• 3
  • 4
2024-02-16, 15:37
Medlem
Orm Ondes avatar
Jag har en gammal kompis som gjorde det, han hade ett välbetalt ekonomjobb på ett ställe som han allt mera började hata och kände att jobbet mer och mer åt upp honom. Till sist sade han bara upp sig och slutade, utan att ha något annat att gå till. Detta gjorde han mitt i djupaste lågkonjunktur, så trött var han på jobbet. Men han mådde så mycket bättre av att sluta på jobbet han vantrivdes med och fick snart andra jobb och klarar sig utmärkt.

Till saken hör att han inte har barn och hade en liten sparad slant så han klarade sig i övergångsperioden.

Jag känner å andra sidan många som hatat sina arbeten och inget hellre velat än att sluta, men inte vågat på grund av att de oroat sig över hur de skall kunna försörja familjen och betala räkningarna om de säger upp sig och i stället mått sämre och sämre. Jag vet själv hur dåligt man mår av att vara kvar på en arbetsplats man hatar.
Citera
2024-02-16, 17:48
Medlem
Jag har slutat på arbetsplatser efter 20 min, 1 timme, 1 dag och en vecka. Många gånger. Jobbar inom vården. De har inte blivit glada men min psykiska hälsa är viktigare. Är man under inskolning bryr de sig inte så mkt.

Med det sagt, tänker jag säga upp mig i augusti och dra igen. Vårdjobbet kväver mig. Sverige kväver mig. Tänker göra en 180 grader och flytta utomlands. Man lever bara en gång.
Senast redigerad av Lofiboy 2024-02-16 kl. 18:02.
Citera
2024-02-17, 19:06
Medlem
Jag mådde skit och tjänade skit på olika kundtjänstjobb under 10 års tid innan jag blev varslad. Blev en spark i baken som fick mig att ta tag i ingenjörsdrömmarna som brukade poppa upp med jämna mellanrum.
Citera
2025-05-10, 05:54
Medlem
Jag är genuint avundsjuk på människor som trivs på jobbet.
Citera
Igår, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Tror nog att många hatar sitt jobb, hatar sina kollegor men jobbar kvar och i princip blivit en zombie som går på autopilot. I rädslan av att börja om på nytt kanske inte ens säkert att man får något bra jobb och den mentala hälsan är åt helvete.

Nu undrar jag om det är någon som varit i denna situation men faktiskt tog steget för att få till en förändring. Va det, det bästa ni gjort? Hur går det för er idag?

Jag slutade. Har inte fått något annat än.
Citera
Igår, 15:35
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Jag slutade. Har inte fått något annat än.
Hur länge sedan var det du slutade?
Citera
Igår, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Hur länge sedan var det du slutade?

Förra sommaren. Gick en utbildning sedan.
Citera
Igår, 21:49
Medlem
För ca 10 år sen blev jag flyttad till en avdelning där arbetsuppgifterna var till huvuddel skittråkiga, (dock väldigt bra arbetskamrater), så jag sökte aktivt nya tjänster inom samma myndighet efter några år och bytte till en som var lite roligare, men blev omflyttad till chefstjänst vid en omorganisation efter bara 2 år, och det sög rätt friskt, så bytte igen och nu trivs jag svinbra, inga planer på att byta.

Dock inte varit så drastisk att jag sagt upp mig.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in