2024-02-16, 08:27
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Hur ska Jeremejeff kunna spela i både DIF och Bajen? 🤔
Kanske profetian är påväg att slå in? HIFDIF 2024? Tillsammans kan ni.
2024-02-16, 08:28
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Ändå lite kul om denne Divine kommer igenom. Revenge of the leprosy cat
Du får gärna utveckla det namnet? Är det hans riktiga smeknamn eller något du hittat på själv igen?

Skulle älska höra kommentarerna i D+ använda dina smeknamn.

"Den krälande Ugandiern sätter högsta fart mot mål men den spetälska katten hinner ikapp och avväpnar honom. Han passar bollen vidare till den talanglöse som snubblar på den och bryter benet"
2024-02-16, 08:32
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Samma arena. Och DIF tar i år efter Bajens försäsongsproblem från 2023. Ja du är nog fan något på spåren där.
2024-02-16, 08:39
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Du får gärna utveckla det namnet? Är det hans riktiga smeknamn eller något du hittat på själv igen?

Skulle älska höra kommentarerna i D+ använda dina smeknamn.

"Den krälande Ugandiern sätter högsta fart mot mål men den spetälska katten hinner ikapp och avväpnar honom. Han passar bollen vidare till den talanglöse som snubblar på den och bryter benet"

Haha!

Nej, den gudomlige verkar heta Divine på riktigt Katten var i upplösningstillstånd denna tid ifjol över att media inte skrev mer om att hela Afrikas största talang var på väg till Bajen samtidigt som det skrevs spaltmetrar över en mittbena från Bromma som inte hade bevisat något
2024-02-16, 08:48
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Precis, känns inget vidare med de vi har tillgängliga där. En värvning gör ju dock att Madjed hamnar längre ifrån speltid, vilket inte stärker vår strategi. Samtidigt ska vi vinna fotbollsmatcher, svår balansgång.

Precis, även han väldigt uppsnackad!

Tror det vi har att hoppas på är att Madjed kommit upp en nivå sedan i fjol. Jävligt synd att han inte var med på lägret, men Kim har väl fått köra med honom på Årsta nu.
2024-02-16, 08:50
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Haha!

Nej, den gudomlige verkar heta Divine på riktigt Katten var i upplösningstillstånd denna tid ifjol över att media inte skrev mer om att hela Afrikas största talang var på väg till Bajen samtidigt som det skrevs spaltmetrar över en mittbena från Bromma som inte hade bevisat något
OIC. Då hade det ju varit helt fenomenalt om ni plockade honom! Håller alla tummar jag har för det!
2024-02-16, 09:00
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Kan inte dif flytta in hos till er? Ni skulle ju gå ihop i början på 00-talet. Det är inte för sent.
2024-02-16, 09:08
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Kan inte dif flytta in hos till er? Ni skulle ju gå ihop i början på 00-talet. Det är inte för sent.
Då blir det ju 24 SM guld och 13 Svenska cupen mot era 1+1. Bättre om ni som redan delar arena går ihop så det blir 13 SM guld och 6 cup guld mot 12 SM guld och 8 cup guld. Även publikmässigt blir det jämnare om ni går ihop istället för att publikligans ohotade etta ska få tillskott av några snedbenor.
2024-02-16, 09:22
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Men ”tillhöra” A-laget kan ju innebära att han står på listan tänker jag (tillgänglig för HTFF). Han är ju väldigt uppsnackad så det ska bli väldigt spännande att se honom.
Han får inte stå på listan då han är utlänning.

Citat:
Jag hade gärna sett en riktigt fin värvning som går rakt in i startelvan som högerytter. Boudah/Madjed räcker inte för toppaspirationer.
Toure är upp haussad som du själv säger, så jag räknar med att han är en mycket bra backup bakom Djukanovic under våren.

Boudah tycker jag har varit en av de vassare under försäsongen, och är given i min startelva. Skall det värvas så är det en ersättare för Sadiku om jag fick bestämma.
2024-02-16, 09:24
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Kommer bli Jeremejeff och Tankovic i sommar när guldgossarna drar Och en otinad Bojanic.
Skulle bli förvånad om någon av de nämnda passar in i den nya strategin. Möjligtvis Bojanic isf.
2024-02-16, 09:26
Medlem
[quote=Valvanto|87385040]Bojanic kommer komma tillbaka, den är given. Han är dessutom i sitt livs form fysisk../QUOTE]

Dåligt med kebab i Sydkorea?
2024-02-16, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Något lag som har större trupp än AIKs 30?
Fetade skulle kunna vara en matchtrupp, resten... om ngr är skadade. En hel del pengar i sjön enligt mig. Framförallt de med utländskt pass. Nio sådana får man ha i matchtruppen, övriga ska de bara ha lön för att träna? Jag hoppas många lånas ut eller säljs.
Numren är tröjnummer.

4 Sotirios Papagiannopoulos
5 Alexander Milošević
6 Martin Ellingsen
7 Anton Salétros

8 Ismaila Coulibaly
9 Omar Faraj
10 Bersant Celina
11 John Guidetti
12 Axel Björnström

13 Kyriakos Stamatopoulos
14 Abdussalam Magashy
15 Kristoffer Nordfeldt
16 Benjamin Tiedemann Hansen
17 Mads Thychosen
18 Abdihakim Ali
19 Dino Beširović

23 Budimir Janošević
24 Lamine Fanne
26 Rasmus Bonde
28 Ioannis Pittas
29 Collins Sichenje
30 Ismael Diawara
32 Rui Modesto

33 Hugo Aviander
34 Erik Ring
37 Ahmad Faqa
39 Henry Atola
43 Victor Andersson
45 Taha Ayari
47 Alexander Fesshaie

Om Malmös hemsida är korrekt så har de 29 + 11 utlånade.
Känns som det drar mer och mer åt att storklubbarna i längsta möjliga mån ska behålla spelarna de utbildar i akademier och sånt, vilket väl på ett sätt går att förstå. Därav förslaget, minns inte varifrån det kom eller exakt hur det skulle funka, om att få ha ett b-lag i typ division 1.
Bajen har ju sin HTFF-lösning som börjar slå rätt väl ut, så den kommer säkert fler ta efter.

Som anhängare till ett mindre lag (Degerfors) som flera gånger lånat spelare och ibland fått se dem slå igenom, som till exempel Lagerbielke som såldes för 40 miljoner några månader senare, är det väl lite dubbla känslor inför den grejen. Ett lån som räddar ett kontrakt är givetvis guld värt, men det vore gött om det släpptes ut lite fler talanger i systemet, så att säga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in