?

▶Alla frågorna som jag tidigare har ställt till dig är av vikt och betydelse och, för att sålunda kunna leda mig till bästa tänkbara förståelse beträffande dina olika Sym-Ptó-m-er samt gällande dina Mag- och Tarm-besvär.

Ordet ( Sålunda ) vilket jag ofta använder i mina skrivna inlägg, betyder (På Det Sättet) eller, ( På Ett Sådant sätt ) ... Jag är en så kallad "Skribentárisk Sålundare"

◼ Vi kommer, du och jag, att så småningom fördjupa oss inom ett område som kallas för Gastro-Intestinál
Dia-Gnóstik och Symptóm-Baserade detaljer samt därtill också, beträffande Smärt-Fysiologin vilket är mitt speciella område som berör hela Mag- och Tarm-kanalen.

Extra tillägg: Jag har sett att många personer skriver ➡ (Mag och Tarmkanalen) eller, enbart (Mag Tarmkanalen) och, beträffande mitt sätt att skriva ... är [ Mag- och Tarm-kanalen ] ... detta gör jag med anledning av att ordet [ Mag- ] med ett till-kopplat bindestreck och, ordet
[ Tarm- ] .. också med ett till-kopplat bindestreck skall visa att ordet [ Mag- ] och ordet [ Tarm- ] gemensamt delar på ordet som i detta fallet är [ -Kanal ]

Enligt det ovan skrivna, så handlar det om både Magsäcken:s kanaler så som, om Tarmarna:s kanaler.

Till exempel: så är In-Ór-o-Dúctus Ventriculí en ingångs-kanal till Magsäcken och .....
Ex-Ór-o-Dúctus Ventriculí är Magsäcken:s utgångs-kanal vilka tvenne ord normalt är Cardía och Pylórus .....

och jag har tidigare framfört i ett av mina skrivna inlägg, att jag finner det lustigt att man inom Läkar-området kallar både den över Mag-munnen och Hjärtat för [ Cardía ] Det Latínska ordet [ Cardía ] betyder ordagrant just Hjärtat, eller Hjärta ( ❤ ) men, inte över Mag-mun.

Mvh/
@Joker👤Mannen/

Fråga 8 missade jag, svaret är nej, inga synfel.
Citera
2024-02-16, 18:35
Medlem
Citat:

▶Fråga 8 missade jag, svaret är nej, inga synfel.

Fortsättningsvis ber jag dig vänligen att inte svara på mina långa inlägg i IBS-Tråden för än du ser och läser texten under ➡ (Mvh/ @Joker👤Mannen) samt Citat: "Inlägget är nu genomläst och färdig-redigerat samt klart för att läsas" /◀ ... slut citat/

Då jag skriver mina långa inlägg som jag bidrar IBS-Tråden med, så är det väldigt mycket för mig att hålla reda på inom min Hjärna och som jag vill, skall vara absolut korrekt skrivet då det handlar om just Mag- och Tarm-besvär.

Sedan behöver jag oftast korrigera olika parentéser som har hamnat på felaktiga platser efter det att jag postat mitt inlägg, det vill säga, att mitt motto handlar om att ett inlägg i IBS-Tråden skall se snyggt och prydligt ut vilket i sin tur leder läsaren till en bekvämare läsning av det skrivna och postade inlägget.

▶I nästa inlägg skall vi ta upp om Buken:s olika och så kallade Kvadránter och, där du kommer att få detaljerade illustrationer samt att du också kommer att få ett antal frågor ställda till dig vilka kommer att vara kopplade till dina Mag- och Tarm-problem.

Mvh/
@Joker👤Mannen/
Citera
2024-02-16, 21:00
Medlem
Citat:

Fråga 8 missade jag, svaret är nej, inga synfel.

Tack för ditt svar på ▶Fråga 8. ) och, då har vi klarat av den frågan som nu fått sitt svar vilket svar jag också har noterat.

Nu skall jag berätta för dig lite grann om Buken:s olika så kallade Kvadránter.

Detta handlar om hur, och på vilket sätt som man kan Lokalisera smärta samt varifrån smärtan har sin Utstrålning på ett korrekt sätt.

