Jag har svåra besvär med magen och haft det i 7 år och missat skolan helt, men har turen att fått jobb nu som går så där, men iaf så den absolut bästa lösningen för Ibs (colonn irritable) är att, innan du lägger dig ät en stor skål med fil så magen kan sova på det där så du får tillräkligt med bakterier i tarmen under natten som den saknar, sen så om du vill... det är en diet som jag ska börja med nu som är speciellt bra för magen, ät en apelsin blandat med äpple på morgon sen så äter du bara färska grönsaker, ät aldrig kött och du ska äta psyllium frön en matsked om dagen, psyllium frön går in i fickorna i tarmen och rensar naturligt så tarmen kan ta upp näringen ifrån maten bättre, psyllium frön stannar aldrig i kroppen, dom skiter du ut dagen efter :P om du ska äta frukt så ska du aldrig blanda, syrliga, söta, lr sura tillsammans för det hatar magen, och du ska ALDRIG äta bröd av något slag helst inte potatis lr ris heller för allt det är bara mjöl som magen hatar, några tips iaf... vill man leva normalt så får man ligga i, jag tycker iaf att det är värt det, sallad är fan gott också

PS! massera tarmen innan du lägger dig så tarmen börjar arbeta under natten så det är lättare på morgonen, du kan också dricka kaffe lr plommonjuice på morgonen så att magen kommer igång