Hade ett jobb jag trivdes med. Arbetsuppgifterna var intressanta och utmanande, men problemen var avstånd i kombination med arbetstider och struligt kollektivtrafik. Att ta egna bilen till jobbet var inte aktuellt. Inte hjälpte det att en av cheferna var en riktig fitta som försökte göra livet surt för en.
Började leta bostad närmare jobbet men dåvarande fru strulade angående eventuell flytt, så jag surnade till rejält och tog ut skilsmässa.
Efter ett tag kom jag i kontakt med folk utomlands, så jag bestämde att "fuck it" och sade upp mig, dumpade all onödig skit, tog med det viktigaste och flyttade utomlands.
Nu jobbar jag som kofösare här på ett familjeägd lantbruk.
Bonus: Efter att en av mina nya chefer gjorde slut med den andre chefen och flyttade med halva flocken och vallhunden till ett annat ställe, följde jag med. Några månader senare efter en trevlig middag, ledde det ena till det andra och kvällen slutade med lite rajtan-tajtan.
Vi ska gifta oss inom kort, men med pris på foder och annat strul har vi bestämt oss att göra oss av med djuren för att därefter se vart vi ska ta vägen.