2024-02-13, 09:41
Medlem
Hur fan går sånt här till egentligen.. inte fan har han slitit henne från hotell-lobbyn in till toaletten mot hennes vilja utan att någon sett det hela iaf. Så hur kommer det sig att hon plötsligt befinner sig på toaletten med någon hon knappt aldrig träffat? Kan verkligen inte förstå hur sånt här kan ske.
Citera
2024-02-13, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
VARFÖR gick hon in på toaletten med en okänd man? Skulle de pinka ihop?

Anser du att alla kvinnor är totalt handikappade och inte kan styra sitt eget liv, och att de behöver hjälp mot alla män? Borde de inte vara inlåsta i sitt hem i så fall? Typ som små barn på dagis.

Jag fascineras över den tankevärld som en del har. Att alla kvinnor är totalt hjälplösa. De vet inte ens om att de kan säga nej om någon bjuder in dem på en toalett.

Återigen så gick hon inte in med honom, utan han följde efter henne. Garanterat att du inte heller skulle protestera det första du gör om någon smög bakom dig in på en toalett och låste dörren. Du skulle vara i chock.
Citera
2024-02-13, 09:48
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtomfiskar
Återigen så gick hon inte in med honom, utan han följde efter henne. Garanterat att du inte heller skulle protestera det första du gör om någon smög bakom dig in på en toalett och låste dörren. Du skulle vara i chock.
Trams, jag hade sagt år honom VA FAN GÖR DU? Och om han sedan var en riktig våldtäktsman dvs farlig och aggressiv hade jag sprungit ut det fortaste jag kunde. Måste funnits massor med folk runt omkring.

Men denna tjej verkar inte klara att hålla sig vid liv och om hon är ute i trafiken så kanske man måste hålla i hennes hand så hon inte blir överkörd av de farliga bilarna. Som naturligtvis bryter mot lagen om de kör på henne.

Ändå rätt kul hur du förutsätter att hon i princip är helt handikappad mentalt. Eller dyngrak, och då måste alla ta hand om henne så hon inte faller i poolen.
Citera
2024-02-13, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Trams, jag hade sagt år honom VA FAN GÖR DU? Och om han sedan var en riktig våldtäktsman dvs farlig och aggressiv hade jag sprungit ut det fortaste jag kunde. Måste funnits massor med folk runt omkring.

Men denna tjej verkar inte klara att hålla sig vid liv och om hon är ute i trafiken så kanske man måste hålla i hennes hand så hon inte blir överkörd av de farliga bilarna. Som naturligtvis bryter mot lagen om de kör på henne.

Ändå rätt kul hur du förutsätter att hon i princip är helt handikappad mentalt. Eller dyngrak, och då måste alla ta hand om henne så hon inte faller i poolen.

Vad du tror att du hade gjort i situationen har ingen betydelse.

Vad hon hade kunnat göra har inte heller någon betydelse för att de ska räknas som våldtäkt. De flesta människor reagerar inte rationellt i en utsatt och stressad situation.

De som spelar roll är att hon aldrig gav samtycke för sex. Och han försökte ändå.
Citera
2024-02-13, 09:58
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare
Vad du tror att du hade gjort i situationen har ingen betydelse.

Vad hon hade kunnat göra har inte heller någon betydelse för att de ska räknas som våldtäkt. De flesta människor reagerar inte rationellt i en utsatt och stressad situation.

De som spelar roll är att hon aldrig gav samtycke för sex. Och han försökte ändå.
En nämndeman håller inte med dig.

