2024-02-16, 13:45
Medlem
asterisk99s avatar
NU ser vi följande:

Citat:
IVO:s ställningstagande till ditt klagomal

Du har skickat in ett klagomål till Inspektionen för värd och omsorg (IVO) om Familjerätten Sydost i Enskede-Arsta-Vantörs stadsdelsnämnd.

IVO kommer i nuläget inte att genomföra någon tillsyn av verksamheten. Ansvariga for verksamheten är skyldiga att ta hand om och utreda klagomål och synpunkter. Du har därför möjlighet att skicka ditt klagomål direkt till ansvariga för den berörda verksamheten och fa det utrett.

IVO granskar inte klagomålet i den del som gäller tjänstefel. Tjänstefel regleras i
brottsbalken och faller under allmänt tal. Det är därmed en uppgift for åklagare att väcka talan om sådana brott och en uppgift for polisen att utreda dem.

Vi har registrerat dina uppgifter och kan komma att använda dem tillsammans med andra uppgifter för att göra riskanalyser inför kommande tillsyner. Vi prioriterar att genomföra tillsyn där vi bedömer att riskerna för brukare och patienter är störst.

Tillsynen innebär en granskning av att verksamheten uppfyller krav och mal enligt lagar och andra föreskrifter samt beslut som meddelats med sådana föreskrifter (13 kap. 2 § första stycket SoL).

Det finns dock inte någon bestämmelse som innebär att IVO är skyldig att utreda en anmälan frän en enskild person.

Inspektionen för värd och omsorg
2024-02-16, 13:47
Avslutad
Nu ger Palm sina följare rådet att inte samarbeta med soc vid orosanmälan för deltagande är frivilligt. Steg nr två är att flytta.

Vill hon att andra ska hamna i samma situation?
2024-02-16, 13:49
Medlem
Lejonmamman ringer polisen och börjar med att klaga på att hon ringt hela veckan. Börjar mumla om att hennes körkort är i Stockholm. Hon får frågan om hon tappat bort sin plånbok i Stockholm. Lejon mumlar irriterat om att hon måste berätta allt igen. Polisen säger att hon bara frågar och säger ”Ja eller Nej?”. Lejon lägger på med orden ”Jävla förbannade bitch”. Intressant ändå att hon har så höga krav på hur hon vill bli bemött men saknar helt självinsikt på hennes eget beteende.
2024-02-16, 13:54
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliseei
Lejonmamman ringer polisen och börjar med att klaga på att hon ringt hela veckan. Börjar mumla om att hennes körkort är i Stockholm. Hon får frågan om hon tappat bort sin plånbok i Stockholm. Lejon mumlar irriterat om att hon måste berätta allt igen. Polisen säger att hon bara frågar och säger ”Ja eller Nej?”. Lejon lägger på med orden ”Jävla förbannade bitch”. Intressant ändå att hon har så höga krav på hur hon vill bli bemött men saknar helt självinsikt på hennes eget beteende.

Och nu visar hon butiker som stängt för att hon brukade stå där och demonstrerar "De blev irriterade istället för att hjälpa".
Det går utför här alltså.
2024-02-16, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Och nu visar hon butiker som stängt för att hon brukade stå där och demonstrerar "De blev irriterade istället för att hjälpa".

Ja det är jobbigt att se samtidigt som jag inte kan sluta! Nu är hon inne på polisstation, kan bli spännande!
2024-02-16, 13:56
Medlem
asterisk99s avatar
Citat:

Lejonmamman har blockat mig då jag skrev något "olämpligt"
tråkigt, skänns som att går miste om en del där.
2024-02-16, 13:58
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asterisk99
Ja, kan se själva avsnittet:
"AVNITT 33: FUCK FAMILY UNITED - BLIVIT MANIPULERADE- VI BACKAR INTE
MISSTANKE KRING SEXUELLA BROTT MOT BARN- VI TAR AVSTÄND"

men det går inte att spela upp.

Va konstigt, det funkar för mig.
2024-02-16, 13:59
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Du får göra som jag ock skaffa ännu ett konto haha.
2024-02-16, 14:01
Medlem
Citat:
Du får göra som jag ock skaffa ännu ett konto haha.

2024-02-16, 14:13
Avslutad
Citat:

Skaffa nytt konto, tar ca 3 min. Ett måste med 10-15 konton med dessa blockgalna tomtar. Fördelen är att dom själva blir avstängda med jämna mellanrum och när dom startar nya konton kan man återanvända sina gamla som då inte är blockade längre.

EDIT: Nej! Hon har sin efterblivna skylt med söönen på med sig på polisstationen!
Senast redigerad av Lailatjej 2024-02-16 kl. 14:16.
2024-02-16, 14:14
Medlem
asterisk99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Skaffa nytt konto, tar ca 3 min. Ett måste med 10-15 stycken med dessa tomtar.

jag väljer att inte skriva något allt till Sofia.
man vill väl inte bli kallad för en "nolla" LOL

vad är det för samtal vi hör nu ?
är det hennes advokat och någon fritidsledare som har ett samtal ?
2024-02-16, 14:14
Medlem
”Har du tappat din plånbok i Stockholm?”

”Jag blev tvingad av socialtjänsten att åka till Huddinge för dom har kidnappat min son på falska grunder” 😀

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in