2024-02-16, 11:15
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej "kunskap" är helt och hållet något man förvärvar.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kunskap
Du använde fel ord, de ord du borde använt är gener eller biologiska egenskaper eller dylikt.

Har redan kommenterat TS, vilket du kan läsa ovan.
Att feminism som politiska rörelser är på väg bort i vår del av världen beror på att feminism har börjat närma sig sitt mål.
Vilket alltså X antal misogyna snubbar sitter och "gråter över" på detta forum, knappast jag.
33K inlägg över ett årtionde och i princip alla om feminism säger något om dig. Du är ett bevis på hur destruktiv feminismen är, all din energi går åt att sitta och må dåligt över detta. Traditionella könsroller hade gjort att du hade kunnat leva lyckligare helt klart. Du hade kunnat bilda familj, ha barn och leva lyckligt, inte som nu.
Citera
2024-02-16, 11:17
Medlem
Citat:
Nej "kunskap" är helt och hållet något man förvärvar.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kunskap
Du använde fel ord, de ord du borde använt är gener eller biologiska egenskaper eller dylikt.

Har redan kommenterat TS, vilket du kan läsa ovan.
Att feminism som politiska rörelser är på väg bort i vår del av världen beror på att feminism har börjat närma sig sitt mål.
Vilket alltså X antal misogyna snubbar sitter och "gråter över" på detta forum, knappast jag.

Väldigt sant
Att de finns en grupp män som ser detta som ett problem är inte heller förvånande, utan också en direkt orsak av att feminismen uppnår sitt mål.

Ingen grupp/land/folk har frivilligt gett upp sin makt utan motstånd. Självklart skaver de för män när de tappar maktövertaget de har haft. Inget konstigt med de.

Den enda skillnaden är att nu kan de missnöjda samlas på forum och uttrycka sitt missnöje tillsammans. Känna gemenskap i sitt kvinnohat (som följd av att kvinnorna fråntagit män makten) och stärka sin världsbild om att kvinnor är fienden, feminismen är fienden.

Skadligt, ja. Men ovanligt? Inte alls
Citera
2024-02-16, 11:19
Avslutad
Citat:
Jag håller heller inte med om synsättet att kultur är något statiskt icke föränderligt och att 90% skulle ha "försvunnit". Kulturer ändrar sig konstant, du lever alltså i en 100% svensk kultur ÄVEN om du äter kebab, går runt i jeans eller lyssnar på japansk panflöjt.
Du får fortsätta kriga emot de andra här men jag tänkte åtminstone svara på detta.

Jag är den sista att se på en kultur eller dess arv som någonting oföränderligt. Hela min världsuppfattningen utgår ifrån kulturevolutionen. Men hur vi väljer att kultivera vår kultur, förvalta vårt arv samt vad vi väljer att inkludera från andra kulturer, handlar om ett självbestämmande som vi ser allt mindre av i en värld där kulturer och dess arv slaktas i förmån för unioner, ideologi och stormakter.
Citera
2024-02-16, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
33K inlägg över ett årtionde och i princip alla om feminism säger något om dig. Du är ett bevis på hur destruktiv feminismen är, all din energi går åt att sitta och må dåligt över detta. Traditionella könsroller hade gjort att du hade kunnat leva lyckligare helt klart. Du hade kunnat bilda familj, ha barn och leva lyckligt, inte som nu.

Med tanke på att Merapi är lugn och saklig medans du gör personangrepp i varje inlägg pekar snarare på att du är den som mår dåligt
Citera
2024-02-16, 11:26
Medlem
Citat:

Vad säger det? tycker du?
jag byter inte konto, jag blir väldigt sällan varnad och har aldrig blivit avstängd, alltså bibehåller jag min historik.
Jag har medvetet valt ett område där jag vill göra en debattinsats.
Och vem exakt uttrycker missnöje här? Är det ni som sitter och gnäller över feminism och kvinnors rättigheter och möjligheter....eller är det jag som tar feminism i försvar?
hmm?

Jag har sambo, alltså lever jag i en familj. De som tenderar mest gnälla över att de inte kan "bilda familj" relation med någon tenderar inte direkt vara feminister eller kvinnor ens...utan ja? vilka då?

Säger en hel del om er att ni ständigt uttrycker så mycket korkade lögner.
Citera
2024-02-16, 11:34
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
Jag har en fundering kring det här med feminism och även andra delar av wokekulturen och dess framtid. Nu har vi ju som många förstår nått lite tuffare tider i tex Europa med höjda räntor , finansiell osäkerhet och krig bara runt hörnet. Samtidigt har många blivit närmast radikaliserade av feminism och mycket annat vänstertrams där tex manshatet vuxit sig starkt.

