2024-02-16, 12:31
Medlem
Smekarn87s avatar
Revolutionen äter sina barn. Det kommer komma en stor backlash som det alltid gör när man försöker sig på social ingenjörskonst.
Citera
2024-02-16, 12:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MuslimSlayer
Det är fan ta mig helt sjukt att feministerna lyckats sabba en hel generation kvinnor och plåga en hel generation män. Jag är lite hämndlysten ska jag inte sticka under stolen med.

Ta och ge dig för helvete. Hur många generationer har inte ni vidriga machomän förstört med era övergrepp på barn och allt möjligt.

Feminismen kommer fortsätta vara stark. Ni lägre stående män som skriver i tråden får flytta till Sydamerika eller hålla er till fattiga skitländer i central och östeuropa om ni inte vill ha feminism. FLYTTA FÖR FAN
Citera
2024-02-16, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Nja. Sverige var rikt och ett land som sågs som en förebild, men det var innan feminismen tog över. Nu hör man inte längre till toppskiktet och rasar i all statistik. Idag ses Sverige mera som ett avskräckande exempel på vad dåliga vägval kan leda till. Feminism, invandring, politisk likriktning etc. Allt det där har dragit ner Sverige till nära på skräpstatus.

Men det går åt rätt håll. Miljöpartiet, Vänsterpartiet etc backar i det långa loppet. Snart är dom borta.

Nej, Sverige blev rikt ca 60-70 tal, då hade feminismen existerat som aktiv politisk rörelse i över hundra år. Feminism är helt enkelt en essentiell del av allt som bidragit till att vi blivit det vi är idag.

Vi hör fortfarande till "toppskiktet" att dessa saker fluktuerar lite upp och ner är inget konstigt alls.
Skillnaderna mellan nationerna i toppen är ofta oerhört liten.

Och berätta...VAD exakt är det som du anser drar ner Sverige? hmm?

VAD exakt i hur invandrare "beter sig" är det din sort är så kritisk till egentligen?
VAD i gängkriminalitet ex.? Är det jämställdheten? Kvinnornas agerande?

Seriöst ni tänker så vimsigt och motsägande bitvis så man blir mörkrädd.
Citera
2024-02-16, 12:52
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
Jag har en fundering kring det här med feminism och även andra delar av wokekulturen och dess framtid. Nu har vi ju som många förstår nått lite tuffare tider i tex Europa med höjda räntor , finansiell osäkerhet och krig bara runt hörnet. Samtidigt har många blivit närmast radikaliserade av feminism och mycket annat vänstertrams där tex manshatet vuxit sig starkt.

Jag tror att allt detta kommer börja vända åt det bättre snart nu när folk kanske börjar få verkliga bekymmer att fokusera på så att man inte längre har tid eller plats åt att lalla runt på detta vis, för det anser jag att inte minst Wokisterna har gjort de senaste framförallt 10 åren varav de senaste 5-7 åren har det nått nästintill ohållbara nivåer.

Och nu när jag har sagt mitt om detta vill jag höra er syn på saken. Givetvis välkomnar jag alla svar , både för och emot.

Individualismen i väst kommer bara att tillta, och då kommer de där kulturerna dö. Jämställdhet kan inte bli ett individuellt projekt, för man måste ha någon att vara jämställd i förhållande till.
Att vita människor slutat bilda familj och skaffa barn är ett resultat av individualismen, inget annat. Att någon tar till en feministisk ursäkt är en bisak.
Däremot gör individualismen det möjligt att göra alla möjliga bisarra ställningstaganden - inklusive feministiska sådana - eftersom det inte längre anses rimligt att ta social hänsyn i sitt tyckande. Därför förvandlar individualismen både män och kvinnor till kompromisslösa, gnälliga offerkoftor.

Alla som träffat en livs levande feminist av modernt snitt, vet att de inte är särskilt intresserade av samhällsförändring. De är intresserade av indignation, och av att få utlopp för frustration. De politiska partierna slår knut på sig själva för att engagera unga wokister, men utan framgång. De klagar bara på internet, tills de tröttnar och kollar på netflix i stället. Det är inte en kraft för förändring direkt.
Citera
2024-02-16, 12:53
Medlem
Woke folket och kvinnor valde att riva ner och hata sin starkaste fästning som var väst.

