Citat:
Ursprungligen postat av
brasnyggman
Helsingborgs City är proppfullt med gymnasieskolor och därför möter jag extremt mycket ungdomar varje dag. Ca 20% är svenskar och dom flesta bryter, framförallt tjejerna.
Oj 20% svenskar?! I de sammanhangen och den åldern tror jag det är väldigt svårt att inte börja bryta om man inte verkligen gör det till sin avsikt att behålla sin dialekt och är jävligt självsäker.
Kanske är det på gymnasieskolorna detta sker? Känns som att det först är då invandrare och svenskar möter varandra i högre kapacitet då allt blir mer centralt?