Citat:
Att män (pojkar) idag gnäller på sociala medier ser jag inte som att ta ställning och agera. Jag hade dock främst vår egen kultur i åtankarna när jag skrev detta så visst kan man argumentera för att den senaste tidens demonstrationer i västvärlden tyder på ökat ställningstagande och agerande. Men jag ser det ändock mer som en konsekvens av vår passivitet.
Citat:
Relativiserar och glorifierar inte vi som en kultur importerad manlighet medan vi slår ned på vår egen?
Och sen säger du emot dig själv....
Ni längtar så efter "maskulinitet" att ni beundrande tittar på "importerad" sådan tydligen. Så där" ska vi ha det också....eller?
kan du fan inte inse din egen förvirring här?
Ni längtar så efter "maskulinitet" att ni beundrande tittar på "importerad" sådan tydligen. Så där" ska vi ha det också....eller?
kan du fan inte inse din egen förvirring här?
Hade det inte varit brist på vår egen maskulinitet så skulle efterfrågan och ursäkterna för en utländsk sådan inte vara lika stor.
Vad är förvirrande med detta?
Citat:
Vad feminismen är i verkligheten och vad som står i en ordbok är två väldigt olika saker.Även om det förekommer så är det väldigt få som kritiserar feminismen för att de ogillar att vi utifrån kön och läggning har samma rättigheter.
Tröttsamt hur kritiken emot en av världens mest inflytelserika och omvälvande ideologier avfärdas genom påstående såsom "du hatar kvinnor, homosexuella etc...".
Citat:
Är inte motsatsen till detta exempelvis den Nashjämvikt vars spelteori lite cineastiskt kan beskrivas som att vi gör vad som är bäst för oss själva och andra?
2. Har detta idiotiskt förenklade 1-summe-tänk. Om andra grupper än vita män, fått/ får det bättre, så måste det enligt detta icke reflekterade resonemang ju bara innebära att vita män fått/ får det sämre.
Har vi som en kultur med tillhörande arv verkligen gjort vad som är bäst för oss själva, och andra?
I en värld där 90% av våra kulturer försvunnit på bara några hundra år så bör vi vara jävligt måna om att upprätthålla vår egen kultur samtidigt som vi försöker hjälpa och dra fördel av andras.
Citat:
Jag tycker snarare vi tenderar överdriva hur illa allt var förr för att motivera progressiv ideologi.
3. Har rejält förvirrade och direkt lögnaktig syn på hur bra det var att vara man "förr".
Citat:
Jag tror män och kvinnor överlag har en ganska sund idé om vad som är önskvärd maskulinitet. Friska, stabila, disciplinerade män som helt enkelt beter sig respektfullt och värnar det egna.
4. Hyllar en påhittad "maskulinitet" som varit och fortsatt är gravt negativt, speciellt så för män själva.
När ska ni fatta att så ser det inte ut?
När ska ni fatta att så ser det inte ut?