2024-02-16, 17:56
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Saletros, Pittas, och Ayari Jr kan alla gå för 40+ om dom fortsätter på inslagen väg från förra säsongen.
Men tycker du att detta är ett troligt scenario som kommer utspela sig 2024?
Svara nu inte "det är iaf inte omöjligt" för då kommer jag ställa frågan på nytt.

Saletros är 29 och Pittas fyller 28...
Citera
2024-02-16, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Haha nej, Salétros och Pittas kommer absolut inte gå för 40+. Ni köpte båda för mindre än 10 och de kommer inte fyrdubbla i värde lagom till 30.

Beredd att kanske hålla med på Saletros då han redan varit utomlands några år med blandade resultat men fin avslutning utomlands, men pittas däremot kan absolut gå för 40+ och mer kanske till och med 50+ om han fortsätter som han avslutade förra säsongen och nu när han fått en hel försäsong med laget.
Känns som att AIK verkligen kan ha hittat rätt där, målskyttar är värda en del, och kan den talanglösa gå för 100+ till Tottenham ser jag inga hinder att Pittas kan gå för 50+
Musa däremot lär ni väl få betala för att bli av med
Citera
2024-02-16, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
AIK omsätter dock årligen 250MSEK. Det ör mycket pengar att spendera på truppen. Problemet för dem är att de brukar slösa bort pengarna på värdelösa spelare.
Tur att ni sålde Kusi-Asare!

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/aiks-roda-siffror-gick-back-med-21-miljoner-kronor/
Citera
2024-02-16, 18:04
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Alltid en komiker du?
Gnaget skulle kanske kunna bli bäst i stan den här säsongen. Men helt meningslöst att tippa. Har nästan aldrig rätt - förutom att gais skulle gå upp förra säsongen. Standard makrillarna förörvrigt att hajpa upp laget rejält när man håller på att gå upp i serier. Och för att senare ha rätt lamt publikdrag i allsvenskan. De är långt ifrån att vara i klass med Stockholmslagen. Glenn kan iaf jämföra sig med oss.
Jarå, försöker gör man ju. Du är inte så dålig själv, jag skrattade högt och länge när jag läste Ljungby-jabben.

Denna säsongen känns väldigt öppen, men sen tippade jag oss som dark horse förra säsongen och fick uppleva total förnedring när truppen bestämde sig att ställa sig på alla fyra och ge fri access till precis alla, så vad fan vet jag?
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Men tycker du att detta är ett troligt scenario som kommer utspela sig 2024?
Svara nu inte "det är iaf inte omöjligt" för då kommer jag ställa frågan på nytt.

Saletros är 29 och Pittas fyller 28...
Hur gammal var Berisha när ni sprängde banken? Saletros är 27 för övrigt.
Citera
2024-02-16, 18:07
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Beredd att kanske hålla med på Saletros då han redan varit utomlands några år med blandade resultat men fin avslutning utomlands, men pittas däremot kan absolut gå för 40+ och mer kanske till och med 50+ om han fortsätter som han avslutade förra säsongen och nu när han fått en hel försäsong med laget.
Känns som att AIK verkligen kan ha hittat rätt där, målskyttar är värda en del, och kan den talanglösa gå för 100+ till Tottenham ser jag inga hinder att Pittas kan gå för 50+
Musa däremot lär ni väl få betala för att bli av med
Pittas kommer absolut inte gå för 40+ eller 50+. Skärp dig för fan.
Citera
2024-02-16, 18:08
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Jarå, försöker gör man ju. Du är inte så dålig själv, jag skrattade högt och länge när jag läste Ljungby-jabben.

Denna säsongen känns väldigt öppen, men sen tippade jag oss som dark horse förra säsongen och fick uppleva total förnedring när truppen bestämde sig att ställa sig på alla fyra och ge fri access till precis alla, så vad fan vet jag?