Enligt det ovan skrivna ... Detta sker med hjälpa av att man tänker sig én, Horízontell och, én, Vertikál linjer genom Naveln och sedan därefter uppdelar Buken i Fyra olika så kallade Kvadránter och, Smärt-lokalisationen beskrivs sedan med hjälp av dessa Kvadránterna.

Låt oss nu, och här nedan sett, titta på en illustration av Buken:s Fyra Kvadránter och, som sedan därefter är uppdelade i SEX olika lägen samt, vilka lägen visar den Högra och den Vänstra sidan sett.

1.◼⬅|➡◼ 2.

◼⬅|➡◼ ( 1. och 2. ) Det är den över delen till Mag- och Tarm-systemet och, den regionen kallas för ........
[ Epi-Gastr-í-et ]

◼⬅➡◼ ( 3. och 4. ) Det är den mittersta delen till Mag- och Tarm-systemet och, den regionen kallas för
[ Um-bil-ic-ál-regionen ]

◼⬅➡◼ ( 5. och 6. ) Det är den nedersta regionen av Mag- och Tarm-systemet och, den regionen kallas oftast för ................................... [ Ab-dóm-en-regionen ]

Obs❗Egentligen är Buken uppdelad i hela 9 stycken så kallade Kvadránter vilka vi i ett senare skrivet inlägg skall titta närmare på.

1.◼⬅|➡◼2.⬅|➡◼3.
4.◼⬅|➡◼5.⬅|➡◼6.
7.◼⬅|➡◼8.⬅|➡◼9.

Beträffande illustrationen som visat.

1.◼⬅|➡◼2.

➕ Buken delas först upp i Fyra Kvadránter med hjälp av ett, Horizontált streck och, ett, Vertikált streck, och därefter flyttas den Horizontála linjen en bit i uppåt-riktning och, ytterligare ett Horizontált streck blir sedan placerat under och en bit nedanför det Horizontála strecket som i första hand och ifrån början flyttades i uppå-riktning.

✔ Nu följer en fråga till dig enligt det ovan skrivna ... ▶Frågan: Har du förstått vad som står skrivet i detta inlägget ... ? ... och, har du därtill också förstått illustrationerna på ett för dig tillfredsställande sätt ... ? ... det vill säga, bild-figurerna och textstyckena tillsammans.

Obs❗... Om det är någonting som inte har infallit till din förståelse, så ber jag dig vänligen att ställa frågor till mig beträffande vad du inte fått grepp över så skall jag i min tur sedan förklara för dig på ett mera begripligare sätt.

Mvh/
@Joker👤Mannen/

🔴 Inlägget är nu genomläst och färdig-redigerat samt klart för att läsas/ ◀
Senast redigerad av JokerMannen 2024-02-16 kl. 21:24.
Citera
2024-02-16, 21:08
Medlem
Citat:
Tack för ditt svar på ▶Fråga 8. ) och, då har vi klarat av den frågan som nu fått sitt svar vilket svar jag också har noterat.

Nu skall jag berätta för dig lite grann om Buken:s olika så kallade Kvadránter.

Detta handlar om hur, och på vilket sätt som man kan Lokalisera smärta samt varifrån smärtan har sin Utstrålning på ett korrekt sätt.

Enligt det ovan skrivna ... Detta sker med hjälpa av att man tänker sig én, Horízontell och, én, Vertikál linjer genom Naveln och sedan därefter uppdelar Buken i Fyra olika så kallade Kvadránter och, Smärt-lokalisationen beskrivs sedan med hjälp av dessa Kvadránterna.

Låt oss nu, och här nedan sett, titta på en illustration av Buken:s Fyra Kvadránter och, som sedan därefter är uppdelade i SEX olika lägen samt, vilka lägen visar den Högra och den Vänstra sidan sett.

1.◼⬅|➡◼ 2.

