2024-02-13, 15:46
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Har hittat ett konto på Twitter som gör just det. Follow the money men även analyserar vem som känner vem och vart har dom rest, när var dom tillsammans och så vidare. Det är dock ett fynd/problembarn som jag skulle vilja tänka lite mer på innan jag delar med mig utav.

Men han och hans organisation som han startade för några år sedan kan nog visa på en del intressanta kopplingar mellan Trump och Ryssland.

Jag börjar ana att det finns minst en till på avlöningslistan.
Elon.
Har också varit i botten och är nu väldigt rik.

Det finns troligen ett antal till.
Korruption är systemet i Ryssland.
Varför inte se till att man har ett antal personer i sin hand i USA också?
Pengar köper folk.
Citera
2024-02-13, 15:48
Medlem
Norsk spionrapport varnar för rysk storoffensiv.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/O84LPE/rapport-ryssland-kan-sla-till-med-ny-storoffensiv

* Den ryska krigsindustrin går för fullt.
* Nya rekryter strömmar in.
* Västs sanktioner funkar inte.
Tre faktorer som kan bana väg för en ny rysk storoffensiv under året, varnar norsk underrättelsetjänst.
Citera
2024-02-13, 15:52
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
-Uffa. Nu har jag lagt ner på tok för mycket tid på den här frågan men svaret är Nja. Det verkar vara delar av Ulitsa Polikarpova, 18 som brinner efter en snabb geolokalisering. Den byggnaden ligger en-två kvarter från Leningradsky Avenue.

Har googlat lite på historiken och byggnaden/området har anor från Stalintiden. Men mellan alla designbyråer, fabriker, sammanslagningar så verkar det finnas rester kvar av ett företag som servar/bygger om MiG-plan där.

Plus jag hittade någonting från November 2023 om att området skulle gentrifieras/styckas av. Så det är inte omöjligt att själva fabriken är oskadd utan det är något renoveringsprojekt som gått åt helvete.

Slutsatsen och svaret på frågan din blir ett klart och koncist -Kanske.

Tack uppskattat
Det ser ju onekligen ut på filmen som det ligger väldigt centralt. Fast det är klart, i sovjet var det väl aldrig någon egentlig skillnad mellan militären och övriga samhället så att då ha krigsindustrin sida vid sida med bostäder, parker & förskolor kanske inte är så konstigt. Det blir ju nära till jobbet iaf.
Citera
2024-02-13, 15:54
Avslutad
Till er hjärntvättade 🐑 som ännu är övertygade om att Ukraina gör framsteg med stöd från väst, kan det vara intressant att läsa Aftonbladets sammanfattning av en norsk rapport om krigets gång:

Citat:
Den ryska krigsindustrin går för fullt.
Nya rekryter strömmar in.
Västs sanktioner funkar inte.
Tre faktorer som kan bana väg för en ny rysk storoffensiv under året, varnar norsk underrättelsetjänst.
”Rysslands position i kriget är starkare än för ett år sedan,” står det i en ny rapport.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/O84LPE/rapport-ryssland-kan-sla-till-med-ny-storoffensiv
Citera
2024-02-13, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Nej, 4 stod det.
Du får skaffa glasögon.

Artikeln du hänvisar till är från 15 november.
Det som nu hänt är för 4-5 timmar sedan...
Citera
2024-02-13, 15:56
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Tror inte att några republikaner går emot Trump mitt i valrörelsen.

Du är inte så intresserad av amerikansk politik gissar jag?

Jo, det räcker med 2-4 stycken i Huset, så är det kört för MAGA-Mike.
Det vet han och därför är han så pressad när han pratar med journalister.

Att man blockerar Israel också, är tungt i USA.

Både Moskov-Mitch och Lindsey Graham stod och drog sina åsikter om USAs roll i världen och stödet till allierade i världen OCH hur Ryssland alltid har varit en motståndare.
Och ex Gaetz saknar McCarty...säger en hel del. (Gaetz är en idiot f ö)

Så i huset finns det människor som vet bättre. Och det behövs inte många.
Citera
2024-02-13, 15:58
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Artikeln du hänvisar till är från 15 november.
Det som nu hänt är för 4-5 timmar sedan...