Hur gammal var Berisha när ni sprängde banken? Saletros är 27 för övrigt.
Så du menar att det är troligt att ni säljer en eller flera av de nämnda för 40+ miljoner, är det korrekt uppfattat?
Citera
2024-02-16, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Pittas kommer absolut inte gå för 40+ eller 50+. Skärp dig för fan.

Chansen är ju betydligt större i alla fall än att ni får sålt Musa för 20+
Citera
2024-02-16, 18:21
Medlem
Teus avatar
Citat:
Så du menar att det är troligt att ni säljer en eller flera av de nämnda för 40+ miljoner, är det korrekt uppfattat?
Ja det är korrekt uppfattat. Jag är inte alls orolig över Berntsens förmåga i att ta betalt för spelare. Detta är en bevisad kvalitet över en lång karriär men vilken vi såg tydligt när han skeppade iväg Tihi för 20 mille och en blek Billy med utgående kontrakt för 10 förra säsongen.
Senast redigerad av Teu 2024-02-16 kl. 18:24.
Citera
2024-02-16, 18:25
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ja det är korrekt uppfattat. Jag är inte alls orolig över Berntsens förmåga i att ta betalt för spelare vilket vi såg tydligt när han skeppar Tihi för 20 mille och en blek Billy med utgående kontrakt för 10.
Ok. Det hedrar dig att det inte bara handlade om att spåra ut diskussionen med orimliga scenarion, utan du står faktiskt för det.
Jag håller inte med om att det är troliga scenarion, men jag kan förstås ha fel. Ayari är väl den som känns närmast isf, men då måste han ta det där steget jag inte sett han ta i någon av träningsmatcherna iaf.

Vi får återkomma i frågan.
Citera
2024-02-16, 18:32
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ok. Det hedrar dig att det inte bara handlade om att spåra ut diskussionen med orimliga scenarion, utan du står faktiskt för det.
Jag håller inte med om att det är troliga scenarion, men jag kan förstås ha fel.
Vi får återkomma i frågan.
Det finns ju alltid ett frågetecken och en X factor i sånt här, och det gäller inte bara oss, men det finns flera spelare i vår trupp som kan steppa upp och spelare som kan steppa ner. 2024 kan t ex bli Ayari's säsong där han säljs för betydligt mer än 40, men han kan också bli nedsparkad i premiären och inte våga röra bollen resten av säsongen.

Med vilken säkerhet kan du exempelvis säga att lemmy inte festar till det inför någon av era matcher och kastat en kaktus i ansiktet på Djukanovic?
Citera
2024-02-16, 18:36
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Det finns ju alltid ett frågetecken och en X factor i sånt här, och det gäller inte bara oss, men det finns flera spelare i vår trupp som kan steppa upp och spelare som kan steppa ner. 2024 kan t ex bli Ayari's säsong där han säljs för betydligt mer än 40, men han kan också bli nedsparkad i premiären och inte våga röra bollen resten av säsongen.

Med vilken säkerhet kan du exempelvis säga att lemmy inte festar till det inför någon av era matcher och kastat en kaktus i ansiktet på Djukanovic?
Jag tycker bara det är viktigt att skilja på vad som "kan hända" och vad som är "troligt".

Vi "kan" sälja Boudah för 40m+ (eller att Djukanovic får en kaktus i ansiktet), men det är inte särskilt troligt och därför ointressant att spekulera i. Om några månader kan det vara helt andra förutsättningar som gör frågan intressant, men inte idag.
Citera
2024-02-16, 19:06
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ja det är korrekt uppfattat. Jag är inte alls orolig över Berntsens förmåga i att ta betalt för spelare. Detta är en bevisad kvalitet över en lång karriär men vilken vi såg tydligt när han skeppade iväg Tihi för 20 mille och en blek Billy med utgående kontrakt för 10 förra säsongen.
Varför kallades Bilal för Billy? Det är sjukt fult på en snubbe som hade huvudrollen jämte Hanks i Captain Phillips. En Billy spelar i Djurgården och ser ut som Philip Haglund
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in