Du är alltså för tankelagar "jag tänkte att detta var våldtäkt". Jag är emot tankelagar och det måste finnas andra bevis t.ex att hon sprang ut skrikande från toaletten "han har våldtagit mig". Om det inte finns så kan det vara våldtäkt men man ska inte dömas. För offret har inte gjort motstånd.
Citera
2024-02-13, 09:58
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilkarlos
Men jag vet att både e svenskar
För svenskar våldtar inte?
Citera
2024-02-13, 10:02
Avstängd
Hon flydde ju till toan. Dock kunde hon skrikit innan han låste. Bör ju finnas kameror iaf
Citera
2024-02-13, 10:24
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Vad är det som säger att hon initialt inte var med på det som hände på toaletten (eller åtminstone gav sken av att vara med på det) och sen efter en stund bestämt sig för att avbryta?

Om det skulle vara så anser du att en våldtäkt begåtts då?
Med beaktande utav ditt exempel på ett scenario som du vill ha svar på om det är en våldtäkt enligt svensk lagstiftning så är svaret ett otvetydigt JA!

Om Hasse och Britta har sex i en timme och Britta säger med lugn röst: "Vi slutar nu" eller vrålar "NEEJJJ!", och Hasse ändå fortsätter så är det en våldtäkt!
Oavsett om Hasse och Britta vore gifta sedan 30 år tillbaka, så är det ändå en våldtäkt enl. svensk lagstiftning.

I en demokrati har alla, även den numera ifrån fb långtidssemestrande Bertilkarlos, rätt till en egen åsikt. Men lagstiftningen är solklar och bra enl. min åsikt!
Något som inte är bra är att vissa personer utav mitt eget kön är alltför korkade för att behandla kvinnor likvärdigt, utan snarare vill att de ska betraktas som lydande underkuvade husdjur!
Citera
2024-02-13, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Hon flydde ju till toan. Dock kunde hon skrikit innan han låste. Bör ju finnas kameror iaf

Hon flydde inte till toan.
Citera
2024-02-13, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PreciousStones
Med beaktande utav ditt exempel på ett scenario som du vill ha svar på om det är en våldtäkt enligt svensk lagstiftning så är svaret ett otvetydigt JA!

Nej, där har du fel.
Om hon ger sken av att vara med på det så är det inte våldtäkt. Samtycke behöver inte uttalas verbalt, enligt lagstiftningen.

Citat:
Om Hasse och Britta har sex i en timme och Britta säger med lugn röst: "Vi slutar nu" eller vrålar "NEEJJJ!", och Hasse ändå fortsätter så är det en våldtäkt!

Ja? Det var ju inte ens i närheten av samma sak.

Citat:
Oavsett om Hasse och Britta vore gifta sedan 30 år tillbaka, så är det ändå en våldtäkt enl. svensk lagstiftning.

Ja? Vad är din poäng?

Citat:
I en demokrati har alla, även den numera ifrån fb långtidssemestrande Bertilkarlos, rätt till en egen åsikt. Men lagstiftningen är solklar och bra enl. min åsikt!

Då har du galna åsikter. Och det får du ju ha, som du påpekar.

Citat:
Något som inte är bra är att vissa personer utav mitt eget kön är alltför korkade för att behandla kvinnor likvärdigt, utan snarare vill att de ska betraktas som lydande underkuvade husdjur!

Stämmer.
Och du känner väl till att det finns gott om undergivna kvinnor som vill bli behandlade så också…?
Senast redigerad av Thyrsos2 2024-02-13 kl. 10:49.
Citera
2024-02-13, 10:33
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PreciousStones

Men varför tar du ett exempel som inte speglar vad som hände? Jag tror inte det framkommit någonstans att hon sagt nej, vrålat nej eller försökt ta sig loss och att han fortsatt efter det??!!

Min fråga var Om Hasse och Britta har sex i en timme och Britta säger med lugn röst: "Vi slutar nu" eller vrålar "NEEJJJ!", och Hasse då slutar. Har det då begåtts en våldtäkt om det visar sig att Britta egentligen inte ville fast hon har inte på något sätt gett uttryck för detta?
Citera
2024-02-13, 10:34
Medlem
Flenzenstocks avatar
Han ville: Knulla
Hon ville: Inte knulla
Det blev: Knulla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto