Citat:
Nej, vatnik. Man är pro-ryzz om man konstant postar kreml-propaganda. Du vet som du gör. Vi som har varit med ett tag kan upptäcka ett ryzztroll på flera mils avstånd så du behöver inte försöka låsas vara "neutral" eller "emot krig". Vi vet alla vad du är och vad du går för.
Men, OK. Hur ska man, enligt dig (och din husse) få stopp på kriget. Hur ska förhandlingarna läggas upp och vad ska de handla om?
Jag har sedan tidigare ett förslag på en agenda. Du var nog inte här då så jag kan posta den igen.
I förnandlingarna mellan ryzzland och Ukraina bör följande ingå:
Storleken på krigsskadeståndet som ryzzland ska betala.
En lista på de som ska till Haag för att ställas inför rätta.
Återbördandet av de historiskt sett Ukrainska oblasterna Kursk, Belgorod och Brjansk.
Storleken på den demilitariserade zonen i ryzzland mot gränsen till Ukraina.
Återbördandet av kidnappade Ukrainska barn.
Som du ser, vatnik, finns det mycket att förhandla om. Zelenskyj själv har sagt att han är villig att kompromissa i alla fall när det gäller Belgorod. När det gäller den demilitariserade zonen kan den säkert villkoras med Ukrainas kommande medlemskap i Nato. När de väl är med kommer ryzzen inte våga sticka dit nosen och då behövs ju ingen demilitariserad zon.
Vad säger du, vatnik? Du som är emot krig måste väl tycka att detta är ett jättebra förslag.
Men, OK. Hur ska man, enligt dig (och din husse) få stopp på kriget. Hur ska förhandlingarna läggas upp och vad ska de handla om?
Jag har sedan tidigare ett förslag på en agenda. Du var nog inte här då så jag kan posta den igen.
I förnandlingarna mellan ryzzland och Ukraina bör följande ingå:
Storleken på krigsskadeståndet som ryzzland ska betala.
En lista på de som ska till Haag för att ställas inför rätta.
Återbördandet av de historiskt sett Ukrainska oblasterna Kursk, Belgorod och Brjansk.
Storleken på den demilitariserade zonen i ryzzland mot gränsen till Ukraina.
Återbördandet av kidnappade Ukrainska barn.
Som du ser, vatnik, finns det mycket att förhandla om. Zelenskyj själv har sagt att han är villig att kompromissa i alla fall när det gäller Belgorod. När det gäller den demilitariserade zonen kan den säkert villkoras med Ukrainas kommande medlemskap i Nato. När de väl är med kommer ryzzen inte våga sticka dit nosen och då behövs ju ingen demilitariserad zon.
Vad säger du, vatnik? Du som är emot krig måste väl tycka att detta är ett jättebra förslag.
Hade givetvis varit bra om Ryssland gick med på dessa krav för att få slut på kriget, men nu är det ganska orealistiskt just med tanke på att Ukraina inte är i någon position där de kan ställa sådana typ av krav. Det är ju Ryssland som invaderar Ukraina, inte tvärtom.