◼⬅|➡◼ ( 1. och 2. ) Det är den över delen till Mag- och Tarm-systemet och, den regionen kallas för .......
[ Epi-Gastr-í-et ]

◼⬅➡◼ ( 3. och 4. ) Det är den mittersta delen till Mag- och Tarm-systemet och, den regionen kallas för [ Um-bil-ic-ál-regionen ]

◼⬅➡◼ ( 5. och 6. ) Det är den nedersta regionen av Mag- och Tarm-systemet och, den regionen kallas oftast för ...................................
[ Ab-dóm-en-regionen ]

Obs❗Egentligen är Buken uppdelad i hela 9 stycken så kallade Kvadránter vilka vi i ett senare skrivet inlägg skall titta närmare på.

1.◼⬅|➡◼2.⬅|➡◼3.
4.◼⬅|➡◼5.⬅|➡◼6.
7.◼⬅|➡◼8.⬅|➡◼9.

Beträffande illustrationen som visat.

1.◼⬅|➡◼2.

➕ Buken delas först upp i Fyra Kvadránter med hjälp av ett, Horizontált sträck och, ett, Vertikált sträck, och därefter flyttas den Horozontála linjen en bit i uppåt-riktning och, ytterligare ett Horizontált streck blir sedan placerat under och en bit nedanför det Horozontála strecket som i första hand och ifrån början flyttades i uppå-riktning.

✔ Nu följer en fråga till dig enligt det ovan skrivna ... ▶Frågan: Har du förstått vad som står skrivet i detta inlägget ... ? ... och, har du därtill också förstått illustrationerna på ett för dig tillfredsställande sätt ... ? ... det vill säga, bild-figurerna och textstyckena tillsammans.

Obs❗... Om det är någonting som inte har infallit till din förståelse, så ber jag dig vänligen att ställa frågor till mig beträffande vad du inte fått grepp över så skall jag i min tur sedan förklara för dig på ett mera begripligare sätt.

Mvh/
@Joker👤Mannen/

1 och 2 är i nederkant av revben?

3 och 4 är i höjd med navel?

5 och 6 är under navel ner till bäcken?
Citera
2024-02-16, 21:51
Medlem
Citat:

✔ 1 och 2 är i nederkant av revben?

✔ 3 och 4 är i höjd med navel?

✔ 5 och 6 är under navel ner till bäcken?

Jag bad dig vänligen och tidigare att inte svara på mitt skrivna inlägg för än du observerat texten under ( Mvh/ @Joker👤Mannen ) och där texten lyder Citat: "Inlägget är nu genomläst och färdig-redigerat samt klart för att läsas " ... slut citat/ ◀

Mitt föregående inlägg om Buken:s Fyra Kvadránter och dess tillagda in-delningar, krävde en tid av 24 minuters redigering innan jag var fullt tillfredsställd med inlägget.

Postat inlägg ➡ ( 21:00 ) sista redigeringen avslutad klockan: ➡( 21:24 )

Beträffande dina tidigare lämnade svar.

✔ 1. och 2. Handlar inte enbart om själva neder-kanten av Revbenen eller, att vara i nederkanten av Revbenen.

✔ 3. och 4. Handlar inte om att vara i höjd med naveln.

✔ 5. och 6. Där förstod du på ett helt korrekt sätt.

Obs❗Jag återkommer till IBS-Tråden med förklaringar till [ 1. och 2. ] samt också vad beträffar [ 3. och 4. ]

Mvh/
@Joker👤Mannen/

Ps: Till vidare vill jag önska dig en god natt utan några Mag- och Tarm-besvär, Nauséa eller huvudvärk ... Ds.
Citera
2024-02-17, 13:43
Medlem
Citat:

▶Jag själv misstänker att jag lider av magkatarr då jag brukar ha en ▶brännande, ▶sugande känsla precis vid revbensbågen, mot mitten, denna kan liknas vid känslan av att vara riktigt hungrig.

▶Då jag nu och på nytt har gått igenom dina tidigare skrivna och postade inlägg i IBS-Tråden för att sålunda trimma mina hjärn-celler lite extra samt beträffande dina Mag- och Tarm-problem och symptomer så följer ett antal nya frågor till dig nedan sett samt gällande din misstanke om att du lider av Magkatarr ➡ [ Dys-Pepsí ]

👤 Extra tillägg: Jag kommer att återkomma till IBS-Tråden inom kort beträffande de Fyra Kvadránterna och som sedan uppdelats i Sex separata Kvadránter och då gällande var någonstans som den så kallade
Epi-Gástriska regionen finns och vilka organ-delar som tillhör den Epi-Gástriska regionen.

