• 2
  • 3
2024-02-07, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Hector
Finns flera olika allergier varav något protein i maten är minst vanligt. För att reda ut vilken allergi din hund har måste du sätta din hund på en eliminationsdiet. Helst ett hydrolyserat foder, bästa fodret för det just nu är RC Anallergenic med efterföljande provokation för att konfirmera att det verkligen är något han äter. Visar det sig att det är något i fodret så kan du testa dig fram med andra mindre hydrolyserade foder eller nya proteinkällor. Men kom ihåg att inte helt lite på innehållsförteckningen på foderpåsarna, 80% far med osanning.

Tack för ditt svar. Han går regelbundet en gång i månaden på återbesök hos veterinärkliniken. Som man kan se på honom verkar han må.bra och obesvärad av sina tidigare problem.
Citera
2024-02-07, 21:20
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toruf
Brukar ni ge era hundar komplement till hundmaten ? Min tvååring (retriever) får en pump laxolja på morgonen.

Har också en burk "Vital mobility" som innehåller musselkött och glukosamin. Men den har jag inte börjat med än.

Vad skulle ni ge era hundar. Jag kan tro att laxolja kan vara bra. Men den andra är jag osäker på.

Ja, kosttillskott är jätte-jätte bra för hunden!
Citera
2024-02-13, 22:27
Medlem
Citat:
Den senaste tiden har det kommit rapporter om att hundar hör dött i mystiska sjukdomar. Kopplat till torrfoder.

Misstanken är kriget I Ukraina ( som tydligen är den största leverantören av spannmål till hund och kattmat) har gjort att kvaliteten på spannmål har sjunkit och att våra husdjur får den sämsta kvaliteten.

Vår hund har drabbats av klåda och öroninflamationer. Vi bytte då till ett annat märke som var ett ekologiskt torrfoder. Samma sak där.

Nu ger vi honom riktig mat . Potatis ris pasta kokt torsk o.s.v. Vår veterinär vill att han skall få tillräckligt med vitaminer och mineraler.

Har ni tips på några bra vitaminer och mineraler att köpa. Arken Zoo har ju några.
Är de bra ?

Nu ger vi honom riktig mat . Potatis ris pasta kokt torsk o.s.v. Vår veterinär vill att han skall få tillräckligt med vitaminer och mineraler.

Har ni tips på några bra vitaminer och mineraler att köpa. Arken Zoo har ju några.
Är de bra ? i

Han äter nu: Torskfileer, Gröna ärter. Gröna bönor ( Harry Kuvert). Blomkål ,och Broccoli

Har ny tips om dessa grönsaker och om dessa täcker upp hans behov av både vitaminer och mineraler är jag tacksam för vad ni anser.

Purina Says it's Pet Food is Safe: Social Media Says Otherwise

Why They Confuse You About What to Feed your Pet

Arken har ju nutrolion oljor.. finns för olika behov! Dom är jättebra! Är du osäker på allergier hade jag kontaktat standardt, de har kostrådgivare och hjälpte mig med min yorkie som hade allergi och känslig mage samt min kompis fralla som var full av allergier! Deras tillskott är bra speciellt om man lagar maten själv!
Citera
2024-02-14, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zandrascer
Arken har ju nutrolion oljor.. finns för olika behov! Dom är jättebra! Är du osäker på allergier hade jag kontaktat standardt, de har kostrådgivare och hjälpte mig med min yorkie som hade allergi och känslig mage samt min kompis fralla som var full av allergier! Deras tillskott är bra speciellt om man lagar maten själv!

Tack för ditt svar. Vår hund får en spruta varje månad: Cytopoint. Är den bra ?

Fick din hund några vitamintillskott också ?
Senast redigerad av Toruf 2024-02-14 kl. 10:11.
Citera
2024-02-14, 11:43
Medlem
Citat:
Tack för ditt svar. Vår hund får en spruta varje månad: Cytopoint. Är den bra ?

Fick din hund några vitamintillskott också ?

Ingen erfarenhet av sprutan. Min har endast kortison och inhalatot för astman.

Förut (typ 10 år sen när hon var som sämst) körde jag väldigt mycket på Standarts olika tillskott (Immun, ph-balans, laga mat samt blodpulver) och även fiskolja. Deras kostrådgivare gav mig de olika recepten med mängd på mat, tillskott osv. Nu fyller hon 15 till sommaren och klarar sig bra på nutroloins oljor (senior och pälsvård).

Hon är nu en valpig snart 15 årig yorkiedam som mår så mycket bättre!
Citera
2024-02-14, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zandrascer
Ingen erfarenhet av sprutan. Min har endast kortison och inhalatot för astman.

Förut (typ 10 år sen när hon var som sämst) körde jag väldigt mycket på Standarts olika tillskott (Immun, ph-balans, laga mat samt blodpulver) och även fiskolja. Deras kostrådgivare gav mig de olika recepten med mängd på mat, tillskott osv. Nu fyller hon 15 till sommaren och klarar sig bra på nutroloins oljor (senior och pälsvård).

Hon är nu en valpig snart 15 årig yorkiedam som mår så mycket bättre!

Tack för ditt svar. Roligt att din hund mår bättre.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in