Citat:
Ursprungligen postat av
bongx
Är det någon som kanske jobbar i skola med majoritet svenska barn som kan ge insyn i hur läget är egentligen med svenska kids språkbruk? Upplever att jag hör rätt många svenska ungar på stan som pratar som rena importer men sen finns många som pratar helt normalt. Har hört vissa prata helt normal svenska bara för att slänga sig med ett arabiskt uttryck helt plötsligt, det är nog det märkligaste? Egentligen är jag ganska obrydd i frågan då språkförändringar är naturliga och man hör fan läkare som pratar blattesvenska (dvs inte naturlig brytning från att ha lärt sig svenska senare i livet) men mitt intryck är att de kommit en rätt skarp generationsklyfta i svenskt språkbruk?
Jag har hört det några enstaka gånger och jag har reagerat väldigt starkt varje gång, ungefär som "hörde jag fan rätt"?!! Jag uppfattar det som relativt ovanligt. Barnen här hemma talar om att i skolan kan man uttala vissa ord så för att håna vansinnet.
Citat:
Ursprungligen postat av
bongx
Upplever att de blir mer och mer accepterat faktiskt. Tänkte på det när jag lyssnade på svenska landslagsspelare i fotboll prata. Dom slängde sig inte med slang och så men det är ändå något annorlunda på sättet dom pratar, lite hårdare uttal mot blattesvenska hållet. Känns som både svennar och blattar pratar lite som varandra när dom är tillsammans. Kanske är en överanalys
Guidetti och en handfull andra whiggers har sådan dialekt eller lägger sig bitvis till med sådan dialekt ungefär som när Obama i valet höll tal till negrer och körde med fraser som "Y´all".