Jag tror att allt detta kommer börja vända åt det bättre snart nu när folk kanske börjar få verkliga bekymmer att fokusera på så att man inte längre har tid eller plats åt att lalla runt på detta vis, för det anser jag att inte minst Wokisterna har gjort de senaste framförallt 10 åren varav de senaste 5-7 åren har det nått nästintill ohållbara nivåer.

Och nu när jag har sagt mitt om detta vill jag höra er syn på saken. Givetvis välkomnar jag alla svar , både för och emot.

Hur mycket du än försöker att jämna ut klyftor i samhället så kommer folk alltid att placera sig själva i ett underläge.
Go WOKE, go broke! Nu när det blir lite finansiellt tuffare gäller det att fatta smarta beslut. Det går fortfarande att göra karriär uppåt, men man har inte samma förutsättningar som på -69 vänsterns tid.

Vänsterfeminister kommer alltid att finnas, men de kommer även i fortsättningen att straffa ut sig själva.
  • Plugga genusvetenskap som inte genererar reelt jobb med pengar.
  • Bråka med en manlig chef på jobb så att du blir oönskad högre upp i organisationen.
  • Vara jävligt vidrig mot killar så att du blir bortvald av framgångsrika män och får nöja dig med en looser.
  • Sprida din feminism bland kvinnor med makt som samarbetar med framgångsrika män och därmed inte vill ha med dig då du är ett potentiellt problem.
  • Gå med i en organisation typ Extinction Rebellion och vandalisera andra människors egendom så att du blir skadeståndsskyldig.

Allt detta leder till en ekonomiskt utblottad bitterfitta som lever på ströjobb och bor hos "kompisar". IR bostadslöst patrask.
Citera
2024-02-16, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cultura
Du får fortsätta kriga emot de andra här men jag tänkte åtminstone svara på detta.

Jag är den sista att se på en kultur eller dess arv som någonting oföränderligt. Hela min världsuppfattningen utgår ifrån kulturevolutionen. Men hur vi väljer att kultivera vår kultur, förvalta vårt arv samt vad vi väljer att inkludera från andra kulturer, handlar om ett självbestämmande som vi ser allt mindre av i en värld där kulturer och dess arv slaktas i förmån för unioner, ideologi och stormakter.

Nu är vi inne på ett ämne som kanske är lite för perifert TS, men ok för denna gången.

Min syn på kultur är att det är något organsikt flytande och högst okontrollerbart självgående fenomen på gruppnivå vars huvudsakliga värde för oss är att vara ett sammanhållande kit mellan en grupp människor, eller för den delen annan art. Något som alltså underlättar för oss att umgås och samarbeta.

Alla samhällen, eliter, ideologier eller individer som försökt styra detta fenomen via att bestämma vad som ska vara ex. "svensk kultur" eller inte, för hela gruppen eller som pratar om "slakt av kultur" så fort något inte passar deras syn är dömt att misslyckas och för övrigt direkt anti-kulturellt.
Eftersom det motverkar allt vad kultur är.

Ditt val av kultur är lika mycket värt som mitt val eller någon annan medborgare i den grupp som vi alltså valt att kalla svenskt. "Självbestämmandet" är alltså inte ditt eller någon annans att bestämma över, utan allt samlat.

Vidare, jag förstår mig inte på denna nationalistiska skräck över förändrad kultur.

Jag är stolt svensk, jag gillar vår kultur i all dess mångfald, och jag tror på dess styrka.
dvs gruppens svenskars förmåga att "välja" bra saker och inte dåliga som formar vår gemensamma kultur. Nyckelharpor och knätofsar ska vara kvar i vår kultur för att de är valda och inte för att någon tvingat på människor detta.

Kvinnors ställning i vår kultur just, har alltid varit starkare än i de flesta andras, om än inte jämställt, och könens "kamp" mot varandra har ständigt pågått, så feminism är inte direkt något nytt heller.
Sverige är ett av världens äldsta sammanhållande nationer. Vi har klarat av detta nu i några tusen år.

vad fasen är du så rädd för?
Senast redigerad av Merapi 2024-02-16 kl. 11:52.
Citera
2024-02-16, 11:55
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Feminism är olika politiska rörelser och ideologi som strävar mot samma målsättning: att könen ska vara
jämställda.

