2024-02-17, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av onibaba
Den länken har exakt det du efterfrågar, med händelser från de senaste 24 timmarna, över hela fronten där Ukraina är under konstant artillerield. Du måste ju ha någon sorts funktionsnedsättning om du inte kan se det, och bara repeterar samma sak som man sagt sedan 2022.

Nej, du verkar ju helt hjärndöd.

Under de senaste 12 timmarna finns det en - säger en (!) - enda artilleribeskjutning rapporterad.

I Lyptsi.

Vad är det för 24/7/365/130 mils-beskjutning?

Var det den enda länken du kan erbjuda? Vad kommer nu? Bolibompa?
Senast redigerad av ABanderas68 2024-02-17 kl. 12:30.
Citera
2024-02-17, 12:30
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
https://liveuamap.com/
för länken.
Är grushögen Avdiivka mer värt än 2st SU -34 + 1st SU-35 som verkar trillat ned idag..?
Citera
2024-02-17, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Ryssar hotar med detta mest hela tiden.
Tiden är inne att slå till först, innan det är försent.
Låt oss utrota ondskan i öst. Inte minst Putin.

Jag vänder mig starkt mot personer som delar in allt i ont/gott , svart/vitt.. dessa religiösa ledar-hjärnor som styr i Ukraina, USA, Afghanistan, Ryssland, Israel, Gaza och numera även svensk militär och regering, är root-cause till krigen vj ser. Länder som inte ser världen så svartvitt är de som skapar fred, förståelse och tar bort grogrund till de idiotiska konflikter som dogmatiska; religösa hjärnorna i värden skqpqr genom hat ich sedan, hejar fram, med det förgöriskt onda argumentet att det "goda" måste förhöra det "onda".. Att det onda kan utrotas med ännu mer ondska och terrorism.. Att "the best way to handle a bad guy with a gun is a good guy with a gun" .. som varken funkar på liten nivå med skolskjutningar, eller på global nivå med "genocide for peace" som Israel mfl anammar, eller i Ukraina konflikten.

Ukraina borde omedelbart byta ledning och jobba för en möjlig uppdelning, avspänning och anslutning till väst. Istället för att jaga orealistiska mål som att erövra Krim eller "besegra" en kärnvapenmakt militärt, och sluta med de eskalerande terroristattackerna mot civila infrastruktur i stort.
Citera
2024-02-17, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Nej, du verkar ju helt hjärndöd.

Under de senaste 12 timmarna finns det en - säger en (!) - enda artilleribeskjutning rapporterad.

I Lyptsi.

Vad är det för 24/7/365/130 mils-beskjutning?

Var det den enda länken du kan erbjuda? Vad kommer nu? Bolibompa?

Herregud, ska du nu sitta och dra i halmstrån? Tror du någon sitter och uppdaterar sidan live så fort en bomb trillar ner? Du kan ju scrolla lite så ser du att det finns gott om rapporter över hela fronten.
Citera
2024-02-17, 12:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Oooh. Very nice. 2 SU-34 och en SU-35 tydligen nedskjutna.

https://t.me/channel24_ua/121735

Hur niece som helst.

Den ukrainska demilitariseringen av pissryzzland fortsätter med oförminskad styrka.
Citera
2024-02-17, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
för länken.
Är grushögen Avdiivka mer värt än 2st SU -34 + 1st SU-35 som verkar trillat ned idag..?

Värde för vem? Personligen har jag ingen åsikt, just eftersom jag inte stödjer kriget. För Ryssland? Mycket möjligt, men det kan någon annan klargöra.
Senast redigerad av onibaba 2024-02-17 kl. 12:39.
Citera
2024-02-17, 12:37
Bannlyst
Citat:
Herregud, ska du nu sitta och dra i halmstrån? Tror du någon sitter och uppdaterar sidan live så fort en bomb trillar ner? Du kan ju scrolla lite så ser du att det finns gott om rapporter över hela fronten.

Halmstrån? Jag skiter väl i vem eller hur sidor du länkar till administreras, helt ointressant för mig. Det är ju du som länkar!

Det är du som påstår att länken bevisar ditt påstående - vilket den inte gör. Snarare motbevisar.

