2024-02-16, 10:18
Medlem
bananjuices avatar
Jag mindes ta mig fan rätt trots att jag låg och slumrade på soffan, fin tavla av Dovin också för den som är glad i sånt.

https://tv.aftonbladet.se/video/365050/se-hoejdpunkterna-fran-bajens-foerlust-mot-bodoe-glimt
2024-02-16, 11:47
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Haha!

Nej, den gudomlige verkar heta Divine på riktigt Katten var i upplösningstillstånd denna tid ifjol över att media inte skrev mer om att hela Afrikas största talang var på väg till Bajen samtidigt som det skrevs spaltmetrar över en mittbena från Bromma som inte hade bevisat något

Aha, nu fattar jag vad du menar. Men när du skriver saker som ”kommer igenom” så ska jag erkänna att man inte riktigt hajar klyket
2024-02-16, 12:18
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Dåligt med kebab i Sydkorea?

De äter bara kimchi i Sydkorea. Det blir man inte tjock av. Fattar om han vill hem.
2024-02-16, 12:24
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Aha, nu fattar jag vad du menar. Men när du skriver saker som ”kommer igenom” så ska jag erkänna att man inte riktigt hajar klyket

Haha, det var oklart uttryckt från min sida. Men hade verkligen för mig att han hade placerats i HTFF. Hur länga kan ni hålla på en spelare utan att signa honom?
2024-02-16, 12:31
Medlem
eternussermos avatar
Har läst lite nu, men rörelseresultatet är väl positivt, eller hur ska man tolka detta från den officiella rapporten som skickas ut till marknaden?

https://www.aikfotboll.se/nyheter/aik-fotboll-ab-bokslutskommunike-2023

Rörelseresultatet har minskat med 44,5 MSEK från 16,7 MSEK föregående år till 27,8 MSEK i år.
2024-02-16, 12:36
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Har läst lite nu, men rörelseresultatet är väl positivt, eller hur ska man tolka detta från den officiella rapporten som skickas ut till marknaden?

https://www.aikfotboll.se/nyheter/aik-fotboll-ab-bokslutskommunike-2023

Rörelseresultatet har minskat med 44,5 MSEK från 16,7 MSEK föregående år till 27,8 MSEK i år.

16,7-44,5 = -27,8.

De har missat ett minustecken.
2024-02-16, 12:36
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Han får inte stå på listan då han är utlänning.

Toure är upp haussad som du själv säger, så jag räknar med att han är en mycket bra backup bakom Djukanovic under våren.

Boudah tycker jag har varit en av de vassare under försäsongen, och är given i min startelva. Skall det värvas så är det en ersättare för Sadiku om jag fick bestämma.

Absolut, Boudah har sett överraskande bra ut på försäsongen. Men det är verkligen ingen jag förlitar mig på ska leverera under en hel säsong med endast Madjed som tydlig backup. Vi är alldeles för svaga där enligt mig. Lär inte komma någon ersättare för Sadiku, Hellberg vill spela utan en defensivt inriktad sexa. Nackdelen är att vi lär märka att det blir stora hål i mittfältet bitvis under matcherna, som man redan sett nu under försäsongen.
2024-02-16, 12:39
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Absolut, Boudah har sett överraskande bra ut på försäsongen. Men det är verkligen ingen jag förlitar mig på ska leverera under en hel säsong med endast Madjed som tydlig backup. Vi är alldeles för svaga där enligt mig. Lär inte komma någon ersättare för Sadiku, Hellberg vill spela utan en defensivt inriktad sexa. Nackdelen är att vi lär märka att det blir stora hål i mittfältet bitvis under matcherna, som man redan sett nu under försäsongen.
Jag tycker vi är betydlig svagare på Sadikus fd position än på Boudahs. Jag tror vi kommer bli hårt straffade av Hellbergs taktik utan tydlig 6:a. Men det är bara vad jag tror så får vi se om Hellberg snackar skit eller inte
2024-02-16, 12:48
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
16,7-44,5 = -27,8.

De har missat ett minustecken.
Känns inte riktigt professionellt av ett börsnoterat AB, eller?
2024-02-16, 12:50
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Känns inte riktigt professionellt av ett börsnoterat AB, eller?

Äh, sånt som händer. I rapporten är det korrekt angivet.
2024-02-16, 12:54
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Äh, sånt som händer. I rapporten är det korrekt angivet.
Då är allt i ordning, hade varit trist om handel baserats på detta.
2024-02-16, 12:56
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Haha, det var oklart uttryckt från min sida. Men hade verkligen för mig att han hade placerats i HTFF. Hur länga kan ni hålla på en spelare utan att signa honom?

Vad jag förstår upprättas en form av ”Letter of intent”, där man på förhand kommer överens om hur ett kontrakt kan (ska?) se ut. Men då man inte får skriva avtal innan spelaren fyllt 18 år har det ingen juridisk inverkan i övrigt. Spelaren kan ju gå var som helst på sin 18-årsdag.

Tror Bajen har jobbat med denna typ av avtal i syfte att konkretisera intresse och bygga en långsiktig relation med spelaren. Spelaren vet var denne har klubben den dagen beslut ska fattas. Typ..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in