Så fort detta mål uppnåtts så lär rörelserna mer eller mindre försvinna in i annat.
Vilket vi kan se i dagens Sverige för övrigt där feminism inte direkt är någon aktivt eller högljudd politisk rörelse längre.

Citat:
Jag har medvetet valt ett område där jag vill göra en debattinsats.
Och vem exakt uttrycker missnöje här? Är det ni som sitter och gnäller över feminism och kvinnors rättigheter och möjligheter....eller är det jag som tar feminism i försvar?
hmm?

Jag har sambo, alltså lever jag i en familj. De som tenderar mest gnälla över att de inte kan "bilda familj" relation med någon tenderar inte direkt vara feminister eller kvinnor ens...utan ja? vilka då?

Säger en hel del om er att ni ständigt uttrycker så mycket korkade lögner.
Hur ska du ha det? Har feminismen "segrat" eller är den på väg bort? Jag tycker det verkar som att du inser att jag har rätt, feminismen är på väg bakåt och den skadliga ideologin kommer att förpassas till historiens sophög. Vilket är vad tråden handlar om.

Jag tycker det är oerhört fint att folk börjar få upp ögonen för hur dåligt feminism är, tycker inte du det?
Citera
2024-02-16, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare
Väldigt sant
Att de finns en grupp män som ser detta som ett problem är inte heller förvånande, utan också en direkt orsak av att feminismen uppnår sitt mål.

Ingen grupp/land/folk har frivilligt gett upp sin makt utan motstånd. Självklart skaver de för män när de tappar maktövertaget de har haft. Inget konstigt med de.

Den enda skillnaden är att nu kan de missnöjda samlas på forum och uttrycka sitt missnöje tillsammans. Känna gemenskap i sitt kvinnohat (som följd av att kvinnorna fråntagit män makten) och stärka sin världsbild om att kvinnor är fienden, feminismen är fienden.

Skadligt, ja. Men ovanligt? Inte alls

Precis, inte förvånande alls.

Men, det som människor bör klara av, är att analysera sitt eget tänk.
Och klarar man inte av att se sina egna vantolkningar, missförstånd, inkonsekvens, dubbelmoral etc etc..så får man hoppas på att någon pallar sitta och bemöta ens resonemang och påpeka detta för en om och om och om och om igen.
Det mest skadliga är när människor och åsikter slutar mötas.

Och det är skälet till att jag fortsätter viger lite av min tid för att debattera på flashback, när jag istället kunde umgås med likar och ha det betydligt trevligare.
Senast redigerad av Merapi 2024-02-16 kl. 11:59.
Citera
2024-02-16, 12:06
Medlem
Citat:
Hur ska du ha det? Har feminismen "segrat" eller är den på väg bort? Jag tycker det verkar som att du inser att jag har rätt, feminismen är på väg bakåt och den skadliga ideologin kommer att förpassas till historiens sophög. Vilket är vad tråden handlar om.

Jag tycker det är oerhört fint att folk börjar få upp ögonen för hur dåligt feminism är, tycker inte du det?

haha seriöst...

Feminism = politisk rörelse
Politisk rörelse = ett ideologiskt samarbete/ arbete för ett MÅL som man vill uppnå.
Mål = något man vill komma till, i feminismens fall JÄMSTÄLLDHET.

Du blandar ihop arbetet mot ett mål med målet i sig.

Sverige är relativt jämställt, alltså finns inget större behov av rörelsen feminism längre, eftersom den "segrat" så som du nu utrycker det.

Och skadlig säger du....kul...hörredu...iom att feminismen delmål inbefriats eller "segrat" så har Sverige gått från extremt fattigt U-land till ett av världens rikaste och mest välmående nationer i världen.
Citera
2024-02-16, 12:13
Medlem
DonaldBidens avatar
Först när mänskligheten förintats och kvinnligheten tagit över är slaget vunnet!
Citera
2024-02-16, 12:15
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Och skadlig säger du....kul...hörredu...iom att feminismen delmål inbefriats eller "segrat" så har Sverige gått från extremt fattigt U-land till ett av världens rikaste och mest välmående nationer i världen.
Nja. Sverige var rikt och ett land som sågs som en förebild, men det var innan feminismen tog över. Nu hör man inte längre till toppskiktet och rasar i all statistik. Idag ses Sverige mera som ett avskräckande exempel på vad dåliga vägval kan leda till. Feminism, invandring, politisk likriktning etc. Allt det där har dragit ner Sverige till nära på skräpstatus.

Men det går åt rätt håll. Miljöpartiet, Vänsterpartiet etc backar i det långa loppet. Snart är dom borta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in