2024-02-16, 03:26
Medlem
Jag har en fundering kring det här med feminism och även andra delar av wokekulturen och dess framtid. Nu har vi ju som många förstår nått lite tuffare tider i tex Europa med höjda räntor , finansiell osäkerhet och krig bara runt hörnet. Samtidigt har många blivit närmast radikaliserade av feminism och mycket annat vänstertrams där tex manshatet vuxit sig starkt.

Jag tror att allt detta kommer börja vända åt det bättre snart nu när folk kanske börjar få verkliga bekymmer att fokusera på så att man inte längre har tid eller plats åt att lalla runt på detta vis, för det anser jag att inte minst Wokisterna har gjort de senaste framförallt 10 åren varav de senaste 5-7 åren har det nått nästintill ohållbara nivåer.

Och nu när jag har sagt mitt om detta vill jag höra er syn på saken. Givetvis välkomnar jag alla svar , både för och emot.
Citera
2024-02-16, 03:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
Jag har en fundering kring det här med feminism och även andra delar av wokekulturen och dess framtid. Nu har vi ju som många förstår nått lite tuffare tider i tex Europa med höjda räntor , finansiell osäkerhet och krig bara runt hörnet. Samtidigt har många blivit närmast radikaliserade av feminism och mycket annat vänstertrams där tex manshatet vuxit sig starkt.

Jag tror att allt detta kommer börja vända åt det bättre snart nu när folk kanske börjar få verkliga bekymmer att fokusera på så att man inte längre har tid eller plats åt att lalla runt på detta vis, för det anser jag att inte minst Wokisterna har gjort de senaste framförallt 10 åren varav de senaste 5-7 åren har det nått nästintill ohållbara nivåer.

Och nu när jag har sagt mitt om detta vill jag höra er syn på saken. Givetvis välkomnar jag alla svar , både för och emot.

Blir det världskrig kommer vi inte längre prata som vi gjort sista tio åren om alla lärosatser som kommit ut inom feminism, sex, miljö, politik, rasism osv.

Blir det krig försvinner rättigheter. Eftersom rättigheter är påhittade så måste män försvara dessa påhittade rättighetet igen. När männen sedan givit tbx starka rättigheter då får vi dessa lärosatser tbx som sätter inflation i systemet. Sen börjar allt om igen.

Det är som en berg och dal bana.
Citera
2024-02-16, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Signalsanning
Blir det världskrig kommer vi inte längre prata som vi gjort sista tio åren om alla lärosatser som kommit ut inom feminism, sex, miljö, politik, rasism osv.

Blir det krig försvinner rättigheter. Eftersom rättigheter är påhittade så måste män försvara dessa påhittade rättighetet igen. När männen sedan givit tbx starka rättigheter då får vi dessa lärosatser tbx som sätter inflation i systemet. Sen börjar allt om igen.

Det är som en berg och dal bana.

Jo , precis så resonerar jag också. Har svårt att se att det skulle finnas utrymme för sådant trams i ett skarpt läge. Och jag tror även att lite svårare tider kanske trycker till och sätter dessa individer på plats ,vilket jag tror kan behövas. För i mitt tycke har dem fått alldeles för mycket luft de senaste 10 åren
Citera
2024-02-16, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetUsynlige
Tredje vågens feminism var aktuellt mellan ca 2010-2020 och det som fick 90% av dessa feminister att sluta kalla sig feminister var att att dom blev äldre och växte upp och lärde sig om hur världen fungerar och att en kvinnas bästa vän här i världen, är en bra man.

Jag gillar att se att kommande generationer av kvinnor verkar vara så extremt feminina. Som en sorts comeback för vad feministerna gjorde med 90-talisterna. Feminismen har gjort en hel generation fula, överviktiga och vissa tjejer steriliserade sig även innan dom ens fyllt 30 Nu är dom ensamma, röker gula blend och arbetar Dumma brudar, ni skulle lyssnat på oss män som ändå självfallet har erat bästa i åtanke. Ni kvinnor som lyssnade har ju blivit rikligt belönade, tack för er tillit till oss riktiga alfamän. ♥️

Spot on! För vad jag anser är även att man försökt och i många fall lyckats omvandla det som skulle blivit bra män till simps, och nu kan vi ju se vilken katastrof det blev av det. Så med andra ord en organiserad psykisk misshandelskampanj av män har ägt rum en längre tid.

För mig är det en lättnad att jag inte är ensam om att ha tagit notis om allt detta.
Citera
2024-02-16, 05:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DetUsynlige
Tredje vågens feminism var aktuellt mellan ca 2010-2020 och det som fick 90% av dessa feminister att sluta kalla sig feminister var att att dom blev äldre och växte upp och lärde sig om hur världen fungerar och att en kvinnas bästa vän här i världen, är en bra man.

