Citat:
Ursprungligen postat av
HusvagnSvensson
Eftersom det i så fall är på grund av hjärnspöken så deltar hon frivilligt, då det inte finns någon objektiv grund för rädslan. Samtycke är samtycke. Om någon samtycker pga vanföreställningar och irrationell rädsla är det omöjligt för någon annan att förstå och det kan alltså inte ens röra sig om konstruktionen oaktsamhet.
Du klarar återigen inte av att respektera andra människors integritet och gränser så det är lätt att förstå hur din gränslöshet får dig att projicera att andra är förövare och visar samma predatoriska beteende som du gör. Återigen beljuger du mig grovt och tillskriver mig falskt onda egenskaper som om det är din rättighet att bete dig på det vidriga sättet. Jag får väl förlåta dig då du inte är frisk, men det är motbjudande att vara tvungen att stå ut med att bli framställd som ett svin med hemska åsikter.
Det är inte min uppfattning på något sätt att kvinnor måste kämpa emot för att det skall vara våldtäkt. Så är det med den saken.
Läs igen, jag summerar de åsikter du ger uttryck för - jag tillskriver dig inte egenskaper.
Du är däremot ganska duktig på att hoppa över biten med åsikter och går direkt till personangrepp.
Inte frisk?
Jodå jag är fullt frisk. Jag var förkyld för någon vecka sedan men det har läkt ut.
Istället för att krypa in under offerkoftan och leka smörblomma så kan du väl redogöra för vad du anser egentligen krävs för att det skall betraktas som våldtäkt.
Vilka är dina krav på brottsoffren, hur lång måste de gå i undvikande, motstånd osv för att det förövaren gör faktiskt skall klassas som våldtäkt?
Förklara det istället för komma med rent trams och personangrepp som ovan.
Skulle brottskategorin ens finnas kvar om du fick bestämma?