Nu krakelerar väst och kvinnor får smaka på kinesisk, muslimsk och öst europeisk feminism.

Kvinnor borde gå ut och protestera mot feminism som orsakat stor skada och är den bakomliggande orsaken till att kvinnor inte kan gå ut ensamma längre, gå på badhus eller åka taxi etc.
Citera
2024-02-16, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vad säger det? tycker du?

Att du har noll självinsikt.

Citat:
jag byter inte konto, jag blir väldigt sällan varnad och har aldrig blivit avstängd, alltså bibehåller jag min historik.
Jag har medvetet valt ett område där jag vill göra en debattinsats.

Jag tackar dig för din "debattinsats" eftersom att du är bra på att få folk att vända sig ifrån feminismen. Men det är inte mycket till debatt du sysslar med, eftersom att du springer iväg från varje debatt när du blir krossad.

Citat:
Och vem exakt uttrycker missnöje här? Är det ni som sitter och gnäller över feminism och kvinnors rättigheter och möjligheter....eller är det jag som tar feminism i försvar?
hmm?

Jag har sambo, alltså lever jag i en familj.

Att ha en sambo är inte att ha familj. Att ha en man, alltså gift, och barn - det är en familj. Du skulle må bra av att leva i din naturliga miljö, och vara det du egentligen är, nämligen en kvinna som lever i harmoni med det motsatta könet där de hjälps åt, istället för att som nu, gå in i en manlig roll och försöka konkurrera med det motsatta könet. Det är inte märkligt att du är oerhört frustrerad när du försöker vara något du inte är.

Citat:
Säger en hel del om er att ni ständigt uttrycker så mycket korkade lögner.

Det säger mycket om dig att du springer iväg varje igång feminismens historia och ideologiska brister blir avslöjade.

Feminismen har ingen framtid just på grund av det är en ideologi som raserar civilisation, är självförstörande, dekadent, vägrar acceptera verkligheten och inte är demografiskt hållbar då födelsetalen är för låga för att överleva på längre sikt. Så även i ett scenario där feminismen "vinner" så kommer den ändå förlora i slutändan.
Citera
2024-02-16, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Att du har noll självinsikt.

Jag tackar dig för din "debattinsats" eftersom att du är bra på att få folk att vända sig ifrån feminismen. Men det är inte mycket till debatt du sysslar med, eftersom att du springer iväg från varje debatt när du blir krossad.

Att ha en sambo är inte att ha familj. Att ha en man, alltså gift, och barn - det är en familj. Du skulle må bra av att leva i din naturliga miljö, och vara det du egentligen är, nämligen en kvinna som lever i harmoni med det motsatta könet där de hjälps åt, istället för att som nu, gå in i en manlig roll och försöka konkurrera med det motsatta könet. Det är inte märkligt att du är oerhört frustrerad när du försöker vara något du inte är.

Det säger mycket om dig att du springer iväg varje igång feminismens historia och ideologiska brister blir avslöjade.

Feminismen har ingen framtid just på grund av det är en ideologi som raserar civilisation, är självförstörande, dekadent, vägrar acceptera verkligheten och inte är demografiskt hållbar då födelsetalen är för låga för att överleva på längre sikt. Så även i ett scenario där feminismen "vinner" så kommer den ändå förlora i slutändan.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Familj
Citat:
I en allmän kontext är en familj en grupp människor som förenas genom blodsband, äktenskap, partnerskap, syskonskap eller samboförhållande.
Du bör nog läsa på om vad ord betyder innan du slänger dig med dom

Anledningen att man inte kan debattera med dig är att dina "fakta" är baserade på åsikter. Till exempel att sambo och barn inte är familj.

Äktenskap är ett juridiskt begrepp. Det är ingen naturlag som du verkar tro.

Men om de är äktenskap man ska gå efter så är en kvinna som är gift med en kvinna mer familj än en kvinna som är sambo med en man.
Senast redigerad av Hemvarare 2024-02-16 kl. 13:02.
Citera
2024-02-16, 13:03
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare
Kan du peka ut vad som var "hat" i dedär?

