Citat:
Ursprungligen postat av
Area55
Jag börjar ana att det finns minst en till på avlöningslistan.
Elon.
För mig är Juryn fortfarande ute vad gäller Elon. Men...
Ja han har väldigt Ryssvänliga åsikter nuförtiden, men det började i form av att han var rädd för kärnvapenkrig, så där köpte han direkt narrativet från Ryssland. Det här hände förövrigt samtidigt som Rysstrollen här på forumet tjatade om kärnvapenkrig som mest.
Ja, sedan han tog över X så har det blivit ett paradis för Rysstroll och folk med Q-anon-åsikter och alla andra tokdårar. Så där kan jag se en koppling till påverkansoperationer signerat Ryssland.
Ja, sedan han tog över så har han gjort sig omöjlig hos dom stora reklamsäljarna och tappat intäkter därifrån. Har ingen uppskattning tillhanda men jag undrar om det inte är väldigt många konton nu med blåmarkeringar som bär upp bygget. Det är perfekta konton för en statsoperatör, dom har pengar. Dom här kontona får lite mer visningar, hamnar högre upp. Perfekta nu för tiden för att uttrycka sin vilja genom.
Men han har råd att driva X i grunden om han vill. Jag tror i dagsläget att han bara hamnat i en åsiktsbubbla och algoritmen som rekommenderar inlägg för han bara matar på hans bubbla.
Citat:
Ursprungligen postat av
Area55
Har också varit i botten och är nu väldigt rik.
Ja, men det är nog kanske lite mer för att han är oerhört driven och att han såg möjligheterna på elbilsmarknaden tidigt. Samma drivenhet byggde upp SpaceX. Mycket/mesta av hans förmögenhet kommer från dom två bolagen.
Jag vet inte om han tog över twitter för att göra det till en paradis för påverkansoperationer innan valet i USA, men det stämmer väl in i tiden och idag är det vad det är...