Citat:
Ursprungligen postat av
Kaka1234
Det är inte alls osannolikt kanske för dig som saknar kompetens inom området. Det kan vara installation av kassaparater, högtalare eller annan utrustning som Lisebergs själva skall installera. Förutom detta så är kunden alltid med på besiktningen. Det görs externa besök av div chefer och anställda hos beställaren. Även skolor och andra företag är intresserade och vill se hur bygget framskrider och ser ut innan öppning.
Jag saknar inte erfarenhet. Därför min enkla och självklara frågeställning.
Du verkar dock sakna läsförståelse.
Jag citerar ursprungsinlägget.
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Men nu är det ju inte entreprenören NCC som har utfört det arbete som ledde till branden, det var några småskuttare som Liseberg hade hyrt in vid sidan om.
Besiktning, externa besök, etc. är helt ovidkommande i ovanstående. Självklart förekommer det och det har inte ifrågasatts.
Hur fick du ens in det i mitt resonemang?
Installation av kassaapparater, etc. förekommer också,
naturligtvis.
Sådana specifika detaljer installeras dock i allmänhet när bygget är överlämnat, sedan länge.
Det som ifrågasätts är att Liseberg skulle ha tagit in ”några småskuttare”, som ”orsakat branden”. Det kan inte tolkas på annat sätt än att det är direkt relaterat byggnationen och inte någon installation av diverse extern kringutrustning.
Det ryktas om svets, heta arbeten som gått fel, etc. och det är det som ifrågasätts i mitt svar. Att det skulle varit Liseberg som tagit in personal för det, där NCC ej står i ansvar, är inte rimligt på något sätt, givet den fas bygger befann sig i.