Citat:
Ursprungligen postat av
Sulan7
Ja det är jobbigt att se samtidigt som jag inte kan sluta! Nu är hon inne på polisstation, kan bli spännande!
Filmade hon? Det är inte tillåtet, hade kunnat bli spännande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lailatjej
Skaffa nytt konto, tar ca 3 min. Ett måste med 10-15 konton med dessa blockgalna tomtar. Fördelen är att dom själva blir avstängda med jämna mellanrum och när dom startar nya konton kan man återanvända sina gamla som då inte är blockade längre.

EDIT: Nej! Hon har sin efterblivna skylt med söönen på med sig på polisstationen!

Det låter extremt ansträngande att behöva rodda med ett helt kontoarkiv, jag fortsätter nog sitta på fingrarna
Citat:
Ursprungligen postat av
Sulan7
”Har du tappat din plånbok i Stockholm?”
”Jag blev tvingad av socialtjänsten att åka till Huddinge för dom har kidnappat min son på falska grunder” 😀
Rättshaverism är ett stort problem bland våra största myndigheter. Det är ett så stort problem att hanteringen är en stående punkt på mötesagenda och personalmöten. Vi har otaliga människor i det här landet som satt i system att begära ut handlingar "bara för att". Det innebär att en anställd kan behöva avsätta både en och två dagar till att ta ut och sekretessbehandla utbegärt material. Detta är så klart rättshaveristernas syfte, dessvärre verkar de inte ha förståelse för att det blir kontraproduktivt eftersom det sker på bekostnad av övrig handläggning, hjälpbehövande och skattemedel.
Citat:
Ursprungligen postat av
adina
Verkligen bra råd som gör att det i värsta fall blir ett akut omhändertagande kanske med polis. Att tro att människor har möjlighet att akut flytta med sina barn utan att ha ny bostad och ett nytt arbete är ju bara trams
Ja. Dessutom fungerar det inte att fly orosanmälningar. Idag samverkar kommunerna med varandra när det gäller barn.