Och då naturligtvis istället bevisar att du är ett opålitligt, ljugande rysstroll, en ohederlig rysshora.

QED.

Men det visste ju alla egentligen, när vi såg ditt första inlägg i tråden.
Citera
2024-02-17, 12:40
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Jag vänder mig starkt mot personer som delar in allt i ont/gott , svart/vitt.. dessa religiösa ledar-hjärnor som styr i Ukraina, USA, Afghanistan, Ryssland, Israel, Gaza och numera även svensk militär och regering, är root-cause till krigen vj ser. Länder som inte ser världen så svartvitt är de som skapar fred, förståelse och tar bort grogrund till de idiotiska konflikter som dogmatiska; religösa hjärnorna i värden skqpqr genom hat ich sedan, hejar fram, med det förgöriskt onda argumentet att det "goda" måste förhöra det "onda".. Att det onda kan utrotas med ännu mer ondska och terrorism.. Att "the best way to handle a bad guy with a gun is a good guy with a gun" .. som varken funkar på liten nivå med skolskjutningar, eller på global nivå med "genocide for peace" som Israel mfl anammar, eller i Ukraina konflikten.

Ukraina borde omedelbart byta ledning och jobba för en möjlig uppdelning, avspänning och anslutning till väst. Istället för att jaga orealistiska mål som att erövra Krim eller "besegra" en kärnvapenmakt militärt, och sluta med de eskalerande terroristattackerna mot civila infrastruktur i stort.
Ännu bättre vore om Du vänder dig till putte den lille och Ryssland istället , då de har inget i Ukraina att göra utan ska hålla sig innanför sin egen gräns. Ukraina ska bara fortsätta att utrota inkräktarna, precis så länge de SJÄLVA vill, tills dessa inser att de inte har något annat än död att hämta och återvända till misären i Ryssland..
Citera
2024-02-17, 12:42
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:

Vad tycker zelensky skulle gjort från början när grannlandet/stormakten/kärnvapenmakten ville ta landet ifrån honom? Röda mattan? Förhandlat bort halva Ukraina, 1/4, 3/4 ?
Jag tycker han gjorde rätt som bad om hjälp, Väst skulle satt ner foten mycket hårdare mot diktaturen Ryssland.
Citera
2024-02-17, 12:46
Medlem
Citat:

Precis, det är ett gravt problem i dagens samhälle. Just polariseringen som skett, man är antingen det ena eller det andra. Egentligen handlar det mer om människans natur, det är lättare att lyssna och få instruktioner, än att tänka själv. Kristisk tänkande är något som blir mer och mer sällsynt för var dag som går.
Citera
2024-02-17, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
Ännu bättre vore om Du vänder dig till putte den lille och Ryssland istället , då de har inget i Ukraina att göra utan ska hålla sig innanför sin egen gräns. Ukraina ska bara fortsätta att utrota inkräktarna, precis så länge de SJÄLVA vill, tills dessa inser att de inte har något annat än död att hämta och återvända till misären i Ryssland..

Självklart. Men just i detta fall verkar Putin både mer kompromissvillig ocb sökande av dialog, förhandlingar, sätt att avsluta kriget utan att förlora ansiktet, än den Ukrainska ledningen. Han påstår ideligen att han önskar dialog i frågan, såväl med Ukraina som USA, väst. Så varför inte syna detta, och seriöst försöka med möten, diplomati, dialog istället för enbart mer missiler,, och totalt orealistiska uppsatta mål med kriget från Ukraindkt håll?
Senast redigerad av slipperyslope 2024-02-17 kl. 12:56.
Citera
2024-02-17, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onyourknee
Vad tycker zelensky skulle gjort från början när grannlandet/stormakten/kärnvapenmakten ville ta landet ifrån honom? Röda mattan? Förhandlat bort halva Ukraina, 1/4, 3/4 ?
Jag tycker han gjorde rätt som bad om hjälp, Väst skulle satt ner foten mycket hårdare mot diktaturen Ryssland.

Frågan är nog mer vad de skulle gjort från 2014 fram till 2022, än vad de gjorde när konflikten eskalerade till en fullständig invasion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in