▶Frågor beträffande din misstanke om Dys-Pepsí-besvär.

✔ Fråga A. ) Besväras du ut av Refluxéringar i samband med att du upplever den brännande och sugande känslan i din Magsäck ... ?

✔ Fråga B. ) Upplever du att din mittersta bukregion svullnar upp i samband med att du känner den brännande och sugande känslan i din Magsäck ... ?

✔ Fråga C. ) Upplever du en snabb mättnads-känsla när du intar någon föda ... ?

✔ Fråga D. ) Rapar du ofta ... ? ... eller, rapar du mycket i samband med då du upplever den brännande och sugande känslan inom din Magsäck ... ?

✔ Fråga E. ) Brukar du ... eller bara ibland, vakna upp med halsbränna ... ?

✔ Fråga F. ) I samband med att du upplever dina Magsäcks-problem, det vill säga, att det bränner och, det suger i Magsäcken ... kastar du då extra mycket Urin vid just sådana tillfällen än i jämförelse med då du inte känner av besvären från din Magsäck ... ?

✔ Fråga G. ) Har du tidigare och inom Sjukhusvården fått tagit ett så kallat Helicobacter Pylóri-prov ... ?

Mvh/
@Joker👤Mannen/

Inlägget är genomläst och färdig-redigerat samt klart för att läsas/ ◀
Senast redigerad av JokerMannen 2024-02-17 kl. 13:53.
Citera
2024-02-17, 15:50
Medlem
Citat:
▶Då jag nu och på nytt har gått igenom dina tidigare skrivna och postade inlägg i IBS-Tråden för att sålunda trimma mina hjärn-celler lite extra samt beträffande dina Mag- och Tarm-problem och symptomer så följer ett antal nya frågor till dig nedan sett samt gällande din misstanke om att du lider av Magkatarr ➡ [ Dys-Pepsí ]

👤 Extra tillägg: Jag kommer att återkomma till IBS-Tråden inom kort beträffande de Fyra Kvadránterna och som sedan uppdelats i Sex separata Kvadránter och då gällande var någonstans som den så kallade
Epi-Gástriska regionen finns och vilka organ-delar som tillhör den Epi-Gástriska regionen.

▶Frågor beträffande din misstanke om Dys-Pepsí-besvär.

✔ Fråga A. ) Besväras du ut av Refluxéringar i samband med att du upplever den brännande och sugande känslan i din Magsäck ... ?

✔ Fråga B. ) Upplever du att din mittersta bukregion svullnar upp i samband med att du känner den brännande och sugande känslan i din Magsäck ... ?

✔ Fråga C. ) Upplever du en snabb mättnads-känsla när du intar någon föda ... ?

✔ Fråga D. ) Rapar du ofta ... ? ... eller, rapar du mycket i samband med då du upplever den brännande och sugande känslan inom din Magsäck ... ?

✔ Fråga E. ) Brukar du ... eller bara ibland, vakna upp med halsbränna ... ?

✔ Fråga F. ) I samband med att du upplever dina Magsäcks-problem, det vill säga, att det bränner och, det suger i Magsäcken ... kastar du då extra mycket Urin vid just sådana tillfällen än i jämförelse med då du inte känner av besvären från din Magsäck ... ?

✔ Fråga G. ) Har du tidigare och inom Sjukhusvården fått tagit ett så kallat Helicobacter Pylóri-prov ... ?

Mvh/
@Joker👤Mannen/

Inlägget är genomläst och färdig-redigerat samt klart för att läsas/ ◀

Fråga A: ja, ibland.

Fråga B: inget jag lagt märke till.

Fråga C: ibland.

Fråga D: ja, ibland.

Fråga E: ibland gör jag det.

Fråga F: Jag har inte märkt någon koppling.