Jag gillar att se att kommande generationer av kvinnor verkar vara så extremt feminina. Som en sorts comeback för vad feministerna gjorde med 90-talisterna. Feminismen har gjort en hel generation fula, överviktiga och vissa tjejer steriliserade sig även innan dom ens fyllt 30 Nu är dom ensamma, röker gula blend och arbetar Dumma brudar, ni skulle lyssnat på oss män som ändå självfallet har erat bästa i åtanke. Ni kvinnor som lyssnade har ju blivit rikligt belönade, tack för er tillit till oss riktiga alfamän. ♥️

Det är fan ta mig helt sjukt att feministerna lyckats sabba en hel generation kvinnor och plåga en hel generation män. Jag är lite hämndlysten ska jag inte sticka under stolen med.
Citera
2024-02-16, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuslimSlayer
Det är fan ta mig helt sjukt att feministerna lyckats sabba en hel generation kvinnor och plåga en hel generation män. Jag är lite hämndlysten ska jag inte sticka under stolen med.

Känner samma sak. Det är ett dysfunktionellt , tragiskt samhälle vi fått nu. Det räcker bara att se sig om så förstår man.
Citera
2024-02-16, 05:43
Medlem
ReijoHervonens avatar
Pengarna måste strypas till universitetens humanistutbildningar då det är dom som driver WOKEismen, feminismen och annan dynga. Dom utbildar/hjärntvättar också journalisterna och framtida politiker till att bli deras nyttiga idioter. Folk måste inse att detta akademiska pack bryter ner väst.
Citera
2024-02-16, 05:46
Bannlyst
Citat:
Känner samma sak. Det är ett dysfunktionellt , tragiskt samhälle vi fått nu. Det räcker bara att se sig om så förstår man.

Precis samma känsla, tittar runt mig tänker på det tidiga 00-talet och känner hur allt gått förlorat.

Det är verkligen en miserabel värld woke har skapat.
Citera
2024-02-16, 05:57
Medlem
Citat:
Precis samma känsla, tittar runt mig tänker på det tidiga 00-talet och känner hur allt gått förlorat.

Det är verkligen en miserabel värld woke har skapat.

Bara så jag förstår dig rätt nu så var tidigt 00-tal bättre? Så ser jag det iallafall. Visst det var väl kanske då det började gro , men det är de sista 10 åren den riktiga misären börjat.

Och som någon längre upp skrev så är universitet och andra intuitioner rena indoktrineringsstationerna. Och det är dem som hjärntvättat folk till att tro att detta är rätt väg att gå. Man har helt enkelt fört bort människan från sin natur och det naturliga samspelet mellan kvinnor och män har rubbats , detta troligen tillfälligt då jag tror naturen vinner förr eller senare.

Sedan är ju detta mycket illa för länder med låga födelsetal, om man förstör samspelet könen emellan kommer det enligt min logik också förvärra problemet. Nu vet jag inte hur det ligger till i Sverige , men i de länder som detta gäller.
Senast redigerad av volvo230 2024-02-16 kl. 06:02.
Citera
2024-02-16, 06:01
Bannlyst
Citat:
Bara så jag förstår dig rätt nu så var tidigt 00-tal bättre? Så ser jag det iallafall. Visst det var väl kanske då det började gro , men det är de sista 10 åren den riktiga misären börjat.

Och som någon längre upp skrev så är universitet och andra intuitioner rena indoktrineringsstationerna. Och det är dem som hjärntvättat folk till att tro att detta är rätt väg att gå. Man har helt enkelt fört bort människan från sin natur och det naturliga samspelet mellan kvinnor och män har rubbats , detta troligen tillfälligt då jag tror naturen vinner förr eller senare.

Jo precis, som jag ser det började sakta gå ner för runt 2010-11 för att bli riktigt jävla illa från 2015 och framåt.

Hoppas dock woke-skiten peakade 2020 och att det nu börjar avta.

Men verkar som att till och med kvinnor börjar förkasta feminismen.
Citera
2024-02-16, 06:02
Medlem
Tropicalss avatar
Jag delar helt TS bild. Folk har helt enkelt för mycket tid över och för enkelt liv nu så de måste uppfinna problem istället. Ingen från woke-rörelsen kommer vara särskilt woke den dag kriget står för dörren. Ingen mat och under risk att dö eller lemlästas så är det troligtvis svårt att bry sig om pronomen särskilt länge.
Citera
2024-02-16, 06:03
Medlem
Citat:
Jo precis, som jag ser det började sakta gå ner för runt 2010-11 för att bli riktigt jävla illa från 2015 och framåt.

Hoppas dock woke-skiten peakade 2020 och att det nu börjar avta.

Men verkar som att till och med kvinnor börjar förkasta feminismen.

Då har vi samma syn på åtminstone den saken. Och börjar även kvinnorna klaga över detta kan man sluta fundera och se detta som ett kvitto på att det är katastrof.

Tänker att om man vill prata vett i en wokist kan det vara ett bra argument. Det är ganska svårt att säga emot tror jag. Sedan kanske dem undviker att svara men det är för att dem innerst inne förstår att deras logik inte går ihop. Då tenderar människor att göra så.
Senast redigerad av volvo230 2024-02-16 kl. 06:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in