Måste vara jobbigt att vara så lättkränkt att man uppfattar ifrågasättande som hat

Alla är lättkränkta idag och det beror på att det är så lite kärlek i västvärlden idag. Alla hatar på varandra. Det är liberalismens och individualismens onda kraft.
Citera
2024-02-16, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Alla är lättkränkta idag och det beror på att det är så lite kärlek i västvärlden idag. Alla hatar på varandra. Det är liberalismens och individualismens onda kraft.

Du får gärna svara på frågan

Föresten trodde jag allt var feminismens fel?
Citera
2024-02-16, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetUsynlige
Tredje vågens feminism var aktuellt mellan ca 2010-2020 och det som fick 90% av dessa feminister att sluta kalla sig feminister var att att dom blev äldre och växte upp och lärde sig om hur världen fungerar och att en kvinnas bästa vän här i världen, är en bra man.

Jag gillar att se att kommande generationer av kvinnor verkar vara så extremt feminina. Som en sorts comeback för vad feministerna gjorde med 90-talisterna. Feminismen har gjort en hel generation fula, överviktiga och vissa tjejer steriliserade sig även innan dom ens fyllt 30 Nu är dom ensamma, röker gula blend och arbetar Dumma brudar, ni skulle lyssnat på oss män som ändå självfallet har erat bästa i åtanke. Ni kvinnor som lyssnade har ju blivit rikligt belönade, tack för er tillit till oss riktiga alfamän. ♥️
Intressant att du tar upp just tredje vågens feminism. De första vågorna var nödvändiga för att åstadkomma ett jämställt samhälle. Sen spårade det ur. En olycklig följd av tredje vågen är avmaskuliniseringen av många unga män, som vi idag återfinner bland incels, könsrollssvaga hemmasöner, halvfjollor mm.
Men eftersom utvecklingen går fram och tillbaka med stormsteg är jag rädd att det kan komma en fjärde våg, kanske efter det att dagens starka män har lyckats återskapa det goda samhället. Då alla fått det bra igen är det dags för missnöjet att börja gro.
Citera
2024-02-16, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetUsynlige
Tredje vågens feminism var aktuellt mellan ca 2010-2020 och det som fick 90% av dessa feminister att sluta kalla sig feminister var att att dom blev äldre och växte upp och lärde sig om hur världen fungerar och att en kvinnas bästa vän här i världen, är en bra man.

Jag gillar att se att kommande generationer av kvinnor verkar vara så extremt feminina. Som en sorts comeback för vad feministerna gjorde med 90-talisterna. Feminismen har gjort en hel generation fula, överviktiga och vissa tjejer steriliserade sig även innan dom ens fyllt 30 Nu är dom ensamma, röker gula blend och arbetar Dumma brudar, ni skulle lyssnat på oss män som ändå självfallet har erat bästa i åtanke. Ni kvinnor som lyssnade har ju blivit rikligt belönade, tack för er tillit till oss riktiga alfamän. ♥️

Bland dagens unga är det extremt pinsamt att kalla sig för feminist(och vänster överlag), och behovet och längtan efter mer traditionella könsroller är större än någonsin i denna digitala förvirrade värld. Det är mycket positivt att feminismens subversiva och destruktiva budskap så kraftigt förkastas av den nya unga generationen, men det är långt kvar innan feminismens och individualismens grepp om landet har tillintetgjorts.

Alla bittra medelåldersfeminister ser med fasa på den unga generationen, och kan inte förstå deras inställning - dessa människor är helt ur fas med tiden vi lever i.
Citera
2024-02-16, 13:53
Medlem
LucNNs avatar
Feminism är för att skapa splitting mellan semiter och västerlänningar, och mellan kollegor och män och kvinnor för att försvaga gemenskapet, minska tilliten till allmänheten, krossa gemensamma projekt och säkra en svag population som kan kuvas under turbokapitalism i en Disney-värld där du jobbar för endast mat, vatten och en kassa att bo i till lägre pris en att hålla en slav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in