Fråga G: nej.
Citera
2024-02-17, 16:59
Medlem
Citat:
Fråga A: ja, ibland.

Fråga B: inget jag lagt märke till.

Fråga C: ibland.

Fråga D: ja, ibland.

Fråga E: ibland gör jag det.

Fråga F: Jag har inte märkt någon koppling.

Fråga G: nej.

Tack så mycket för dina svar gällande mina tidigare ställda frågor till dig och som då var:
A-B-C-D-E-F-och-G.

▶ Jag undrar, tror du, att du skulle kunna och vilja ta kontakt med din närmaste Sjukvårds-Inrättning och be om att få ta ett så kallat Helicobácter-Blodprov för att sålunda vara på den säkra sidan, det vill säga .....

att du inte besväras av en Helicobácter-Infektion inom och på Magsäcken:s ytliga Mucósa [ Slemhinnan ]

Mitt råd till dig är, att du snarast möjligt, ser till att du får ta ett Blodprov för kontroll av Helicobácter Pylóri, det räcker med att du har en lätt spridning av Helicobácter Inom din Magsäck för att det skall ge väldigt besvärande symptómer.

Jag måste också tillägga, att jag finner det väldigt egendomligt att din tidigare Läkare inte tog ett Blodprov för kontroll av just Helicobácter vilket jag också anser på det bestämdaste att din Läkare borde haft gjort då du sökte hjälp på grund av dina Mag- och Tarm-problem.

Mvh/
@Joker👤Mannen/

Inlägget är nu klart för att läsas/ ◀
Senast redigerad av JokerMannen 2024-02-17 kl. 17:03.
Citera
2024-02-17, 19:51
Medlem
Citat:

▶Jag själv misstänker att jag lider av magkatarr då jag brukar ha en brännande, sugande känsla precis vid revbensbågen, mot mitten, denna kan liknas vid känslan av att vara riktigt hungrig.

▶Enligt vad du tidigare har skrivit och berättat samt sett och läst i din Citat-Ruta ovan sett.

Jag anser att man helt enkelt sagt måste ha i åtanke beträffande dina besvär ifrån Magsäcken och de Symptómer som du besväras ut av ........

att det, utöver din egen misstanke om just beträffande Dys-Pepsí, det vill säga, Magkatarr även kan röra sig om ett litet uppkommet SÅR någonstans inom och på Magsäcken:s ytliga Mucósa [ Slemhinna ]

Ett SÅR som bara har kunnat läka till en viss grad och sålunda fortfarande finns kvar inom Magsäcken.

Det kan också handla om ett litet uppkommet SÅR inom och på Tovlfinger-Tarmens ytliga Mucósa [ Slemhinna ] och som inte har kunnat läkt fullt ut och sålunda då fortfarande finns kvar inom Tolvfinger-Tarmen.

Om man har ett litet Úlcus Ventriculí eller, ett litet Úlcus Duodení ... så uppstår oftast ett Symptóm, antingen i samband med födo-intaget eller, strax efter det, att man har avslutat sin måltid ... men, ett Symptóm kan också uppkomma flera timmar efter en intagen måltid ... det varierar från individ, till individ.

Obs❗Enligt det ovan skrivna, så skall av vikt tilläggas, att du som individ har, vid tidigare tillfällen uppvisat OKULT BLOD i dina Faeces-prover och då beträffande att 2 stycken Faeces-prover varit positiva och endast ett av de då 3 tagna Faeces-proverna, varit anmärkningsfritt.

Till det ovan skrivna följer två frågor, och nedan sett, ställda till dig.

✔ Fråga 1. ) Har du tidigare och inom Sjukvården genomgått en vanlig Magsäcks-Röntgen med kontrast-vätska ... ?

Fråga 2. ) Har du tidigare och inom ett Sjukhus blivit undersökt med ett så kallat Fiber-Optiskt instrument inom din Magsäck ... ? ... det vill säga, med hjälp av ett Gastr-o-Skopí.

Mvh/
@Joker👤Mannen/

Inlägget är nu kontrollerat och klart för
att genomläsas/ ◀
Senast redigerad av JokerMannen 2024-02-17 kl. 20:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in