Flashback bygger pepparkakshus!
2024-02-11, 23:57
Medlem
Det ble merkverdig stille her dagene etter løslatelsene syntes jeg… folk og lokale som har vært så på er nå helt tyste.
Hadde egentlig regnet med antall svar her ville skyte i været. Litt vel tilfeldig, eller…?
Citera
2024-02-12, 13:23
Medlem
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Ll22lJ/har-verken-funnet-drapsvaapenet-eller-mobil

"- Per nå ingen flere steder å lete, sier politiet."
Citera
2024-02-12, 14:01
Medlem
Ettersom de søkte etter våpen i et vann rett ved åstedet, er de sikre på at det våpenet som ble viftet med i gatene på Rena den samme ettermiddagen ikke er drapsvåpenet? Om det er det, så vil det jo aldri være en mulighet for at det er i nærheten av hytta.
Citera
2024-02-12, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimsi
Hvor mange skal likvideres?
Om hva og hvem har KØS tystet?

informaner gir vanligvis info om et helt miljø. Ikke bare en person. Man funker som undercoveragent. Hvem og hva han har pratet om vet bare informanten og politiet. Som regel er det personer som har noe å tjene på å gå «undercover»..de får noe igjen av politiet for informasjonen de gir. For eksempel å deale drugs i fred og ro i bytte mot informasjon om rivaler, større nettverk osv..

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P4dXr6/hva-er-en-politiinformant
Senast redigerad av Kruttan12 2024-02-12 kl. 16:58.
Citera
2024-02-12, 23:33
Medlem
Jeg klarer fortsatt ikke forstå at knoll og tott ble leid inn for en smell jobb oppe på hytta der... klarer bare ikke se for meg hvorfor de ikke kunne ha gjort det på andre steder, isteden for å drasse helt opp dit og lage mer jobb for seg selv om juling faktisk var det som skulle utføres.
Citera
2024-02-12, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maarud441
Jeg klarer fortsatt ikke forstå at knoll og tott ble leid inn for en smell jobb oppe på hytta der... klarer bare ikke se for meg hvorfor de ikke kunne ha gjort det på andre steder, isteden for å drasse helt opp dit og lage mer jobb for seg selv om juling faktisk var det som skulle utføres.
Nei... Det begynner vel å bli konsensus om attentat nå. Det blir garantert en streng dom på KV og KØS.
Citera
2024-02-13, 15:03
Medlem
Jeg har fulgt med saken en stund og jeg lurer litt på hvor enkelte som har vært mest aktive her inne får informasjonen fra?

Hele formålet med tråden er jo selvsagt underholdning, noe som er grunnen til at jeg også har fulgt med, og det var jo interessant å konspirere før mye faktum kom frem i saken, men hva baserer f.eks dere to, Maarud441 og Martinensen de siste kommentarene på?

maarud441:

« Jeg klarer fortsatt ikke forstå at knoll og tott ble leid inn for en smell jobb oppe på hytta der... klarer bare ikke se for meg hvorfor de ikke kunne ha gjort det på andre steder, isteden for å drasse helt opp dit og lage mer jobb for seg selv om juling faktisk var det som skulle utføres».

Dette har jo blitt besvart flere ganger både i media og direkte fra politiet; mgm1 og mgm2 var på denne såkalte «bursdagsturen» hvor det deriblant ble gjort et forsøk på å sette på en gps for å tracke Jonas. De har jo prøvd å få tak i ham andre steder først på denne turen, men mislyktes. Spørsmålet ditt er med andre ord besvart, og dermed så blir det litt tullete å stille det.

Politiet har også sagt at de kun har bevis som kan knytte mgm1 til hytta.

Martinensen:
« Nei... Det begynner vel å bli konsensus om attentat nå. Det blir garantert en streng dom på KV og KØS».

Denne kommentaren henger lite på greip hvis man ser på følgende fakta;

1. 4/5 er løslatt. Ingen løslates fra varetekt hvis det er bevis for drap, eller medvirkning til drap.
2. Politiet har selv gått ut med kommentarer som f.eks; “det finnes ingen bevis som knytter noen av de andre siktede til drapet», «bestillingen som endte med drap» osv.
3. Mgm4 vant mot politiet i retten vedrørende heftelse.

Dette er bare noen av mange eksempler.

Jeg skjønner at man ønsker å holde liv i tråden, men jeg syns rett og slett dette ble litt for dumt på inneværende tidspunkt. Kommentarene er direkte motsetninger til det som har kommet frem av faktum i saken. Bittelitt integritet gir alltid bedre grunnlag for mer konstruktiv drøfting.
Senast redigerad av Lokalpokal71 2024-02-13 kl. 15:23.
Citera
2024-02-13, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokalpokal71
Ingen løslates fra varetekt hvis det er bevis for drap, eller medvirkning til drap.
Tom Hagen mfl...
Citera
2024-02-13, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martinensen
Tom Hagen mfl...