Var har du din rätta länk då?
Citera
2024-02-13, 16:01
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boxer123
Till er hjärntvättade 🐑 som ännu är övertygade om att Ukraina gör framsteg med stöd från väst, kan det vara intressant att läsa Aftonbladets sammanfattning av en norsk rapport om krigets gång:

Jaha, då får Europas ledare åka tillsammans till Kiev och säga till Zelensky att han offrat folk helt i onödan och nu får han foga sig efter Putins pekpinnar.
Citera
2024-02-13, 16:04
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Jag börjar ana att det finns minst en till på avlöningslistan.
Elon.

För mig är Juryn fortfarande ute vad gäller Elon. Men...

Ja han har väldigt Ryssvänliga åsikter nuförtiden, men det började i form av att han var rädd för kärnvapenkrig, så där köpte han direkt narrativet från Ryssland. Det här hände förövrigt samtidigt som Rysstrollen här på forumet tjatade om kärnvapenkrig som mest.

Ja, sedan han tog över X så har det blivit ett paradis för Rysstroll och folk med Q-anon-åsikter och alla andra tokdårar. Så där kan jag se en koppling till påverkansoperationer signerat Ryssland.

Ja, sedan han tog över så har han gjort sig omöjlig hos dom stora reklamsäljarna och tappat intäkter därifrån. Har ingen uppskattning tillhanda men jag undrar om det inte är väldigt många konton nu med blåmarkeringar som bär upp bygget. Det är perfekta konton för en statsoperatör, dom har pengar. Dom här kontona får lite mer visningar, hamnar högre upp. Perfekta nu för tiden för att uttrycka sin vilja genom.

Men han har råd att driva X i grunden om han vill. Jag tror i dagsläget att han bara hamnat i en åsiktsbubbla och algoritmen som rekommenderar inlägg för han bara matar på hans bubbla.

Citat:
Har också varit i botten och är nu väldigt rik.

Ja, men det är nog kanske lite mer för att han är oerhört driven och att han såg möjligheterna på elbilsmarknaden tidigt. Samma drivenhet byggde upp SpaceX. Mycket/mesta av hans förmögenhet kommer från dom två bolagen.

Jag vet inte om han tog över twitter för att göra det till en paradis för påverkansoperationer innan valet i USA, men det stämmer väl in i tiden och idag är det vad det är...
Citera
2024-02-13, 16:05
Medlem
Citat:
Du är inte så intresserad av amerikansk politik gissar jag?

Jo, det räcker med 2-4 stycken i Huset, så är det kört för MAGA-Mike.
Det vet han och därför är han så pressad när han pratar med journalister.

Att man blockerar Israel också, är tungt i USA.

Både Moskov-Mitch och Lindsey Graham stod och drog sina åsikter om USAs roll i världen och stödet till allierade i världen OCH hur Ryssland alltid har varit en motståndare.
Och ex Gaetz saknar McCarty...säger en hel del. (Gaetz är en idiot f ö)

Så i huset finns det människor som vet bättre. Och det behövs inte många.
När kan vi vänta oss resultatet från representanthuset? Idag? Imorgon?
Citera
2024-02-13, 16:09
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Visst att det kanske knullas för fullt nu i hela Ukraina, för att skaap nya barn som erästtning.
Men det var väl minst 15 år för goda barnsoldater att växa till sig?
Lite mera vuxen djungelkrigare bör väl vara 18 år.

Jag tror inte Ukraina klarar sig i 15-18 år.
Det är slut. Över.
Precis som du skrev.

Nejdu, har aldrig skrivit något liknande.
Citera
2024-02-13, 16:13
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boxer123

Låter som en Norgehistoria. Ukraina har inte börjat mobilisera sina män under 25 ännu. Sen har de kvinnorna också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in