Er det argumentet ditt, at Tom Hagen er løslatt? Det er åpenbart at du ikke nødvendigvis har den beste forståelsen for juss. Tom Hagen er siktet for drap, men ikke tiltalt. Hadde politiet hatt bevis for at Hagen er skyldig, så hadde han vært tiltalt og dømt for flere år siden. Beviskrav for å opprettholde en siktelse, det er noe annet.
Citera
2024-02-13, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokalpokal71
Er det argumentet ditt, at Tom Hagen er løslatt? Det er åpenbart at du ikke nødvendigvis har den beste forståelsen for juss. Tom Hagen er siktet for drap, men ikke tiltalt. Hadde politiet hatt bevis for at Hagen er skyldig, så hadde han vært tiltalt og dømt for flere år siden. Beviskrav for å opprettholde en siktelse, det er noe annet.
Vi er ikke uenige på noe punkt. Lykke til 👍
Citera
2024-02-13, 21:10
Medlem
Nei… hva skal jeg si? Jeg tror ingen startet denne tråden her for underholdning. Heller at det var noen som faktisk ville finne ut av hva som egentlig var grunnen til at Jonas dessverre mistet livet sitt. Ikke sett deg aktiv inne her tidligere, så morsomt at du kommer inn nå. Forumet tror jeg er for at man skal kunne komme med innspill og lufte ideer om hva som kan ha skjedd, ikke dermed sagt at det er fakta som er riktig. Ser du kommentere mitt siste innlegg der jeg undrer over : « Jeg klarer fortsatt ikke forstå at knoll og tott ble leid inn for en smell jobb oppe på hytta der... klarer bare ikke se for meg hvorfor de ikke kunne ha gjort det på andre steder, isteden for å drasse helt opp dit og lage mer jobb for seg selv om juling faktisk var det som skulle utføres».

Politiet har jo ikke besvart akkurat dette spørsmålet? Mgm1 og Mgm2 var derimot på bursdag stur og forsøkte sette på en sporings enhet, det har jeg lest. Ikke lest i mediene at de faktisk forsøkte å få tak i han tidligere for en smell jobb? Det er nytt for meg. Jeg tror personen bak bestillingen av smell jobben/draps jobben betalte drapsmann mer enn sum som er utgitt i mediene lengre tilbake i tid/ eller noe som ikke har vært synlig. Det er en grunn til at det kun er en mann igjen som holder helt kjeft, og om jeg skal få TRO så er det en grunn til det, som kun går i hans og bestillers favør. Eller som sagt tidligere i tråden her… jeg tror også muligheten for at bestiller av oppdraget kan ha lurt Mgm1 og MGm2 i en felle ang Jonas oppe ved hytten der… Mitt største håp i denne saken er at familien og de etterlate får et svar, og at det svake menneske som ikke klarte løse problemene sine uten drap får sin straff.
Citera
2024-02-13, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maarud441
Nei… hva skal jeg si? Jeg tror ingen startet denne tråden her for underholdning. Heller at det var noen som faktisk ville finne ut av hva som egentlig var grunnen til at Jonas dessverre mistet livet sitt. Ikke sett deg aktiv inne her tidligere, så morsomt at du kommer inn nå. Forumet tror jeg er for at man skal kunne komme med innspill og lufte ideer om hva som kan ha skjedd, ikke dermed sagt at det er fakta som er riktig. Ser du kommentere mitt siste innlegg der jeg undrer over : « Jeg klarer fortsatt ikke forstå at knoll og tott ble leid inn for en smell jobb oppe på hytta der... klarer bare ikke se for meg hvorfor de ikke kunne ha gjort det på andre steder, isteden for å drasse helt opp dit og lage mer jobb for seg selv om juling faktisk var det som skulle utføres».

Politiet har jo ikke besvart akkurat dette spørsmålet? Mgm1 og Mgm2 var derimot på bursdag stur og forsøkte sette på en sporings enhet, det har jeg lest. Ikke lest i mediene at de faktisk forsøkte å få tak i han tidligere for en smell jobb? Det er nytt for meg. Jeg tror personen bak bestillingen av smell jobben/draps jobben betalte drapsmann mer enn sum som er utgitt i mediene lengre tilbake i tid/ eller noe som ikke har vært synlig. Det er en grunn til at det kun er en mann igjen som holder helt kjeft, og om jeg skal få TRO så er det en grunn til det, som kun går i hans og bestillers favør. Eller som sagt tidligere i tråden her… jeg tror også muligheten for at bestiller av oppdraget kan ha lurt Mgm1 og MGm2 i en felle ang Jonas oppe ved hytten der… Mitt største håp i denne saken er at familien og de etterlate får et svar, og at det svake menneske som ikke klarte løse problemene sine uten drap får sin straff.

Må berømme deg for å være observant vedrørende at jeg ikke har vært aktiv her før, det er jo tross alt jeg som introduserer innlegget med å skrive at jeg har fulgt med saken en stund, ergo; jeg har fulgt med, ikke kommentert noe tidligere.

Det er for øvrig bare en liten andel som faktisk kommenterer i forhold til samtlige som følger tråden, så dette er nok ikke et like slående argument som du selv prøver å fremme det som.

Når det gjelder dette med sporingsenheten, så er det ingen annen logisk forklaring for at «Knoll og Tott» skulle ønske å lokalisere Jonas enn at planen deres var å gjennomføre jobben når de var der nede først. Hvis de allikevel skulle lure han til den hytta, så hadde det jo ikke vært relevant for dem hvor han bodde?

Utover det, så er jeg helt enig med deg i at jeg håper de pårørende og etterlatte får et svar. Det var egentlig dét som var hovedpoenget mitt med at man på inneværende tidspunkt burde holde seg for god til å fyre oppunder spekulasjoner som allerede er besvart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in